lördag, juli 19, 2008

böld under bröstet, på bröstet

I dag mår jag= blääääääääääsch!:-(
Svetten forsar och jag är skitig.:-((
HUNGRIG hela tiden är jag också, eftersom jag int har mat hemma som är nyttig för mig som är diabetiker. Ju mer skitmat man äter ju hungrigare blir man...
Sambo jobbar natt så inte nån har handlat mer än 1 gång sen de kom hem från Gotland.

Hela jag är uppsvullen och avdomnad. Konstigt nog är händerna inte så svullna som förväntat vid värmeväder. Tacksam är jag för det förstås.

Har haft en besvärlig böld nu sen minst 1 vecka tillbaka som jag skött om efter konstens alla regler. Får ofta bölder överallt på kroppen så jag vet så väl hur man sköter dem med omslag av alsolsprit, tvätta av med tvål och vatten och låta lufta en aning mellan varven. Ungefär så.

Har just nu ca 6cm kompress, som jag har gjort själv av gasbinda och platta bummulstussar.
Sen sitter det ca 7 plåster som i en sol runt i kanterna på kompressen
Har fått lyfta och hålla ena tutten upp i luften medans andra handen ensam fått sköta plåsterplapparna osv....Fy fan vad det är tungt!!!!!!:-(

Det går inte att duscha med denna bölden då huden är så pass skör att allt sårigt som läkt i hop en gnutta, går upp direkt om jag har vanligt plåster över som skydd och när det läker kliar det så förbannat mkt att jag själv viftar till bandaget så att det ramlar av och då blir det ju som ett trycksår eftersom det inte är alltid jag märker att detta trillat av.

Behå går inte heller bra att ha just nu, de av dem som är rena är gjorda i sånt tyg som kväver luften.

Har så stora bröst att dom väger bly som riktiga meloner ungefär, modell större.
Skojar inte alls om jag gissar på ca 5-7 kg styck.

Jävligt äckliga är dom:-(
Som om man har några invaderande utväxter här framme på kroppen.

-Vad heter den där sjukdomen där man plötsligt upplever t.ex en kroppsdel som ena benet att det inte tillhör en?
*...kroppsmorfo..* nån liknande??

Vet inte vad naturen har tänk sig då de skapar missfoster på det här sättet?

Kanske är jag så dum och ful att jag behöver extra stora pattar för att alls få nån parnter på kroken?:-(

Jag önskar jag fötts med en kropp som var smal med små pattar och inte massa äckliga sjukdomar som halv dövhet med tillhörande var-invasionen i höger öra, bölder på hela kroppen, men inte samtidigt förstås, men STORA, SOCKERSJUKA ger cellerna konstig konsistens så man känner sig äcklig och sjuk, sköldkörteln som inte funkar helt bra ger mig skitdåligt minne, adhd, som ger mig asdåligt arbetsminne, håravfall på det fulaste sättet, glest med kala ytor här och där, ögonbryn som får en rysk president att gråta av avund, krokig näsa med mängder av polyper och snor-sjukdomar i hop med örats sjukdomar, läpparna är väl okej, men tänderna...jävla fucking fet käftsmäll på tandsten OCH tandhyginester som vill ta bort det flera ggr om året.
Halsen som har som en glasbit under ena örat så man skriker högt om man vrider på nacken och sväljer samtidigt, samt att det krasar i nacken betänkligt.
Axlana turas om med att ha s.k frusen skuldra, som gör svinont om man vrider sig eller lägger sig på armen, samt sträcker sig efter nåt över brösthöjd. Så har vi BRÖSTEN= moderna laggårdar för storproduktion av mjölk??? eller??..ja de har jag redan beskrivit. Magen är 123 cm i omkrets och den har minskat ca 15 cm sen jag gick ner i vikt och försöker tänka på att nte äta mkt kolhydrater, vilket jag ändå gör för vad fan ska man annars äta??!! Muffen tänker jag ej beskriva men den har sina skavanker den också....Sen kommer BENEN MED BETONING PÅ BEN. De har nämligen vare sig fett eller kött på sig.. Stor gravidlik mage och sen ..2 stickor att vinglande försöka stå upprätt på.
Glömer arslet som är platt som en pannkaka och har en feting till ischiasnerv som när jag försöker gå mer än 25 meter liksom virar sig runt höftkulan och efter det pratar jag inte svenska längre utan meddelar mig med bokstaven iiiiiii.
Ryggen är bred som på en simmare av 1:a graden. MANLIG sådan.
Den har en lång äckligt bred muskel som har fäst sig i ett litet sånt här stift, som tycks rostat delvis sönder, i under skulderbladet.
Den muskeln korvar sig , vilket känns som ett resårband som stramar sig och börjar galen-värka om jag står vid t.ex spisen mer än säg 10 minuter.
Innanför min ryggs yttre finns en ryggrad som jag varken har poetiskt, eller fysiskt intakt den heller. Bröstkotan är ihoptryckt och utsliten där.
Glömmer ju arslet nu igen. Där jag jag flera tusen intraspångiösa diskbråck som bara ger sig till känna om jag är gravid, efter jag varit gravid och om jag dristar mig till att gå på promenad.

Fötterna vågar jag inte berätta om här ännu, men några av er vet vilka autistiska drag jag har och med dem ska tydligen detta problemet kunna härledas till?!
Bara jag och en bunt autistiska personer har så här med dem nämligen:-(

Händerna är nog redan genomresonerade här i bloggen, men där är nerver i kläm ända in i ryggraden/märgen och ut i fingrarna och senor är ärrade, stela, kanske skrumpna.
Får tjusig , jag -tar-livet-av-mig-vad-ni-än-säger-VÄRK i dem, samt sandsäckar av domningar. Mest händer det då värmen ute stiger nån grad eller 10. Mer sällan vid kyla förutom sen jag fått psoriasis-atrit. En slags reumatism senaste året.
Jävla mardrömskropp!
FUCK YOU! and go to hell!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida