tisdag, oktober 04, 2011

Ny sömnmedicin

Mår i dag? Status på måendet=2   på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är = Vet inte, men anar att det är kallare än förut?!
Ny sömnmedicin prövade jag i går natt och den funkade över förväntan. Har sovit som en gris och vaknade av morgonljuset. Kändes enormt bra kan jag säga, som aldrig kan styra sömn och vakenhet annars. Tänk om jag kan börja koka ägg, kaffe, te , mackor regelbundet nu? Vore otroligt välgörande med rutiner igen.

Har haft en jättelång period med svinvärk och ärligt talat vaknade jag med stark värk i hela kroppen och dessutom ledvärk på vissa ställen. Men då medicinen äntligen tog skruv så släppte smärtan och jag tror jag kan duscha i dag för första gången på flera veckor. ÄNTLIGEN.
Sonen ringde och berättade om att han blivit rådd att fortsätta plugga ekonomi, då han är duktig på det. Vi har en dröm i familjen att öppna eget företag och sälja allt mellan smycken och pärlor och ädelstenar. Det kan bli verklighet en vacker dag. Då ska jag ringa försäkringskassan och be om att få jobba de timmar som det är lag på att man som sjukpensionär får lov att göra, men först måste jag ju bli bättre och veta säkert att jag orkar.

Nu är äntligen remissen skickad till stora sjukhuset här på orten, där det ska utreda ev för mkt adrenalin från binjurarna eller överproduktion av kortisol, från binjure eller via hypofystumör. Hoppas faktiskt på att de hittar något och kan operera för annars vet jag inte vad som gör mig så här pass sjuk i hela kroppen.
Hoppet är det sista som lämnar människan!
Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida