måndag, juli 19, 2010

Kamrat förmår en kamrat!

Mår i dag? Har liiite värk obestämbar i hela mig så jag ska fylla på med värktablett strax.
Har varit sömnig som en lemur hela dagen, men ändå lite skillnad mot de andra dagarna.
För någon timma sen kunde jag inte förmå mig att koka kaffet jag så väl behöver.
Kamrat med egen adhd-problmatik rykte in och puschade på facebook och vad hände? Jo jag gick i väg mot kaffekokarn och satte på, sa flickan. :o)
Vi med adhd skulle kunna rycka in som stödpersoner för varann. Vi är levande paradoxer har jag märkt.
Ingen kognitiv förmåga dyker upp när vi själva vill och behöver, men så behöver någon annan samma hjälp och vips, simsalabim bah så där så kan vi ge en hjälpande hand.
Vilken märklig åkomma, tillstånd, symptomsamling detta med NPF är alltså.
~Vi har inte problem med att veta HUR man gör, men trubbel att göra det vi VET vet.~
Tro inte att jag hittat på ovan mening själv.
Det är Russel Barkleys ord.
Nu ska här medicineras och fikas.
So long my friends!
Den osminkade sanningen!=)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida