lördag, juli 03, 2010

Många riktigt dåliga dagar

Mår i dag? Skit. Många må- extra- extremt-pisse- dåligt-dagar på rad här ser jag.
Ingen har väl påstått att det är skoj att vara sjuk, men nuförtiden kan man förlänga pinan med mediciner.
Undrar just  hur extra killing extra dead jag hade varit om inte operationer, mediciner hade funnits? Ja och för att inte tala om den självhypnos jag lärde mig och som jag är rätt säker räddade mig från att dö då jag hamnade i chock mitt framför ögonen på en läkare som intet gjorde åt saken. Jag slappnade av och sa åt min hjärna att jag mådde förträffligt och hade puls och vips kom pulsen och blodtrycket åter. Och ändå sa psykologen som lärde ut detta, att detta med neurolingvitsisk programming NLP inte är magiskt eller trollieri på något sätt. Åtminstone  kändes det lite mirakelaktigt den gången.
Nu domnar armarna och börjar värka. Hela kroppen förutom huvudet domnar f.ö i dag. Läste om att vid diabetes finns 4 olika sorters neuropatier. Jag har dem alla utom de som gör att det värker i ögonen och hjärtat. Hm! Förstår att läkerskan min skakade hårt på huvudet då jag berättar om utbredningsområdet med domningar.
Ska nog sadla om till kanin och äta så få kolhydrater jag bara kan, samt äta lättsmällt mat i övrigt. Maten är värsta problemet eftersom jag inte kan laga den själv och har ingen hjälp med detta mer än av snabbmatsälskande amatörer i köket här hemma. Tror inte man kan få dietmat lagad åt sig ännu i Sverige. Men jag ska inte ge upp utan söka med ljus och lykta, samt lupp efter både pengar och någon som kan utföra uppdraget. i övrigt är detta värsta dagen i homoncykeln och mamma och syster var här nyss och gav mig 2 stora rosenbuskar i present. Det var roligt att få träffa dem som jag inte sett på 1 år.
Detta är en ring som jag ångrar att jag sålt:-(
Over and out!

2 kommentarer:

Klockan juli 03, 2010 9:53 em , Anonymous Mia sa...

Hej Ankievännen!

Varit här och läst. Önskar dig bättring i måendet och pörtvärmen all världens väg. Har varit helt golvad idag pga den.
Ringen är extremt cool! Kan man inte få tag i en liknande?

Kramar!!

 
Klockan juli 03, 2010 10:52 em , Blogger Min kopp te! sa...

:-) Hej Mia ! Tack för omtanken!! Blir glad att se dig här hos mig!!
Värmen är gräääslig! Fick du migrän?
Ringen är jättecool och jag fattar inte vad som fick mig att sälja den , som jag tror är den sista utav dem.
Kanske finns nån eller två nånstans i alla lådor och påsar som ligger huller om buller här och i så fall ska du få en av mig. Promise!!
De jag köpte av är tyvärr inte kvar på Tradera. Inte heller har dom sin hemsida kvar. Men jag har en mejladress nånstans så jag kanske kan fråga lite vackert så där.:-)
Nu ska jag leta efter en solkylande kräm som jag köpt men som är från Tahiti och det står bara på franska på baksidan och grejen är den att jag köpte flera produkter med det namnet. Måste in på webshopen och kolla hur de beskriver på svenska.
M min älskade bliv make är nämligen rödare än rödaste kräftan i dag.;)
Miljoner kramelikramar och pratar du med våran ea så får du kramelikrama om henne i från mig också!!!!
Saknar att prata med henne. Måste bli friskare så att jag orkar vara social igen åtminsone lite grann och med dom jag tycker mest om.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida