fredag, april 30, 2010

Valborg med trång korsett.

Mår i dag? Haft massa värk och huvudvärk och seghet i kroppen, så jag fick ta den enkla vägen till att bli ren= tvätta mig i handfatet med frottehandukar och skall snart hiva i torrshampo i hårsvallet, det lilla som finns kvar.*skojar* Har rätt så mycket hår men det har glesats ut ovanför luggen eller mitt uppepå huvudets framsida.
Döljs dock bra med slingor och hårfärg men det har jag inte klarat av ännu att göra, färga håret alltså.
För oftast har  jag haft  värk i armarna helt enkelt och ja sån här övermäktigt jobbig trötthet i kroppen .
Känns som betong i ådrorna. Kanske upprepar mig här? Minns aldrig vad jag har skrivit och gör ingen kontroll då jag så lätt tappar tråden här.
NU tog värktabletterna väldigt bra i dag. Jippiedoo, efter 2:a omgången vill säga då.
(Angående korsett, som det står om i rubriken)
Sambon fick dra på mig en anordning av en form av slags korsett så skulle vi få se om jag smalnade av och kan bära upp en klänning lite snyggare än att som jag se ut som gravid i  9:e månaden med trillingar.
Här kan ni se en sådan.
http://www.tradera.com/Slim-N-Lift-Supreme-STLK-L-Ny-snabb-lev-ifran-Sverige-auktion_341114_111856182

Han slet och drog och tillsist satt den på. Blev några centimeter snyggare i mellanläget på kroppen faktiskt. Skojigt.:-)

Fönstren står ofärdiga. Halvtvättade m.a.o.
Inget blir tvättat här hemma. Inte människor , badrum, fönster eller golv. Jo jag drog över köksgolvet för nån vecka sen då det var ketchupfläckar blandat med tusen andra fläckar av okänt ursprung. Nu ser dom för jävliga ut igen.
Det går fort att få fläckar på golven och väggarna  i en familj där alla har adhd och motoriska problem, som nog mest är såna att man rör sig före man har tänkt och på så sätt välter ut saker och stökar ner.

Har lappat över  fläckar med såna här "wallies". som de kallas. Liknande dom här köpte jag, men dessa ser finare ut och har kanske inte en sån kant som mina hade?!
http://www.tradera.com/Stoor-wallies-vaggord-vaggdekoration-stickers-katt-post--auktion_340958_111947118

Hittade ett ark med rosor, lyktstope, katter och nå mer. Det ser fan i mig inte klokt ut så jag tror det är en kvalitetsfråga vad man får. Dessa hade t.ex vita kanter och vi har rostbrun-röda tapeter och ja det ser inte fint ut kan jag säga. BÄTTRE dock än kaffefläckar och flottfläckar så de får sitta kvar där ett tag.

Sambon grillar och jag ska försöka hjälpa till med nåt nu då händerna tycks fungera tillfälligt. Det gäller att prioritera när det är så få timmar i veckan det funkar bra.

So long pling plong!

1 kommentarer:

Klockan maj 01, 2010 11:55 fm , Anonymous Mia sa...

När vi flyttat för gott ska jag skapa en snygg vägg med wallies eller en målning i skuggeffekt. Det kan bli hur snyggt som helst...fast det kostar ju en slant om man vill ha både stort och snyggt.

Hoppas tanten Valborg var snäll, behaglig och trevlig på sitt besök hos er!

Kram...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida