torsdag, juni 10, 2010

Apskit!!:-(Domningar, stor mage och smala armar och ben?

Mår i dag? Som en skitapa. Urmycket vätska som kryper  i benen och domningar och nervvärk i arslet , samt magen som svullnat upp och ser ut som jag är i 13:e månaden gravid. Magen är stenhård. Nedre delen har valkar som börjar hänga, antagligen för att jag gått ner några kilo i vikt.
VAD består den här svullna överdelen av magen av???????
Vätska?
Svar: Troligt.
Nån slags invaderande varelse typ binnikemask i ål-size???
Svar: Skulle fan inte förvåna mig en meter. Så som det känns som att nån simmar innanför huden där man som gavid tidigare kände sparkar.
Känns som när bebisen vänder på sig. Lite smekande så där från insidan av magen.
Önskar inte min värsta fiende att få sån här kalaskula som i sin tur tycks trycka på mina pinnsmala höfter och ben.

Såg min siluett i dag då solen låg på in i huset mot toadörren som är vit.
Jag såg där helt normal-viktig ut.
Det är alltså enbart magen som väger nåt + tuttarna och om jag räknar lågt så ligger ca 30 kilos övervikt runt där. Övrigt väger 60 kg (totalt 90 kilo alltså)
Inget på rygg, rumpa, ben, armar, hals, huvud...SÅ inihelvetes jävla konstigt;.(
Äter pyttelite och ser bara till att jag får i mig vitaminer, lite fibrer och energi från en liten del kolhydrater och fett.,
Inga mackar förutom som egen måltid i såna fall.
Är det någon som är expert som kan tala om för mig vad det är som gör att magen är rund och stenhård upptill och ben och armar pinnsmala med endast en gnutta fett kring överarmarna???
Stor mage, smala armar och ben.
Varför?????
Hur få bort?????
Läser just nu hjärnkoll-boken.
Där står det att feta människor eventuellt kan ha fel på minnet och glömma att de äter extra, men det är inte avgjort att det är så utan nån enstaka studier har tydligen pekat åt det hållet.
Jag har ju folk runt mig hela tiden och är aldrig utanför dörren och äter garanterat inget extra.
Dricker vatten till alla måltider sen lång tid tillbaka.

Nu har jag i alla fall gått små promenader varje dag, senaste veckan.

Kunde inte sitta ute, då nerven i skinkan klämdes och domningarna är outhärdliga så nu ska jag lägga mig med benen högt i soffan.
Har verkligen ingen lust att göra så.:-(
Bara skitprogram på tv:n nämligen och jag vill ju ut och vattna på tomten. Äppelträden.
Nä det är inte roligt att vara människa och bli sjuk vid 40års ålder redan.
Varför kan andra tjocka med enorma kroppar både jobba och röra på sig, föda barn och klä sig snyggt och se ut att trivas med tillvaron? Och inte jag????
Jag orkar ju med nöd och näppe klä mig och sminka mig lite högst 2 ggr per månad.
Allvarligt.
Nåt är tvärfel  och är det så att högt blodsocker framkallar alla mina symptom, förutom värken i armarna, som lyser med sin frånvaro helt i dag, då det är stabilt väder som inte slår om till varmare. Jo! Är det blodsockret som ställer till det?=
I så fall fattar jag inte varför jag inte är informerad?????
Letar över hela internet efter något som kan förklara allt detta.
Hittar nada och blir bara mer och mer och mer frustrerad.

Över och ut!

2 kommentarer:

Klockan juni 11, 2010 9:25 fm , Anonymous Tette Merio sa...

Halloj!

Har inte varit hit på evigheter men nu har jag läst lite och vill därför lämna ett avtryck efter mig.

Låter som du har det skitjobbigt. Inte helt olikt hur jag har det själv sedan drygt ett år, faktiskt, även om jag inte har de diagnoser du har. :-/

Åh, jag vill också ha kakelugn/alternativt öppen spis! Vad avundsjuk jag blir!
Din man ser himla fin ut på bilden också förresten. ;-) Men det är jag inte avundsjuk på, har en egen fin, hehe. ;-D

Kram på dig, hoppas du får en bra sommar!/Tette.

 
Klockan juni 15, 2010 10:19 em , Anonymous T sa...

Hej! Råkade ramla in här av en slump! Min första tanke när jag läste vad du äter är att du lider av proteinbrist :O Av det kan man få ödem, alltså att vätska samlas i vävnaden, till exempel i magen. Ät mer protein, det blir man inte tjock av! :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida