fredag, juni 27, 2008

Glömmer bloggen och det mesta

I dag mår jag=Trött och dränerad på det viktiga ämnet: JÄRN.
Det är otroligt vad järn man tycks förlora under lingonveckan.
Det t.o.m stinker järn, om det "onämnbara".

När jag råkade tappa en pärl-tång (letade överallt efter den i soffan, för jag hade ju inte rest på mig och vem kunde ana att fanstyget låg i en mörkblå mugg med vatten? Jo sambon såg nåt simma däri ;)i ett glas med vatten i går, så luktade det så starkt av järn att jag mådde illa.
Järn är må vara viktigt men järn luktar läskigt!

Jag vill ha järn för att bli pigg, men helst inte äta det.

Ta en tugga av pärltången skulle väl vara det enda rätta, men å andra sidan har jag
en järnstekpanna och det sägs att det är bra att laga mat i sådana för att få i sig järn.
Well!
Jag tror dem.
:-)

Vi diskuterar så mkt om kost, näringslära och enzymer och fan och hans mormor i ett forum på nätet om ADHD , att min hjärna, (nej inte järna he he..;) känns invaderad.

Har nu sänt efter 2 böcker om den här lågkolkydrat-low-fat-tjosan, som jag tänkte använda för att få ordning på mitt blodsocker och min vikt.

En 3:e bok fick jag inte med i varukorgen och nu är jag arg som fan på mitt jävla dåliga minne.
DET ÄR ETT RUSKIGT DÅLIGT MINNE SOM JAG HAR. fortfarande...Hade ju börjat skryta redan om hur mkt bättre det blivit av Omega 3, men det är det inte märker jag.

Allra pinsammast är att när jag stod och pratade med grannen och skulle berätta vad ett brev kostar i porto och vad man kan tjäna på att använda rabattmärken. Ja då kunde jag inte ens räkna 7x5 i huvudet.
Inte på fingrrana heller...Gud vad jag skämdes där jag stod och stammade och tänkte i 10 minuter bergis.

Jag lovar att jag KAN multiplikationstabellen, men det får jag nog aldrig grannen att nånsin tro på nåt mer.

Om ni nån gång undrar vart jag har tagit vägen så sitter jag med traderaauktioner och försöker räkna ut portot. ha ha ha;o)))

Sorterade pärlor i går och då tänkte jag på dig Andrea , el
http://klockantio.org.
Du/hon hjälpte mig när hon var här på besök att sortera i minsta lilla beståndsdel pärlor stora som små och tillbehör så jag har haft det SÅ fint och i ORDNING ända sen dess, men jag har också stökat till det en del. *fniss* ;)).
Men jag kan inte göra smycken mer än kanske 1 gång i veckan ungefär.
& då¨väldigt enkla, trä-pärlor-på-rad-smycken.

Bra finger-gympa och jag har blivit så stark nu att jag kan skriva mer för hand.
Det trodde jag faktiskt aldrig kunde hända. Men där fick jag bli snopen och GLAD.
:-)
Tack sötaste goaste Andrea för den hjälpen och massa annan hjälp också !!!!!!!!
Jag har också glömt att ringa så det ska jag ta och göra så fort min hjärna fått tillbaka sin järnia..hihi...;)

I morgon ska vi grilla med en grannfamilj som vi umgåtts otroligt mkt med förr om åren, men som vi i princip HELT tappade kontakten med.

Jag var ju så deprimerad så länge och det känns lite jobbigt att vi p.g.a min oförmåga och andras, har en del otalt som vi inte pratat igenom ännu, men jag tycker också att vad fan ska man prata om gammalt groll för och varför ska man haka upp sig på folk för en det ena och en det andra , när man har ett så pass kort liv som man har och man kan välja att ha trevligt i stället.???

Jag vet nu , (tror jag?!), hur jag ska överleva oförätter och jag kan numera stå ut med allt utom självmord och mord.
;-)
He..det där lät kaxigt värre.
Vi får la se hur det känns efter helgen då.

2 kommentarer:

Klockan juni 27, 2008 4:26 em , Anonymous Anonym sa...

Du har mejl!

Kram...

 
Klockan juni 28, 2008 4:31 em , Anonymous Anonym sa...

Ring när du hinner, orkar, har lust och kommer ihåg. Ingen panik.

Det järn man kan få i sig om man använder järnstekpanna är inte tillräckligt, och man behöver en annan sorts järn, om jag minns rätt. Du kanske kan hitta någon slags multivitamintablett med mycket järn i, så du inte känner smaken?

Kram Andrea

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida