måndag, september 04, 2006

På grund av misskötsel från en läsare av min blogg

Inlägg nr 2 i dag
Måste moderera kommentarerna här:-((Detta på grund av en galning som tar andras inlägg från forum och sprider till alla genom bloggar, gästböcker och forum som t.ex passagens forum.
:-(
Nu kan inte gäster längre skriva i forumet som jag startatde bara därför.

Jag släpper så klart igenom normala kommentarer alldeles oavsett vad de handlar om.
Det kan ta tid innan NI ser kommentarerna eftersom att jag måste logga in och tillåta dem först och jag är ju inte jämt vid datorn
;-)
Kopior av folks inlägg från låsta forum och privata gästböcker m.m. Dessa stoppas, men sparas för ev. anmälan till polisen.
Skulle behöva en anonnsruta för att basunera ut varningar om galningen!!

16 kommentarer:

Klockan september 06, 2006 9:54 fm , Anonymous Anonym sa...

Bästa kamrat!
Ja den där människan förstår man sig ju inte på ett endaste dyft. Förstår fortfarande inte hennes svar till mig, då jag skrev att jag arbetat med "dom och dom patienterna" och på ett dagis med en avdelning för funktionshindrade och Autistiska barn, då svarar hon "jobba du med dina autistiska vänner" Och något om att jag inte skulle komma och påstå något angående diagnoser, jag har ju egentligen inte påstått något som har med ordet diagnoser att göra, vad jag försökte få fram var ju.. och det tror jag varje vettig människa fattade, jo vad jag menade var att jag sett/upplevt att vuxna och barn med funktionshinder och autism verkligen har svårigheter som andra inte har och jag kan inte likställa patienter eller barn på förskolan som mina vänner i samma bemärkelse som mina rikta vänner. "Doktorn frågar väl inte -Har jag några vänner idag" Summan av kardemumman var att jag menade att jag känt dig så länge och på grund av att jag arbetat med det jag gjort ska ingen komma och säga att du inte har AD/HD lika med de svårigheter som innefattar den diagnosen men hon förstod tydligen inte det, utan svarade på något helt annat. Ä fan vad jag babblar på, dumt egentligen att lägga ner energi på den där idioten. Jag funderar på om det är så att hon fått en diagnos själv och blivit så olycklig över det att hon måste förpesta allt och alla med sin bitterhet och på så sätt försöka få andra att hata sin diagnos, hon kan helt enkelt inte tåla att det finns dom som är glada över sin diagnos. Hon har ju ett mycket föraktfullt och fientligt sätt gentemot andra människor, ser sig själv som bäst av alla. Och allt skit snack om Kulturdiagnoser var ifrån får hon sitt skit. Näe det är bäst jag slutar nu innan satan hoppar ur käften på mig *skrattar* med tanke på hur arga vi kan bli både du och jag, ska hon vara glad att ingen av oss visat den sidan!!
Kramilikram Annica/Alias Kraxa

 
Klockan september 06, 2006 2:23 em , Blogger Min kopp te! sa...

:-O)))))))))))) Ha ha ha!
Ja det är nog tur att vi inte visat DEN sidan. Och tänk om vi gjort det samtidigt. Hoho ha ha!!!!!!

Ja Det är såna där svar hon ger, när hon försöker författa nåt utöver det som klippts och klistrats.

Du! Jag tycker det ligger nåt i det du skrev om hatet mot diagnoser och att denne kanske själv fått en sån.

Det förklarar ju bättre varför behovet är så stort och att denne pratar alls om diagnoser som inte verkar ha nån som helst anknytning till NPF ,tycker jag.

Denna Återställ har typ 3-4 källor som han/hon öser ur och det är seintologernas hemsida KMR och från Eva Kärfves bok , hjärnspöken, Leif Elinder och från en professor i ide-historia och inlärningshistoria, tror jag det var också som skrivit en puckad dräpa till text som gör att man förvånas över hur en professorska kan resonera så.
Även lärarförbundet har gamla artiklar från hånfulla sociologiskt inriktade pedagoger och lärare osv...:-(

Det tycker jag är värst=att läsa vad de som ska hjälpa våra barn med npf, tycker och så som de gör och är så där okunniga:-(

Det är i alla fall inte så att Återställ jämfört de båda lägrens åsikter, då Återställ hånfullt skrattandes sa att det skulle aldrig falla denne in att läsa nåt från Gillbergs vänner????!!!!
Men vad bra??!! *not*:-/

Då vi kritiserar och ifrågasätter tillbaka, så har vi läst drösvis med skrifter från den "andra sidan" s a s.
Och läst forskningsrapporter och massvis med böcker i ämnet+ att man har egen erfarenhet då jag själv m.fl har dessa funktionshindren.

Men då är man minsann ingen expert , säger motståndarna och dumförklarar 3-7 % av befolkningen.
Jag anser mig vara den största experten som har adhd själv + lever med familjen som har samma sak.
Men då får man höra att vi är dumma och att låg IQ ingår i diagnoserna , vilket det ju INTE gör.:-/

Har fått kräkattacker av alla , såna påståenden och faktafel de gör.
Men vi läser på ändå.

Nu har Återställ börjat bryta sig in i låsta forum för att stjäla så många känsliga inlägg som möjligt och sen säger denne att denne ska skriva en BOK, med hjälp av de inläggen???????????!!!!!!!!!!!!

Herre Jesus Kristus.!!!!

-Hur kan man tro att man får en sån bok utgiven utan att samtidigt hamna inför rätta för brott mot Upphovsrätten, förtal m.m.????

Att vi fortsätter att tjafsa med denna och några till, beror på att ny-diagnosticerade och föräldrar som nyss fått veta att barnen har nåt NPF, går ju in och läser, detta skräpet och pseudovetenskapliga artiklarna, utan att känna till, eller ha hunnit kolla upp det som Återställ kopierar och sprider.

De kan ju bli skrämda om de inte samtidigt ser att vi säger emot dem och att det finns fakta som säger emot.

Man märker t.ex i passagens forum att några där blir chockade och först tror på det de läser, men när och om de läser svaren där så brukar de lugna ner sig och förstå.

Känner mig så glad då du skriver det du skriver till mig!!!
:-)
Du är min bästa vän som känt mig hela mitt liv i princip så det är verkligen tröstande !!!
Massa kramelikramar!
Ankie

 
Klockan september 07, 2006 4:37 em , Anonymous Anonym sa...

Måste rätta till några sakfel ni sprider om mig.

Jag har fler än 3-4 källor där jag hämtar information.
seintologernas hemsida KMR är inte en av dom just därför att man inte ska kunna beskylla mig för att vara scientolog.

Det finns fler källor som handlar om kulturdiagnoserna, bla ett oräkneligt antal artiklar i GU-journalen online, hovrättsdomen mot Christopher Gillberg samt ett flertal sidor på Lärarförbundet där både specialläkare och olika pedagoger ger sin negativa syn på neuropsykiatrin för att nämna dom svenska källorna.

Ni har läst drösvis med rappakalja från Christopher Gillbergs vänner och inget annat. Därför tror ni att ni lider av adhd eller vad det nu är. Om man betecknar neuropsykiatriska diagnoser som kultursjukdomar så har ni adhd, grattis!
Man kan hitta på många funktionshinder som samspelar med olika teman.
Snart kanske vi har ett funktionshinder som heter "uttråkad på jobbet" UPJ utan närmare specifikation. Eller pekfingervalsen sjukdomen, ett neuropsykiatriskt funktionshinder som gör att man bara kan lära sig skriva med pekfingrarna. :)
Kanske läkemedelsbolagen kan haka på och uppfinna några läkemedel också mot dessa nyfunna funktionshinder.

Ja jag funderar "kanske" på att skriva en bok om vår tids stora inbillningssjuka neuropsykiatri. Det betyder inte att jag ska lägga ut Riksförbundet Attentions debatt-forum-inlägg i den. Foruminläggen behöver jag endast för att förklara hur föräldrar och övriga diskuterar när dom gått på Gillbergs propaganda. Inga kopierade inlägg med namn osv ska vara med i boken.
Har samlat info inne på Attentions forum i ett år snart ;)

 
Klockan september 07, 2006 9:07 em , Blogger Min kopp te! sa...

uzcJa jo! Du har rätt, jag glömde de artiklarna i GU-journalen och från lärarförbundet.

Däremot domarna i hovrätten innehåller ju ingenting i faktaväg, som kan peka emot att adhd inte är vad adhd är.
Den domen handlade ju uteslutande om att CG inte ville ge ut journalerna till 2 personer som man kan se som totalt obehöriga .men att det ansåg rätten att han visst skulle också fick C Gillberg böter i straff.

Han månade om OSS med adhd och patienterna som i 20 års tid ställt upp på att lämna ut känsliga data om sig själva, mot löftet från Gillberg om att inget skulle läcka ut som sagts där till några andra än de inom forskargruppen.
Givetvis då opponenter och betygsnämnder, får jag anta.?!

I Gu-journalen är det bara tyckanden och inga motbevis eller så och på lärarförbundet är det också tyckanden och åsikter och ingen koppling till forskning på området.

Det är det som skiljer oss.

Vi har inte läst massa tyckanden, utan nogrannt letat fakta-data i som talar för och emot och dessutom känner vi ju oss själva vi som har de här symptomen.

Men de symptomen har fått andra namn än de vi hade på dem förr som t.ex lat, ouppfostrad, dum i huvudet, klantig, fumlig osv.


Om nån påstod att jag hade astma utan att jag känt några som helst symptom, så skulle jag ju tvivla starkt.

Men om jag hade symptom på att andningen inte fungerade så skulle å andra sidan ingen kunna inbilla mig att jag inte har de symptomen.
Det är nämligen det som du , kärfve osv försöker inbilla oss som har adhd.

Sen snälla Återställ!
Kan vi flytta diskussionen in på forumet: för och emot diagnoser??

Detta är ju min blogg som jag vill ha vanliga normala samtal med nätvänner i och ja det är ju inget forum direkt.

Att du ska skriva en bok med hjälp av det som sägs i ett låst forum, är ju inte rätt och jag tror att ansvarig utgivare kommer tveka om att gå med på att du gör så nämligen.

Vi får se.
Det är ändå kul att du vill skriva en bok tycker jag, bara du håller dig till de hederliga principer som finns.

Det oroar ju när man ser hur glatt du koperar andras inlägg och så gärna vill nämna namnet på forumet du tog dem i från , när folk vill kunna prata i fred och förtroligt därinne och inte med hela internet-världen.

Det är nämligen väldigt svårt att försvara sig mot folk som läser ens texter, då man inte vet vilka eller vart dom finns nånstans.

Man äger rätten till sin skrivna text och du måste fråga om lov först och du! Det kanske du får också om du ber snällt!
:-)
Mvh!
Ankie

 
Klockan september 07, 2006 9:15 em , Blogger Min kopp te! sa...

Du säger nu plötsligt här att du har fler källor, men du anger ju aldrig källorna ???
-Varför???

Nu har vi ,genom sökmotorer ,fått fram vart du tar dina texter ifrån för sorts källor och det är ju faktiskt inte rätt.

Utan du ska ange källan, varje gång du har med en text, oavsett om det är samma text eller inte.

Dessa texterna har vi också hittat till själva långt innan du fann dem.
De är ofta gamla , från år 199-2000 ungefär.

De är lästa och debatterade i ett annat forum via mejlinglistor också för den delen.

Det är inget nytt under solen som du kommmer med från de källor du nu äntligen nämnde i din iver att få rätta oss.
;)

 
Klockan september 07, 2006 10:09 em , Anonymous Anonym sa...

Ja ja! kasta skit på mig bara. Du och dina vänner behandlar återställ "mig" som en trasdocka man tar tag i och skakar om :(

Och det här med diagnoser.
ADHD diagnosen är ju en produkt av en massa tyckanden. Patienten tycker att h*n har adhd, läkaren tycker samma, likaså tycker psykologen till. I allt detta tyckande frodas en pennalism där överaktiv, underaktiv, normalt aktiv kan tydas som ett allvarligt tecken på en dold dysfunktion.

DAMP/ADHD -teorin är totalitär och falsk eftersom den inte uppträder som teori utan som sanning och sakkunskap där man vill tysta alla invändningar och inte drar sig för att be myndigheterna om hjälp.

Hur skall vi lära barnen tålamod när vi själva ger upp allt hopp när barnen inte kan sitta still?

 
Klockan september 07, 2006 10:51 em , Blogger Min kopp te! sa...

whusuÄr det nåt man får ha då man har barn med npf så är det just tålamod.
Vi har jättetålamodet med barnen. Om det finns de som inte har det så klart.
Man blir tålmodig genom kärlek och den kunskap man får om npf.


Jag tycker synd om dig om du känner dig kastad runt som en trasdocka.
Det är i alla fall inte meningen.
Har ofta tänkt på det att du är i en utsatt position då du är så ensam om att motargumentera med oss.
Kan du kanske försöka att få med dig folk in till forumet om diagnosers vara eller ickevara????

När jag jobbade fackligt så fick jag lära mig att aldrig gå ensam till en förhandling, därför man är sårbar då man är 1 mot flera.

Det är ett faktum bara att så är det.

Men nu kan du väl inte säga att jag kastade skit på dig i mina svar här i bloggen i alla fall????

Du får i så fall säga vad som sårat dig, då jag faktiskt inte själv märker vad, men jag ber dig om ursäkt ändå.
Inte ska du behöva känna så tycker jag.

Man blir ju inte arg på dig som person, utan det är handlingarna du begår som kan reta gallfeber på en. T.ex detta med kopierandet och klistrandet av andras privata inlägg och att du sen inte respekterar privata gästböcker osv.
Det är ju inte DIG man tycker illa om då, för vi känner ju inte dig, men man måste reagera på handlingarna du gör, när det är fel.

Önskar att du kunde ta till dig det som råd om (och inte som taskigheter)hur man för sig på nätet för då skulle det bli så mkt roligare att debattera.

Du är faktiskt rätt rolig att debattera med ska du veta.
Nu skojar jag inte utan det är allvar.

-Varför skulle jag annars hålla på om jag inte kände mig motiverad???
Jo !
Till stor del håller jag på .för att inte felaktiga uppgifter ska spridas oemotsagda, men också för att det är kul och nyttigt att debattera.

Men nu till det du säger här om adhd/npf.
Det stämmer inte att det är våra åsikter som lyckats sammanfalla med läkarnas åsikter så ledde det fram till att vi fick damp-diagnoser osv.

Man kan inte tycka att man har symptom, om man inte är hypokondriker förstås.
;)
Kom nu och bli medlem i forumet.
Du behöver ju bara ange en mejladress ,vilken som helst, för att gå med där, men dock inte andra personers mejladresser.

Mvh!
Ankie
P.s ingen har ju anmält dig än, mig veterligen ,för det som du gjorde, utan folk ger dig ju chansen att göra rätt först, som jag ser det.
D.S

 
Klockan september 07, 2006 10:53 em , Blogger Min kopp te! sa...

psst..de här bokstäverna i början av inlägget tycks komma sig av säkerhetskoden??
Så ska det ju inte vara, men jag har inte skrivit dem så där, bara så att ni vet;-))

 
Klockan september 09, 2006 2:21 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Ankie!
Kikar in och upptäcker till min fasa att debatten fortsätter här inne trots ditt nya forum. Trist gumman! Fast ganska roande ändå, för jag gillar skarpt ditt sätt att debattera! Du är jätte-duktig! Sen till det här med diagnosers vara eller inte vara...öhum...det är väl ungefär som att debattera om solen och månen finns? Diagnoserna FINNS ju redan, folk HAR dessa diagnoser, vare sig Återställ vill det eller inte. Egentligen är det ju att idiotförklara läkare och psykologer att säga att adhd/damp inte finns. Då är ju dessa yrkeskårer helt bakom flötet som faktiskt sätter dessa diagnoser. Ser man tillbaka på sin egen skoltid så kan jag med lätthet räkna upp ett 30-tal personer som idag klockrent skulle ha fått en diagnos. Men på 70-80 talet så fanns inte dessa diagnoser och dessa barn och ungdomar gick ur skolan med ofullständiga betyg om de ens gick ut 9:an. Är det då inte bra att vi idag vet så mycket mer och att dessa barn får hjälp i tid? Nu pratar jag inte om barn som är lite stökiga, utan de som faktiskt inte klarar av skolan utan specialhjälp. Bråkiga ungar har funnits i alla tider och kommer förhoppningsvis oxå alltid finnas. Men det är STOR skillnad på någon som är lite bråkig och den som får diagnos. Diagnosen handlar ju om HELA personen. Det handlar om allt från koncentrationssvårigheter till emotionella störningar. Graden varierar från person till person och ingen är "stöpt i samma form".
Stå på dig Ankie för du är bara såååå bra!!!!!
Kramisar i massor

 
Klockan september 09, 2006 4:14 em , Anonymous Anonym sa...

Kraaaaaam gumman och tack för inlägget hos mig!

 
Klockan september 10, 2006 10:11 fm , Anonymous Anonym sa...

Nja Monika du har fel.
Låt mig förklara.
Man kan inte jämföra neuropsykiatri med solen och månen eftersom np är ett diffust begrepp och månen är ett objekt man kan ta på.
Du har rätt när du säger att diagnoserna redan finns.
Men Man kan också skapa en diagnos som heter Kalle Anka diagnosen. Då finns den också fast den bara verkar vara en illusion eller ett roligt påhitt :)

Ja! Läkarna och psykologerna kan vara bakom flötet när dom hittar på nya neuropsykiatriska diagnoser. Dom är i många fall inte klokare än det dom läst sig till på högskolan. Är då litteraturen missvisande så lär man sig fel. Skulle du ge en gammal kartbok till elever i lågstadiet skulle dom tro att Väst Tyskland och Sovejtunionien fortfarande existerade. Läkarna och psykologerna kan också ta ställning till vad som är mest bekvämt för dem. Väljer man att skapa och tro på neuropsykiatriska diagnoser så gör man det. Detta kan bero på att man inte har förstånd vilja eller tid till att sätta sig in i dom verkliga problemen bakom människors beteenden.

Vi har skapat en kultur där man måste ha en diagnos för att få hjälp med sina bekymmer. Diagnosen svarar alltså inte mot en objektiv avläsning av hur verkligheten ser ut. Den är snarare ett sätt att förstå och förhålla sig till ett beteende vid en given tidpunkt, vid ett givet kunskapsläge eller i ett bestämt meningsbärande sammanhang.

Man kan säga att diagnosen är kulturell. Många psykologer och läkare tränger bort detta faktum och mal på i samma takt ändå genom att säga att np finns. Så gör dom därför att västvärlden är extremt statusinriktad, och kan man sätta diagnos på människors lidande anses man som professionellt kompetent vilket ger hög status som läkare eller psykolog. Detta är givetvis cyniskt och är en trist pennalism mot våra barn. Men vem har sagt att människan alltid är god?

Med en diagnos sänks också kraven på barnen så dom riskerar ju lära sig lika lite som dpm gjorde på 70 och 80 talen.

Ja ja detta är inget debattforum men det går faktiskt inte att logga in anonymt på Ankies forum längre.

Mvh Återställ :D

 
Klockan september 10, 2006 4:49 em , Blogger Min kopp te! sa...

Man kan läsa i forumet som gäst, men måste bli medlem för att kunna skriva.

Alltså kan alla se vad som skrivs där och därmet är det ÖPPET för alla som vill.

Det har aldrig gått att LOGGA IN som GÄST.
Man behövde inte det, utan gäster hade samma RÄTTIGETER som medlemmar förut, men det MISSBRUKADES och jag kan inte leta i hela forumet efter texter som förnedrar folk eller bryter mot upphovsrätten.

Jag kan allltså inte hålla människor SKADELÖSA och därmed krävs ett medlemskap för då hittar jag alla inläggen på ett litet kick och kan ta bort OLAGLIGHETER som ditt SKVALLER t.ex.
FRÅGA
-HUR kommer sig det att DU kan vara medlem (i flera år) inne på Attentions LÅSTA forum, under olika nick, alltefter att du blir avstängd pga av olagligheter?????

Men du säger att du inte kan vara med i HELT ÖPPET forumet *för och emot diagnoser*?????????????

SVAR:
Du kan lika väl bli medlem där

Det är samma sorts forum rent tekniskt sett.

SVARA PÅ DET OM DU KAN???

 
Klockan september 10, 2006 6:20 em , Anonymous Anonym sa...

SVAR:

Nej det är inte samma sorts forum rent tekniskt sett.

För att inte avslöja för mycket kan jag säga så här.

Jag använder en teknik för att skydda mitt eget IP-nummer =)
(Vi diagnosmotståndare måste göra så för att skydda oss själva mot fanatiska och diagnosfrälsta personer:)

När jag använder denna teknik och försöker surfa in på ditt forum blir det bara rappakalja och bokstäverna staplas på varandra i ditt forum. Det blir omöjligt för mig att då logga in med egen e-post adress och lösenord.

På Atentions forum kan jag dock fortfarande smyga in osedd. =) hi hi hi

Tekniken använde jag även på Neuronätet vilket gick bra tills du och dina vänner på Attention tvingade Marie att lägga ner forumet.
Plötsligt blev alla jurister som visste vad som var rätt och fel!

 
Klockan september 11, 2006 12:53 fm , Blogger Min kopp te! sa...

Men det är väl gamla forumet som det blir så i, med bokstäverna , som staplas osv, väl?
Alltså smt-forumet?
Det jag nu pratar om är det nya phpbb-forumet.

Du skrev:
"Jag använder en teknik för att skydda mitt eget IP-nummer =)
(Vi diagnosmotståndare måste göra så för att skydda oss själva mot fanatiska och diagnosfrälsta personer:)"

Jag svarar:
Jo ! Det nya forumet här:
::För och emot diagnoser
Det använder exakt samma teknik som attentionforumet.

Här kan du läsa om tekniken för bägge de forumen, alltså nya forumet och attentions forum.


Dock håller jag efter ip-nummer från t.ex spammare (sprider reklam om viagra och porr t.ex) och blockerar dem då jag kan göra det via webhotellet.

Vilket de flesta forum (utan heltidsanställda personer i plural som kan ha gäster inne som t.ex passagens forum och liknande.)
måste göra för att kunna existera, utan att bryta mot lagar och bestämmelser.

-Du ! Ska du inte i stället anmäla till polisen om du blir trakkaserad av fanatiker?
Inte kan det hjälpa mot dem, att smyga med falska ip-nummer som ändå lätt avslöjas.??!!??

Jag har ju hittat dem t.ex. De dina anonyma ip-nummer,då menar jag.

Inte då!
Kommer jag stänga av dig (om du blir medlem)om du bara kan hålla dig i från att kopiera folks hemliga , provata inlägg från andra ställen. & inte lämnar jag ut ditt ip-nummer heller om det inte är totalt nödvändigt.
Som t.ex om du mördat nån eller liknande;-)
-Kan du låta bli det tror du?
;-)
DU får själv stå för om du bryter mot citeringsrätten.
Det är iINTE jag ansvarig för, läste jag i reglerna för nya forumet.

Jag kommer fortsätta att sudda i dina inlägg OM och utifall ATT du tar nån privat info oh stoppar in där, men resten får så klart stå kvar.

Låter det mindre farligt?
Jag menar att.
Klarar du ip-säkerheten i Attentions forum,
så gör du det i det nya forumet också.

Annars kan jag inte se nån annan råd än att du köper dig en plats på ett webhotel och skaffar ett eget phpbb-forum, som du kan sköta ,
därför att då får garanterat inte någon tag på din ip-adress , mer än den som sköter databasen.
Och det lär nog bli du själv eller nån kompis till dig.'
Och vid grova brott kan polisen få tag på det via webhotellet.
Mvh!
Ankie ( i form av admin på båda forumet!)

 
Klockan september 11, 2006 12:57 fm , Blogger Min kopp te! sa...

När tog du på månen sist då Återställ?
;o)
Sorry Monika, för detta är egentligen din självklara replik.

 
Klockan maj 05, 2021 4:36 em , Blogger Unknown sa...

Min man på sex år lämnade mig för en annan tjej eftersom jag anklagar honom för att ha sett en annan tjej och sedan dess har jag försökt få tillbaka honom men han vägrar att komma tillbaka till mig, han svarade inte på mitt samtal eller mejl och han till och med unfriend me on face-book and also unfollow me on IG och han berättade för mig att han var klar med mig och mina två barn, jag blev riktigt förvirrad, jag sökte på internet efter hjälp och jag såg ett vittnesbörd om hur en trollformellhjul hjälp dem att få tillbaka sitt ex så jag bestämde mig för att prova, men jag var ännu mer förvirrad på grund av många vittnesbörd som jag såg, men mitt sinne ber mig att gå med DR SAGURU eftersom jag gjorde många undersökningar om honom och jag hittade inget dåligt med honom, det var så jag kontaktade honom och jag förklarade mina problem för honom och han kastade en kärleksförtrollning åt mig och garanterade mig i 7 dagar att mitt ex kommer tillbaka till mig och till min största förvåning den tredje dagen en stor mirakel föll på mig och mitt ex kom tillbaka till mig den tredje dagen och han bad mig om förlåtelse DR SAGURU du är bara de bästa, jag kommer att fortsätta att publicera hans namn för att han är min Frälsare, vi är nu en stor lycklig och enad familj. Om du behöver hans hjälp kan du mejla honom. Tappa inte hoppet för tidigt kontakta honom Om du behöver hans hjälp Du kan mejla honom @ drsagurusolutions@gmail.com för enkel och snabb kommunikation. Du kan också ringa eller lägga till honom på whats-app med detta nummer +12098373537

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida