måndag, juni 20, 2011

Mår trött-

Mår i dag? Trött. Svettig och illamående med lite ledvärk i händerna och mycket i stortåna.
I dag är jag själaglad över vad bostödet har åstakommit. I morgon kommer mamma och syrran hit och nu är köket strålande rent städat. Sambon som kom i gång rejält ligger nu och torkar småfläckar frenetiskt. Specialintresse på uppseglande? ;o)
Kom inte i väg på blodprovtagning. Försökte varje vaken stund pepppa mig själv, men nä det gick bara inte och bostödet såg också att jag mådde för dåligt. Somnade vaggad av deras småpratande gemytliga städomgång. Kändes som när man var liten och mamma och pappa städade eller pysslade med något. Vi gick igenom en hel del innan jag somnade också med planering och genomgång av det helt hysteriska pussel det är att försöka få i hop arbetslöshets-sökningar och allt heter i princip något med aktivitet. Ungdoms bla bla bla. Otroligt svårt och vi är inga dumhuvuden nån av oss härhemma.
Hur t.ex psykiskt sjuka unga männsikor ska kunna fixa sin vardag utan att bli av med pengar och chanser är för mig en gåta. Hur medelålders f.d sjukskrivna ska förstå vad det förväntas av dem och vad de ska välja är hemskt svårt. Det måste vara kafkamänniskor i beslutande ställning som tror att alla människor gillar att leka kontor lika mycket som dom. Här tas snart arkiv-byrån ner från vinden snart så man kan skriva små lappar med alla ord och alla möjligheter och sortera ner däri efter nåt kortsystem. 
Nu mår jag illa och fixar inte att skriva mer.
So long!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida