onsdag, juni 09, 2010

Kom aldrig iväg på provtagning

Mår i dag? Hyfsat bra, men massa vatten i kroppen och så slog min diabetesmedicin slint och det innebär magknip och spring på toa x antal ggr innan det lugnar ner sig.

Gjorde allt i min makt för att kunna somna tidigt i går, eftersom sambon skulle köra mig till vårdcentralen på morgonen för provtagning modell jätteviktig. Kolla blodsockret för att se om jag behöver mer medicin eller insulin.

Gick upp kl 5 och tog sömnpiller kl 20 och tror ni att jag somnade eller ens kopplade av??
Nähä! Neejdå! Inte jag inte. Låg vaken och OCD:ade hela natten. Jag har OCD av jobbig sort som jag inte vill gå in på närmare än så, men det är verkligen tvingande ritual om man så säger så jag var sjuk på morgonen och kunde inte åka och nu kan jag inte gå till läkerskan på måndag. Och jag som skulle få hjälp och allt med att komma ner dit:-(

Detta är jobbigt att förklara när man har adhd. Alltså ringa upp läkaren  och sitta i telefonkö och samtidigt försöka komma i håg alla detaljerna jag ska berätta. När läkaren väl svarar så är allt som bortblåst.
Händer mig jämt och det även när jag har en fusklapp med stolpar på:-/

Vid besöken däremot är hon , doktorn den som hjälper mig med lappen. Hon är verkligen superbra att ha som husläkare när man som jag har så här pass grav ADHD.
Hon ger mig tid.
Hon har humor och lyssnar oftast på vad jag säger. Kanske inte när jag tjattrar okontrollerat men då kan jag inte ens själv hänga med i svängarna. hehe;o)

Är trött och ska sova. Får se om jag tar färdtjänst ner i morgon, men jag tror att det skulle vara 5 dagar före tiden på vårdcentralen som provet måste tas så det är nog försent.

Den som lever får se.
Orkar inte stoppa in bild. Har nya foton i kameran som kanske kommer här senare..
Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida