fredag, juli 18, 2008

Glad och mår bra.

I dag mår jag=Toppen!
:-)
I går var jag tametusan HELT FRISK.
Oj! Vad jag hann med mycket då.
Städade undan allt som jag dragit fram och som legat på bord, stolar, fotöljer
överallt i huset här.


Det enda jag fick var träningsvärk.
Den sortens smärta är ju helt annorlunda än den smärta som leder, senor och nerver kan härbergera.

Träningsvärk kan förstås göra as-ont, men den påverkar inte hela kroppen och hjärnan som de andra sorternas värk gör.

Oerhört tröttsamt med värk som mer känns som att aliens flyttat in och sitter och rispar med långa vassa naglar i varenda cell man har i kroppen:-/

Gick inte ut på hela dagen i går eftersom hög prioritet låg vid att få undan saker så att man kan sitta och äta eller göra annat vid köksbordet, vardagsrumsbordet.

I dag mår jag, hoppas jag, lika bra som i går.
Sånt har jag ej planerat så nu är jag lixom ställd och vet inte vad för nåt som ska ha hög prioritet, men jag anar att det är att packa och skicka grejerna som folk vunnit av mina auktioner.

Blev tvungen att skriva på infosidan, om att det skulle dröja minst 1 vecka innan vi kunde posta saker igen. Skyllde på privata skäl. Skrev väl nåt om sjukdom också, men inte sammantaget så folk ska veta precis allt om mig.
;)

Har sån enorm lust att starta företag, men då jag försöker låtsas som att jag håller på med det när jag säljer på nätet, så märker jag att det finns ingen ork alls till att ens klara av en enda arbetsdag som sådan.:-/

Jovisst! De här bra dagarna jag får typ 2 ggr per år om jag har tur, skulle det ju funka.

Att viljan spelar liten roll för vad man ska klara av, förstår jag som har facit i hand.

Har väl aldrig förr velat nåt så starkt som nu=driva en riktig affär med blandade prylar som jag tycker om (mest sånt som glittrar) he he..;o)
Men även antika roliga prylar.

Min systers man ,som bor i innerstan, säger att många affärer tycks få stänga igen och har svårt med att sälja, förutom gatans pryl-affär. Den är det alltid folk i som handlar massor.
:-)

Jag skulle då ha en nätbutik också, så då det är lugnt i affärn, så lägger man ut annonser på nätet under tiden och fotograferar saker också.

Eftersom jag har grav adhd, så skulle jag inte stå ut med som det var förr=dödtid och väntan på att kunder skulle komma in.
Dötider behöver det ju nuförtiden inte bli, eftersom man kan fylla tiden med att pilla på sin datamaskin och fotografera och redigera bilder.
:-)

Jag har svårt att hålla i en kamera , och det fast jag köpt en nästan handikappsvänlig kamera. Får ofta ett hemskt illamående av de smärtor som framkallas av att vrida och vända på kameran för att zooma in objekten i fråga.:-/

Det är synd, att jag inte klarar mer av fotografering av de saker jag säljer, för inget säljer så bra som en snygg bild, som säger mer än tusen ord.

Går med förlust när jag säljer, så ingen här behöver bekymra sig för att jag ska betala skatt.
Är mkt för skatter annrs och skulle verkligen vilja bidraga till samhällets gemensamma kassa.
:-)

Har detta med säljande, som terapi, eftersom det ändå nog lönar sig lite mer än att betala 1000 spänn i veckan, minst, till nån behandlare , som psykolog, kiroprakter osv.

Har fått reda på att det dåliga minnet jag har fått, kan bero på flera olika saker och bland annat är högt blodtryck en sån faktor.
Men SKIT!!!!:-(
Har ju haft högt nu i minst 7 år.
Undrar just vad det kan ha ställt till med egentligen?

Tillsammans med diabetes och kraftig underfunktion av sköldkörteln, som jag alltså haft i åratal, utan att veta om det.

Jo visst ja! Sköldkörteln åt jag minidos av Levaxin för redan, men jag visste inte att det försämrats så pass att ,trots Levaxinintaget, så var den , min sköldkörtel, så underfunktionell att läkaren som ringde hem, undrade hur det kunde vara möjligt. Han var mycket skärrad
och han nästa skrek av överraskning då jag berättade att jag dessutom åt Levaxin redan.

Med min sega lekamen och sambons knasiga arbetstider, har vi inte ännu kunnat åkt ner till vårdcentralen och kollat mina blodvärden.
Nu ska sambo ha semester så då måste det kunna bli av.
Ska ju kolla om andra nya medicinerna funkade.
T.ex en tredje blodtrycksmedicin och en medicin mot kolestrol som tydligen är standardbehandling vid typ 2 diabetes, enligt husläkaren.
Och så mina sköldkörtelvärden för att eventuellt höja dosen en aning.

Känner mig ju fortfarande seg i skallen bl.a.
Ja så det kan bero på för liten dos Levaxin.
Sockervärderna, långtidssockret mätte vi för ca 1 månad sedan och dom låg skitbra.
:-) Blev så glad, för läkaren sa så här:
-* Ja äta rätt , det kan du i alla fall.*Det hade sjunkit från 12 till 8 på skalan för långtids-sockret.
:-)

Nu börjar det kännas i fingrarna och armbågarna, lederna att jag skriver lite mycket så jag ska vila. Vill inte för allt smör i smålan äventyra detta tillfället att få göra rätt för mig här hemma.
;-)

Ses!

1 kommentarer:

Klockan juli 19, 2008 9:46 fm , Anonymous Anonym sa...

Det är toppen med bra dagar! Idag har jag en halvkass dag men ska ändå röja i köksskåpen, har jag bestämt. Hoppas du får fler dagar då du orkar mer i sommar!
Kramen!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida