torsdag, maj 19, 2011

6-8 skivor bröd om dagen

Mår i dag? Yrvaken så då värker inte kroppen än.


 vi lärde oss på kuppen var bl.a. att vi inte ska utmana löjet. 
Tack till anonym som lämnade en kommentar rik på  information om vem som stod bakom den s.k Brödkampanjen på 1970-talet. Den om att vi skulle äta 6 - 8 brödskivor om dagen. Brödinstitutet låg nämligen bakom detta och inte någon annan.
Läs gärna detta om ni är intresserade, då det är både roligt skrivet och itnressant tycker jag  , om vad som hände och vilka som låg bakom det hela. 

Det var  INTE  socialstyrelsen, även om de hade nytta av kampanjen också som det tycks när man läser om det hela,  eller som jag felaktigt påstod i debatten på Annika Dahlkvists nya blogg att det skulle ha varit livsmedelsverket. Det var det INTE heller. Vart får man allt i från? Jag ogillar starkt att man bara slänger ur sig påståenden och så gör jag sådana själv???. Det är tur att jag inte är en auktoritet och  att man inte behöver lita på mina ord;-)
 Nu ska jag äta en paj med massa kolhydrater och grönsaker och skinka. Det är det enda som finns här hemma.
Vi vet inte än men förmodligen är inte kolhydrater så bra att äta i mängder och speciellt inte för oss diabetiker som ska undvika att blodsockret höjs vilket det gör när man äter bröd bland annat.
Eftersom jag är inne och huserar dagligen och ofta på Annikas blogg så ska jag ta och länka in dit nu.
Försöker nu att lägga tillbaka länkar till er som jag har surfat runt hos i åratal under perioden som jag kallar för hemsidetiden (finns egen grupp på facobook t.o.m som heter så). Det går lite långsamt och jag är ändå väldligt nyfiken på vad ni har för sorts hemsidor kvar eller om ni alla har gått över till att blogga eller om ni bara håller till på facebook nu för tiden?!;-) Att allt tar tid för mig att göra vet ni och ni vet också varför.
våran älskade pion;)
So long pling plong!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida