söndag, juni 29, 2008

Rolig dejt med vänner sen förr

I dag mår jag= superbra, förutom eksem på fingrarna som kliar.
Ingen värk alls, efter intag av dagliga doserna smärtlindrande.
Jippiedoo! Då kan jag göra lite fler kittyarmband i dag.
;)
Solen kikade fram här nyss, men annars har det regnat sen igår, ganska så ihållande, men vi lyckades ändå käka maten ute i går kväll.

Det pausade i regnvädret, bara för vår skull he he;).
Vi hade mkt trevligt i går, med många minnen och skratt-samtalsämnen och vi åt jättegod mat. t.ex sylt utan socker som var suveränt god. Fikonsylt och jordgubbsylt och så småplock med en supergod ost till på kex. MUMS!
Sedan åt vi grillat nötkött och färskpotatis som var helstekt i ugn.

Det rekommenerar jag alla att prova= bara skrubba färsk-potatisarna och in på en plåt i ugnen nån 45 min, tror jag det var. Lite osäker och ska fråga ..återkommer senare om det.

Är så lättad i dag att det kan ni bara inte tro över hur bra det gick.
Har fått en grav social fobi på senare år, så visst har jag lite ångest över att jag pratade i ett kör t.ex. Men det är nog ända sättet för mig att övervinna fobin=genom att utstätta mig oftare och oftare för möten med människor.

Nu har vi så välstädat man kan ha här hemma.
Sambon har varit ledig helt i 3 veckor på raken och har städat varje vaken stund, men också varit ner för räkning i en hemsk influensa med galen-hosta. Killande i halsen och hostattacker som får en omedicinerad astmatiker att blekna i jämförelse.

Nu känns det plötsligt avlägset och konstigt att be om hjälp med städningen då det är så här pass fint och framförallt så här RENT.
Innan M städade så trodde jag att kylen tänkte rymma sin väg på grund av allt mögel.
Nu skiner den och doftar gott.
:-)
Badrummet är skurat och jätterent och min hylla är städad av mig själv.
Sonens rum är förändrat till oigenkännlighet då alla colaflaskor och skräp är borta från golven därinne och var sak står på en egen plats i hyllor därinne och sängen är bäddad av sonen och jag lade på filtar som överkast.
Voula!
Sonens kompis kunde inte hålla sig utan kommenterade det hela med att så här städat hade han inte sett rummet sedan de började att umgås för ca 2 år sen.
;)

Bra och bra värken. NU börjar det kännas så jag avrundar här och vilar.
Måste ju pärla sen..;)

1 kommentarer:

Klockan juni 30, 2008 3:05 em , Anonymous Anonym sa...

Blir så glad att du hade det så trevligt. Hoppas det ger mersmak så du kan börja bryta din ofrivilliga isolering lite.

De där Kitty-armbanden du gör, hur ser de ut? Är de till salu? Nyfiken, nyfiken *ler*

Kramis!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida