onsdag, september 01, 2010

Sossarna är bäst igen+ sorrento säng

Mår i dag? Har sovit då jag har lite feber, men i stort sett mår jag ändå bra eftersom att jag inte har så mycket värk i kroppen jämfört med annars.
I dag har jag sett en miniduell mellan Mona och Fredrik och Mona vann helt klart. Det var på auktuellts nyheter jag tittade.
Jag klappade händerna och tjoade högt. Fredrik Reinfelt må vara rätt ute då han antar att en del väljare går att köpa men dom flesta är nog smartare än så och förstår att 500 kr mer i lön egentligen inte räcker någonstans om man inte får maxtaxa på dagis och inte får sjukpenning som räcker utan man måste gå från hus och hem om man råkar ha oturen att bli sjuk eller arbetslös.
De var också snubblande nära att diskutera fenomenet närande och tärande delar av befolkningen , men det undvek Reinfelt till varje pris eftersom det är här kejsaren kan stå naken s a s.

Har skaffat tradera widget
Otroligt bra i de. Ni kan se några av våra, i familjens, auktioner där och sen är det mina favoritsäljars annonser. Jag köper mycket pärlor och billig bubbelplast hos dem t.ex.
I natt ska jag få hjälp att fota större grejer. Orkar inte hålla i kameran nån längre stund och det blir inget sålt av allt skit vi samlat på oss som ligger på vinden men som säkerligen andra kan ha nytta av, om man inte får till foton att lägga in i annonserna.
Jag orkar heller inte ordna till större saker och plocka fram dem eftersom jag knappt kan röra min svaga kropp.
Men om någon annan gör grovgörat så kan jag nog vara med på ett hörn har jag tänkt, men det kanske inte går, men skam om man ändå inte försöker.
T.ex så är det bara en bild på ett hörn av den sorrento säng , sängram, som vi säljer och det märks att folk inte vill lägga bud om dom inte kan se hela sängens skick s a s.  Den är i bra skick, men med några små bucklor om man är närgången när man synar den;-)
Älskar Sorrento (finns nog inte kvar längre i Ikeas sortiment?!) och kommer att sakna den, men vi köpte ju en stor kontinentalsäng och ja den är 180 och rmen vi säljer nu är 160 cm.

Har inget skydd nu för väggen som nya sängen står mot. Vi ska försöka hitta eller bygga en egen gavel. De är svindyra dessa gavlar och sängramar och jag har verkligen letat som en galning på nätet efter sängram, eller sänggavel. Nån som har nåt tips?

Over and out!

4 kommentarer:

Klockan september 02, 2010 3:52 em , Anonymous Mia sa...

Det beror ju på vad för sänggavel du vill ha? Det finns såna där huvudgavlar -bulliga, fodrade med tyg- som är extremt sköna. Minns inte riktigt var jag såg dem men tror det var www.mio.se. Sen har ikea fått in såna också men de var så in i vassen färgglada fast det går ju att sy en "tygpåse" o dra över om man är händig! ;-)

Kramen!

 
Klockan september 02, 2010 7:44 em , Blogger Min kopp te! sa...

Tack för tipsen Mia!
Jo vi har funderat på att sätta tyg på en plywoodskiva med vadd emellan.

De gavlar som man kan hitta på nätet är få, men säkert så finns fler och billigare inne i själva affärerna, men vi kommer ju aldrig dit, så sega som vi är jag och M;)

 
Klockan september 07, 2010 8:30 em , Anonymous Mia sa...

Ellos har vadderade gavlar för 180cm säng! Billigt o med flera olika överdrag att välja mellan. Tror den till dubbelsängen kostade 1300-1400 kr. Köpte en till sonens säng häromdan från dem.

Kram

 
Klockan september 07, 2010 11:21 em , Blogger Min kopp te! sa...

Tack igen Mia vännen!!:-)
Jag såg det förut, men jag har handlat upp till gränsen på min kredit där så jag får tåla mig lite medans pengarna växer till sig igen därinne.;))

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida