onsdag, juni 01, 2011

Sömnsjuka

Mår i dag? Har haft förfärligt jobbigt med sömnattacker igen. Hörde  i dag från sonens kompis att han fick veta att han hade haft borelia när han tog blodprov och de sa att den hade blivit bra av sig själv för några månader sen. Han hade inte märkt nånting. Sånt kan tydligen hända och det var ju superbra.:-)
Jag själv kopplar i hop mina symptom med en Borelia jag fick förrförra sommaren. Då kom sömnglupande attackerna ofta, men då hjälpte det att sova. Sen dess har det planats ut för att hända allt mer sällan och när de kommit har de varit rätt så kortvariga.


Nu har jag i över 1 vecka haft många såna anfal och i går och i dag släppte det inte överhuvudtaget.
Jag var kritvit i ansiktet. Orkade inte ens hämta medicinerna och gick omedicinerad dessutom i flera timmar. Sov och eller blundade. Kan nämligen inte hålla ögonen öppna när detta händer. Får en fadd smak i munnen och blir som lealös i hela kroppen.
Pratade med husläkaren i förrgår om detta och jag ska ta prov för järnbrist. Har en slags sirap som jag ska äta i hop med värktabletterna för att inte få stenhård mage och nu får jag ta järntabletter och mer av den där sirapsmedcinen. Lite jobbigt när man har diabetes att behöva dricka nåt så uber-sött och sliskigt. Mår alltid illa en bra stund efteråt.


Nu hände det så här. Jag är nu helt befriad från attacken. Denna ordning verkar göra susen.
1) gå på toa ordentligt (say no more:)
2) tag medicinerna
3) drick kaffe starkt expresso helst.
4) prata med en trevlig person så du får gladhormonerna i gång:-)
5) Ät havreringar med mjölk och ge fan i bananer till (kolhydratrika och blodsockerhöjande till max. Ge även fan i att snatta glass i flera dagar från frysen). Tag en stor makrill i stället, rökt och kryddad och drick ett glas vatten till detta.
Puts väck är gäspningar och hängade tunga ögonlock.


Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida