onsdag, juli 21, 2010

Med stor möda och besvär.

Mår i dag? Just nu värker det satan i hela mig. Konstigt nog klarar sig händerna ändå bäst ganska ofta. Kanske för att jag tränat dem med pärlor, som min husläkare också tyckte var bra om jag tog i utav helvitte även när senorna  och nerver, muskler stretar emot och eftråt då  jag har genomlevt några smärtsamma men ack så roliga hobbyaktiviteter med pärlor så känns de mindre stela., fast först ska dom ju värka faen förstås :-)
Otroligt att nåt som smärtar så att man är väldigt väldigt nära att börja spy kan vara nyttigt?!

I kväll försökte jag mig på att packa, men får nog lov ändå att invänta hjälp med det. Nu blir jag först skitbesviken över att inte klarat av  mer av detta jobbet själv, men det är ju helt fel tänkt av mig. Jag är nöjd som fan med att ha packat ca 7 brev. Helt själv ~vågen~:-)
Lekte kontorist och skrev ut listor och sorterade med ettiketter i googles mejlprogram och hade mig . Inte så pjåkigt ändå med tanke på att jag legat i sängar och soffor i minst 1 vecka nu och bara gnytt och sovit , vaknat ätit glott  i forum och på fejan och sen vips satte jag igång i kväll.
Började nog få lite självkänsla med tanke på  kaffekokningen i går som Lotta satte i gång mig med genom en liten snäll putt i ryggen.

Usch! Läste i dag att man kan bli senil av sköldkörtelproblem och det märker jag att jag har fått en släng därav.  Dåligt minne och långsamhetströghet i tankarna. Tyvärr är källan opålitlig så man vet inte vad man ska tro om saken riktigt. Men jag tror faktiskt att jag läste om det även på pålitliga ställen så som vårdguiden på internet t.ex.

Kan stå en låååång stund och försöka minnas vad jag tänkte göra mellan att jag rest mig i från stolen och står och tittar in i skåpet här med grejor. Kommer helt enkelt inte i håg och får leta länge i minnet  och så vips minns jag, eller så gör jag det inte.

Dessa 7 brev tog lååång tid att ordna med.  Mest för att jag vilar medans jag tänker...låångsamt...saaakta som sagt var och sen börjar jag röra mig i rätt riktning.

Vill inte gå omkring för mycket eftersom ryggen blir som galen av värk då och nu sitter jag här med vattenfyllda domnande ben. Speciellt högerbenet då som läckt järn i från blodet ut i huden, så jag att jag fått har som fräknar från vaden ända ut på tåspetsarna . Hoppas man inte får en propp senare. Måste börja träna.
Måste massa saker, men orkar ju nästan inte vara i rörelse alls.
Är det nu man ska be om att få lämna in?
Över och gröna klöver!
armbandet gjorde jag och sålde plus  det ni ser på bilden, .:-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida