måndag, september 18, 2006

Valet

Mår i dag?Feber, förkyld

Motion?Nej

HumِörHalvdant

värk på en skala 1-10?5



Jepp!
Nu är man förkyld på första gången på åratal, känns det som.
Har feber och känner av den trots att värktabletterna tar ner den lite grand.

Son och sambo är också förkylda.
Son tjata järnet för att han ville vara hemma från skolan men eftersom förkylningen började för mer än 3 dagar sedan och han har ingen feber så propsade vi på att han skulle gå och det gjorde han.
Duktiga gullungen våran!
:-)

I går blev det en svettig eftermiddag kväll med massa matteläx-läsning och sen var det valvaka.
Vi med adhd-npf har i bland en förmåga att bli överaktiva via babblande som aldrig tar sluit.
Jag fick sitta med en son som var kommentator samtidigt som de kommenterade i tv-rutan.
Är ju 60% döv så då hörde jag ingen av dem, utan det blev till ett tinnitusvrål och kaos inne i huvudet på mig.

Uppfattade i alla fall så pass mkt som att vi nu har fått en borgerlig regering.
€£€€]][[{€$¤¤¤¤¤shiiiiiiiiiiiiittt pommesfrittes!
:-(
Vill inte!!!!!!!!!!!
4 år fucking år med fördärvarna av svensk samhälls-ekonomi.
:-(
Känner minst ,2 personer som blir riktigt riktigt fattiga på grund av försämringarna i sjukförsäkringen.

Såna som vi som nu är miljonärer i form av husägare ska ju få skattelättnader på alla håll och kanter, men det är fan i mig orättvist.
Skulle aldrig rösta efter modellen:* nu är vi rika så nu måste vi rösta på moderaterna*.

Kommer alltid rösta så att ALLA får vara med.
ALLA SKA MED!!
Sa sossarna och hälften av väljarkåren trodde dem tydligen inte,??!?!!
men kolla nu då da hur det blir de närmsta 4 åren.

Det är ni skyldiga mina vänner som lever på ruinens brant redan, helt oförskyllt.
:-(
Och djävlar om vi inte får JOBB.
Jag vill också jobba om så bara 1 timma om dagen.
Reinfelt har ju lovat det och det ska han få äta upp om han inte ordnar.

Undrar bara vart de gömt undan alla de här trevliga arbetena nånstans?
Min egen erfarenhet av att vara sjuk och vilja jobba var att om jag inte var 150% arbetsför så fick jag inte vara med längre, efter 20 års tappert hårt fysiskt arbete så kastade man bort mig som en vante på soptippen.
:-(
Jag stod på mig och hängde kvar vid mitt jobb tills jag bara höll i mig med lillfingret och tillslut föll.
Vet inte men det kändes lite som nån stampade mig på lillfingernageln där jag höll i mig,
När jag inte ens kunde få ta del av de verktyg som redan fanns på jobbet.
Jag begärde en matta att stå på och ett sorteringsfack som var vinklat så jag skulle slippa sträcka mina onda armar för långt bort då jag sorterade brev på posten.

Näe då var jag inte klok enligt vissa av cheferna där.:-(
2 andra chefer var skjyssta mot mig, men de var ju inte där hela tiden och det var de andra cheferna som var jävliga tyvärr:-(

När man inte ens får vara med då man kan jobba med hjälp av hjälpmedel så har jag svårt att tro på att alla sjuka ska klara att jobba, med sådana omöjliga krav på sig=håll käft och jobba-mentaliteten som finns på arbetsplatserna av idag.

-Nån annan som har positiva erfarenheter av liknande situationer?
Berätta gärna.

Jag kommer hålla koll på detta och mejla till Reinfelt om motgångarna vi stöter på då vi vill jobba.

Upp till Kamp!!

6 kommentarer:

Klockan september 19, 2006 8:57 fm , Anonymous Anonym sa...

Ja jag måste ge dig rätt.
Det blir 4 hundår vi måste ta oss igenom. Sverige har blivit ett roffar samhälle där man bara kortsiktigt ser till den egna plånboken.
Många unga lockades nog av alliansens utlovade tusenlapp i sänkta skatter.
Problemet med denna tusenlapp är dock att avdragsrätten för fackföreningsavgiften försvinner, vi får högre avgifter till a-kassan, det blir avgift på att låna böcker, trafikförsäkringen höjs kraftigt, det kan bli marknadshyror om det går illa och sjuka och arbetslösa skall leva på 65% av sin tidigare låga inkomst. Men det var dom som redan hade arbete som röstade på den borgerliga alliansen. Det var också ungdomar som i sitt oförstånd röstade borgerligt därför att dom tidigare aldrig på riktigt fått uppleva vad en borgerlig regering kan ställa till med. Som gammal socialdemokrat känner jag oro för det som komma skall och ser ännu fler i utanförskap som får ta till missbruk och kriminalitet för att överleva. Det Sverige vi ser nu är långt ifrån det Sverige jag vill återställa med den politik som Tage Erlander och Olof Palme förde.

 
Klockan september 19, 2006 9:11 fm , Blogger Min kopp te! sa...

Väl talat Återställ!
Det är särkilt typiskt borgarna att ta ifrån folk det enda de kan dra av på skatten då man är vanlig knegare eller arbetslös:-(

Jag är även väldigt rädd att de ska ge sig på den arbetsrättsliga lagstiftningen också.

J ag läste nånstans att det inte ens blir 65% av en heltidslön, eftersom man ofta får förtidspension ,efter att ,först, stått stilla i löneutvecklingen i många år, som långtidssjukskriven, innan och ja då kan det bli så pass illa att man bara får kanske 40-50% av den lön som man skulle haft om du i dag stod på golvet.

Detta hände t.ex mig som skulle få 100% i arbetsskadeersättning, men de/arbetsgivaren angav en så låg lön, att beräkna på, så jag har kanske max 65-70% av den heltidslön jag skulle fått om jag inte skadat mig i jobbet.

Och ändå slogs jag som en tok för att få räkna på den lön jag skulle haft som frisk och fick rätt, men nu tjänar jag i alla fall mkt mkt mindre än om jag skulle ha jobbat.

Inte undra på att folk blir stressade och får utmattningssymptom då vi måste hålla i pengarna och hålla koll på så mkt byråkrati för att överleva och behålla de ynka ören man har rätt till.

Jag vill att vi går tillbaka till 100% i alla försäkringsdelarna, så som det var förut.
DÅ vågar nog folk starta företag också, när man vet att om det misslyckas så kan man alltid försörja sig ändå.

Jag ska jobba för sossarna här på orten, så fort jag bara får må bättre än jag gör nu.

Då ska jag bli en sanslös politruck som manglar borgare på löpande band.
;-)

 
Klockan september 19, 2006 9:19 fm , Blogger Min kopp te! sa...

P.S
Jag kan illustrera min löneutveckling när jag jämför med sambon.
Han och jag jobbade sida vid sida på posten i många år och hade alltid samma lön och även då han bytte jobb till en verkstad så hade vi samma lön så länge jag jobbade, men nu tjänar han Dubbelt så mkt som mig och får ut lika mkt efter skatt som jag har före skatt.

Det är ju faktiskt en halvering av min lön, trots arbetsskade-livränta som ska vara 100%, men de lurar en ju då man inte får några ökningar längre.
Man får samma pengar som pensionärerna= 100 kr per år ca.
Trist!
D.S

 
Klockan september 19, 2006 10:22 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej där...

Visst kan du länka! Det är helt okej. Sitter och deppar ihop här. Dels det f*cking j***a valet och dels en värkande högerarm. Undrar om jag fått inflammation eller nåt. Fast då brukar man bli lite varm och det är jag inte. Har bara grinigt ont!

Undrar just när alliansen ska presentera sina sänkningar. Nån budget blir det ju inte tal om. För att kunna föra en budget krävs ju pengar och det lär jag inte få när det väntar 4 år av skitpolitik som kör Sverige i botten. Vi lärde oss tydligen inte nog förra omgången. Minnet är bra men kort hos de flesta.

Orkar inte klottra mer -ont!
Ta hand om er där ute i skogen.
*kram*

 
Klockan september 19, 2006 7:26 em , Anonymous Anonym sa...

YES!!! Jag har läst en vettig kommentar från Återställ och jag blev sååååååå glad!!!

Det var bara det jag ville säga just nu!

Kramis

 
Klockan september 20, 2006 2:37 em , Blogger RedAngel sa...

*S* Säger det samma..första vettiga jag läst från Återställd, så...det kanske finns hopp någonstans?!

Med tanke på senaste komentar jag fick så blidde man förvånad?!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida