söndag, juli 18, 2010

Börjar kanske vakna nu?!

Mår i dag? Ingen värk. Illamåendet från i natt är borta. Kanske kanske kan jag hoppas på att få en bra dag i dag.
I går inväntade jag värsta åskvädret efter telefonsamtal med mamma som allid annars är up to date vad det gäller analkande väderlekar här ute.
Såg son med vänner kuta iväg från hans lilla hus. Ropade åt honom att stänga av elen, men han svarade bara att han inte hann. Typiskt dåliga kommunikationer härute med bussar som går antingen alla på en och samma gång, eller med flera timmars mellanrum.
Jag var yr , illamående men tog beslutsamt på mig gummistövlarna och haltade upp till hans hus.
Tilläggas skall att ingen trappa finns utan man får snällt klättra i berg här när  man vill upp dit.
Jag slog av elen helt och hållet.
Orkade inte gå runt och stänga av alla elektronikpryttlarna som blinkade med dödsryckningar då jag slog av men tappade knappen. Fick knäppa av än en gång.
Här släktes allt och kontakterna drogs ut förutom ena tv:n som jag tänkte titta på tills åskan började mullra.
Aldrig mullrade den så jag tittade på skitprogram hela natten sappandes mellan kanalerna.
Hur fn är det möjligt att ingen kanal av alla typ 50 stycken visar något sevärt???
Sov hela dagen i går, tror jag. I alla fall många timmar.
M säger att jag skriker i sömnen och är argsint men han kunde inte utröna några ord som gick att förstå.

Det är otroligt jobbiga mardrömmar och måste bero på medicinen modell strong kind of shit som jag äter nu.
Dumt att man blir så sömnig. Men den här narkossömnigheten hade jag även innan.
Mamma säger att det uppstår ungefär var 4:e dag. Hon har koll eftersom att vi pratar alltid med varann kl 19 på kvällarna. Hon tycker att jag ska försöka förklara detta för läkerskan och jag sa att jag tror inte att jag har förmåga att förklara. Är så himla okoncentrerad jämt. Hittar inte rätt ord. Säger till läkaren att jag undrar över varför jag är så trött och hon tippar stenhårt på att detta beror på dom höga blodsockervärderna.
Ofta är jag så trött och hispig när jag ska fortsätta förklara då att jag håller tyst och tankarna snurrar i huvudet och så ja det blir inte sagt helt enkelt.
Tycker att narkossömnigheten började förra sommaren då jag fick Borelia. Åt antibiotika då och trodde allt var bra.
Orkar inte med att utredas med ryggmärgsprover  och hålla på och utesluta orsaker.
Orkar fan ingenting alls längre.
Hatar att bara få vara pigg typ 1 dag och sen få må gräsligt dåligt och inte ens orka att klä på mig, duscha , plocka undan det jag dräller ner när jag äter vid tv:n. Tycker inte riktigt det är människovärdigt att ha det så här.
Klarar uppenbarligen inte mig själv längre.
M sliter med att handla matlådor åt mig och frukt, morötter m.m, vitkål för att inte få hispigt högt blodsocker av kolhydraterna i matlådorna.
M hämtar medicin och plockar upp mina kläder och sonens alla badlakan han kastar omkring sig på grund av dålig motorik och impulivitet. Vi är föressten lika bra på att kasta grejer på golv alla 3 i denna familjen.

Klagaklagaklagamera så slipper vi bli flera...över och ute!
luktar gott utav helvitte. Sprejas tacksamt på kläder, lakan, håret m.m. Dyrt ? Ganska.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida