onsdag, juni 29, 2011

Bäst att skriva upp datum

Mår i dag? Kroppen är tung och svettig. Har narkolepsikänningar hela tiden nu för tiden. Det är inte någon äkta narkolepsi, men jag får som attacker som väller över mig och jag kan inte hålla mig vaken. Somnar både på toaletten och vid datorn och vid urbra tv-program (finns ju inte många men ändå). Tur att jag skall röntga hjärnan snart. Förmodar att det blir snart, men jag får kanske vänta ända till i höst? Ska leta efter hur lång kön är. Det ska stå nånstans på nätet. Gäller bara att hitta dit.
Trots att jag äter väldigt lite mat så är magen uppspänd och jättetjock och jag får gå och skita mängder var och varannan dag numera. Undrar vart allt kommer i från? Min veckoranson med mat ryms på en kvadratmeter och då är det ändå glest mellan maträtterna.
Morgon= en skål med fullkornsringar och fet mjölk.
Lunch= en matlåda med nån sorts fisk, oftast lax och äggstanning.
Mellanmål= 1 äpple och  massa vatten.
Middag= OM det blir någon så brukar jag ta lite av den mat som övriga familjen har lagat och äter. T.ex en köttbit med lite potatis och lite sallad.
Kvällsmål= en näve nötter med salt och bubbelvatten. OM jag inte sover.
När man ser på tv tjocka personer som är med som visar upp stora bord överfulla med mest skräpmat. öl strora mängder coca cola och fettdrypande friterad mat och massvis med bullar m.m.
Jag är inte i närheten alls att äta så mycket och ändå ser jag ut som dem???????
Jag tror inte de rör på sig heller. Jag är ju extremt stillsam sen jag inte kan gå längre. Rör mig bara lite när jag haltar genom rummen här hemma. Visst förstår jag att jag då inte gör av med några kalorier, men ändå. Så här ska man inte se ut som jag gör. Tjock mage-byst och sen smala armar och ben. Cushings sjukdom stämmer bra i på mig , om det inte vore för frånvaron av högt kortisolvärde. Kan ändras iofs när de tagit dygns-urin. Kanske hittar de någon förändring då?
Om jag inte får en diagnos och en prognos så blir jag jääävligt ledsen.
Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida