måndag, juni 07, 2010

Nu avgörs det om jag ska ha mer diabetesmedikamenter.

Mår i dag? Lysande bra! Trots lite ryggskott här och där. Vaknade och var ynklig i morse.
Sambon stekte då kött. Nån form av minutbiffar som sen blev som vanliga tjocka biffar. Av fransyska. Jättekonstigt men de smalt i munnen och jag tog en vansinnigt stor bit kött och sen lite kolhydrater i form av kryddad potatissallad.
Vi åt detta kl 9 i morse. Jisses men gott var det och behövligt med tanke på min blodförlust som så totalt sänkte ner mig i sängläge i ca 4 dagar på raken.:-/

Efter en stund reste jag på mig och packade en liten enkel auktionsvinst som skulle postas. DÅ blev jag plötsligt hur stark som helst i kroppen och packade resten av auktionerna också, samt duschade  och hjälpte till när boendestödet bad mig fixa och hänga kläder på galjar.

Sen gick hon och jag promenad och vi gick dubbelt så långt som till brevlådan och ändå var jag inte helt död när vi kom hem. Okej lite död var jag allt då jag ville och satte mig i en solstol och pratade.
Tiden sprang i väg och nu kommer hon igen nästa Måndag och då ska vi åka med mig till Husläkaren.
I morgon ska jag ta blodprov, så jag är nu fastande sedan kl 19.
Kl 13 ska familjen åka i väg till Gotland.

Föressten så grävde jag upp 6 st såpnejlikor också och gick in med dem på en spade in i köket och stöter så klart i med armarna som domnade och allt flög runt, leveterade i hela köksutrymmet.
Sopa sopa sopa..Klart!!
;o)))
Hursom så avgörs nu i och med detta provet om jag ska ha mer tabletter mot diabetes. Har 2 sorter nu redan.
Kanske jag ändå behöver insulinsprutor? Vi får se.
Jag är med på allt utom självmord , så får jag bara må bättre så är inte lite sprutor nåt att gnälla om..hm..tror jag;)
Älskade älsklingen min!!! Ställer in tv-kanaler.
Over unt aus!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida