söndag, juni 12, 2011

Mår bättre

Mår i dag? Mycket bättre. Har ingen narkoleptisk sömnighet för stunden. Känner mig också starkare i kroppen. Tankarna glider lite enklare genom synapserna i hjärnan. Vet inte om det ska eller är kallare utomhus, men jag svettas inte och händerna är ganska bra. Domningar när jag skriver eller använder dem kommer alltid, oavsett. Värmeväder brukar starta upp fruktansvärda smärtor i dem och sen går de över när det gått några dagar och vädret är stabilt varmt s a s.
Dock om jag använder dem så kommer svår värk åter och det gäller att stå ut så att man får färdigt det man givit sig på, som att trä ett armband t.ex. Det är samtidigt min träning och jag tycker tolleransen ökat för att pillra med saker lite då och då åtminstone. Jag håller ut längre och längre om träningen sker regelbundet vill säga. Det är som att jag har inflammerade resårband inuti framförallt handflatorna som liksom snörs åt hårt och gör asont så fort jag försöker knipa tag i t.ex en tråd eller pärla. Det känns som stelnade senor som måste spricka upp först. Äsch! Har försökt förklarat detta för mamma i åratal men hon förstår inte, trots att hon har atros i händerna och måste träna med varmt vatten och lera. Vi har helt olika typ av skador helt enkelt.
Jag läser ofta om reumatiker som både jobbar heltid och sen pysslar i trädgårn och då tänker jag att antingen är jag extremt känslig som inte kan göra samma eller så har vi olika känningar och olika saker som är hinder för rörelse. De blir ju stela och man kanske kan tvinga sig bättre då om det inte blir tio-i-topp-extrem-värk samtidigt? Utan kanske en mer jämn och malande smärta?
Nu ska jag äta , fika och ta treo och sen ska jag sitta utomhus i dag , om det inte åskar.
Bara insupa naturens alla ljud och dofter. Röker oftast inte ända sedan år 2005, men jag tror jag ska ta en cigg till kaffet då det verkar som ämnesomsättningen ökar  när jag röker. Har läst om det nånstans också. Tog 1 cigg i går och för några dagar sen också och det spred sig en slags värme i musklerna som jag känner att jag behövde.


använd gärna denna som animerad bakgrund på hemsidan om du vill;-) Du hittar fler här
Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida