tisdag, juni 07, 2011

Dålig i snart 3 veckor eller nåt.

Mår i dag? Bra men är illamående och yrslig och matt, men vad gör väl det när man kan gå på en bal på slottet eller nåt?;o)
I alla fall börjar jag tröttna rejält på att inte få komma ut och åka på permobilen t.ex.
Att inte klara av att skriva lite hos folk på facebook. Har börjat puffa allihop i stället i väntan på att bli så pass bra att jag kan skriva små kommentarer åtminstone. Man märker att folk , en här och en där, känner sig övergivna och jag brukar aldrig låta det hända någon av dem om jag är pigg.
Är också helt trött på att höra, läs läsa mig själv förklara och ursäkta mig om varför jag är tyst. Det låter så egotrippat och oansvarsfullt så det är inte klokt jue. Är lite sån att jag vill förklara för att göra folk glada så att dom ska slippa tro att det beror på att jag tröttnat på dem och i stället låter jag gnälligare än en spårvagn upp i jokkmokk en lagom kall natt. (som om det fanns såna i verkligheten häpp!:)
Sitter just nu, eller rättare sagt sen timmar tillbaka med en våt iskall kökshanduk runt huvudet. Den har suttit kring halsen också. Iskallt vatten öses över den då och då ända sen jag började toksvettas kl 4.30 i morse redan.
Är rädd att jag är för sjuk för att klara av värmeböljor och i dag ska det bli jättevarmt och är jättevarmt här. Sonen, sambon och sonens kompis ska hoppa i drängsjön som ligger en bit härifrån.
Underbar skogsjö, med svarta stora avlånga barr på botten. Det är sandbotten, men jag minns hur rädd jag var för dom när jag var liten och badade där. Varför blir barr plötsligt svarta? Måste vara nåt spökigt eller hur? De är ju brun-grå annars då dom torkade ligger på torra land. Visst?


Nä nu börjar benen krampa och jag blir torr som läskpapper i hela munnen av ansträngningen att skriva. Har nog missat att berätta om hur konstigt sjuk jag blev med spyer och annat otrevligt? Eller så har jag skrivit om det? Orkar inte just nu.
Over and out! Life is a bitch and then you die!!
de e la varmt inne i dag. Och javisst ja. Det brann i skogen här så brandkår och snutar var här rätt länga typ hela middagen och kvällen i går. Spännande men också otäckt om folk inte hajjar att dom ska ge fan i att elda när det är torrt och varmt i markerna. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida