torsdag, april 29, 2010

Fysiskt bättre, men rörigt i huvudet.

Mår i dag? Värkfri i princip, med hjälp av medicinerna och att jag håller mig still. Vet aldrig hur det blir sen om jag sätter i gång att plocka med saker och röra på mig, men försiktigt hoppfull är jag ändå.:-)

Däremot infinner sig till mitt stora förtret turktumlesyndromet. Vid ADHD kan man likna hjärnan med en torktumlare. Låt säga att 1300 varv inte räcker riktigt för att beskriva det hela.

Längre än hit hann jag inte skriva för nu börjar värk, domningar mola så sakterliga i bägge händerna:-(

Vi har med min hjälp (rita stora kors i taket) putsat 2 st köksfönster. Men nu ser jag när solen ligger på att det är en massa skitvattenfläckar kvar. Här kommer torktumlarhjärnan in i spelet. Kan inte starta därför att det snurrar av tankar och initiativförmågan sätter inte igång nåt putsande av fönster eller annan aktivitet heller för den delen och börjar jag är risk för att jag slutar innan det är färdigt för att jag får ont, eller för att jag får syn på annat, vilket är en risk man får räkna med de dagar då hjärnan känns omtumlad.

En torktumledag så klär jag inte ens på mig, då starta-knappen verkar vara glapp. Inget borstande av tänder.
Jag fräser åt omgivningen som jag har kort tålamod med eftersom dopaminet tycks gå på semester samtidigt som torktumlaren drar i gång. Minsta lilla och adrenalinet rinner till.

Sambon klappade ömt om mig när jag satt bredvid honom.
Min sura kommentar:*- Ska du börja tafsa nu också?-*
Hans svar. *-Nä jag bara slår dig lite så här-*
Försöker att inte skoja bort ovan rader då därav uteblir smily.

Vill utnyttja tiden utan värk och utan betongkänsla i blodådrorna  till att göra klart sån jag alltid går och tänker på att göra medans jag mår skit, men det är hopplöst när man lider av exekutiv inhibering.
Nu känner jag för att vila.
See ya!
[edit] Jag lider av alla exekutiva delarna i dag och mkt av det som kallas "Shifting". [/slut edit]

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida