fredag, december 12, 2008

Mår bättre av musik omkring mig

I dag mår jag= Jättebra mentalt. Är samtidig lättrörd och har nära till tårar när jag ser nåt sorgligt på tv t.ex.
Det handlade om en mamma som blev dödad av en puma då hon försökte skydda sina barn.
Det programmet har jag sett en gång tidigare så jag vet ju vad det handlade om, men ändå fick jag svälja hårt.

Har så klart ledvärk, men eftersom den inte är lika outhärdlig som min andra typ av värk där senor , nerver är inblandade, så kan jag t.ex , än så länge, peppar peppar ta i trä, skriva på datorn med båda händerna, fingersättningen...
*STOLT ATT JAG KAN DEN METODEN*:-)

Nu lyssnar jag på rix megapol topplista och just nu är det Gyllentiders-snubben (ro hit med namnet hans, jag är senil!?) som sjunger sin senaste och jag tycker att han är ganska fantasikt bra på att få till disko-låtar, med dunk dunk, skönsång och skönlir helt enkelt.:-)

Gör affärer hela dagarna i ända och ja det är mitt specialintresse numera.
Har haft mindre vilopauser ända sen boendestödet var här hemma hos mig.
De ger mig både själslig och kroppslig styrka, som tycks hålla i sig t.o.m så jag härdar ut trots värkperioderna.

De är änglar nedstigna direkt från himlen, till lilla mig.

Pappa har nog tröttnat på å vara pappa där upp i sin himmel, där han i snart 50 år fått vakat över sin dotter som jämt haft bekymmer sen han dog. Inte p.g.a att han inte finns, eller pga han dog. Utan som vakande hand . Han vill nog flyga vidare &
längre in i mysterierna kanske?

Musiken förbättrar helt klart mitt dopaminflöde känner jag, som varit primitivt aggressiv av hormonförändringarna p.g.a begynnande klimakteriet.
Ingen men kommer t.ex längre..~VÅGEN~ eller är det för tidigt att ropa hej, när man sluppit i hela 2 månader?
;-)

Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida