tisdag, september 05, 2006

Husdjurspanik

Mår i dag?Bara bra trots lingonv.

Motion?Nej

Humör?Mycket gott

Värk på en skala 1-10?3


Tog mod till mig och lät världens gulligaste skogskatt få vara här inne en liten stund.
Stängde alla dörrar till sovrum, tvättstuga och så.
Han var SÅ sugen på en bit nystekt fläskotlett och åt för första gången när jag bjudit.
;-))
En gång fick han en klick havregrynsgröt som han luktade artigt på och tackade för sig och gick sin väg..;-( ;o)

Han lade sig på vår skinnpall, som är sval och skönt och han njöt och tvättade hela sig ren och sen gick han ut igen.

Såna korta besök borde inte göra nåt och man kan torka av skinnpallen.

Såg inga katt hår som yrde så jag tror ev. att han skaffar sig vinterpäls nu och fäller väl inte då kanske?

MEN jag nös!!
Har duchat och bytt kläder så nu känns det bra igen.

Varför snälla gud eller någon som sett till att jag har ett överaktivt immunförsvar. Varför just allergi, astma mot katter???????????++
Buhäääääääääääääääää!
Det är det bästa djur jag vet ju.

I går så matade jag en stor spindel som spunnit en vacker väv i fönstret.
Men det kommer ju inga flugor den vägen så jag tog en urtorkad död fjäril och fäste på nätet.
Då sprang spindeln förskräckt upp och satte sig på gardinstången och tittade intensivt på mig, så jag gick min väg så han kunde klättra ner och käka och i morse var maten uppäten.
SÅ desperat blir jag då jag inte får ta hand om hårbollar till djur.
Ger mig på stackars insekter och små ormar och annat i stället.
:-)
MEN jag vågar absolut inte ta i en spindel och mamma lät mkt bekymrad då jag berättade om mitt tilltag, för hon har spindelfobi.

Nu mår jag så jädra bra hux flux...
Lite hungrig bara, men jag äter små mål flera ggr om dagen och ska ner i vikt nu till varje pris.
Började på 100kg och nu väger jag 94.
Ca 24 kilo to go!
Tills jag får förminska tuttarna...
Yeeiee!!
:-)

3 kommentarer:

Klockan september 05, 2006 8:52 em , Anonymous Anonym sa...

Bästa vännen min! Jag lider med dig, förstår dig så väl, jag vet ju hur mycket du älskar katter och eftersom att jag själv gör det förstår jag verkligen hur det måste kännas, jag skulle bli galen!!! Det finns en ras som heter "Siberian Cat" (Sibirisk katt)som en del allergiker tål, dock inte alla, den är rätt ovanlig i Sverige men några uppfödare finns det, du kanske redan känner till den rasen? Den ser nästan ut som en Norsk skogskatt. Det går att läsa på nätet om kattallergiker som äntligen kunnat skaffa katt efter att dom träffat denna ras. En tanke i alla fall!! Det skulle ju vara fantastiskt om du tålde den rasen !! Passar på att tacka dig för kommentarer i min blog! Ja det ska bli så roligt att få se "Robban" på TV och jag är så lycklig över att Anna äntligen fått jobb!!
Håller tummarna för att din son ska hitta bästa möjliga sysselsättning/skola i framtiden, vilket häftigt ljusbord han har byggt förresten, såg ett kort på det!! Det kommer säkert gå hur bra som helst för honom!!! Nu ska jag kolla lite på tv. Kramilikram Annica

 
Klockan september 06, 2006 2:36 em , Blogger Min kopp te! sa...

Ja det är hårt. Men jag har ju ett par kissemissar som jag kan låna en liten studn i alla fall.
:-)
Det är också jättekul att titta på dem då de är på vår tomt då och då.

Nu bygger ju grannen ett nytt stort hus också och deras kissemissar tror nog att vårt nya hus också hör till dem..he he:o)

Den där rasen ska jag kolla upp alltså, fastän jag vet att det inte hänger på pälsen, utan på epitlar som är i saliv, urin, och huden som gör en allergisk, men tänk om denna ändå har mindre av detta eller kanske inget alls?
Kanske nåt genetiskt fel..
Hoppppppaaaaaaaaaassssssssss!!
:-)

Ska hälsa R detta om ljusbordet.
Det blir han glad att höra.
:-)
Massa kramelikramar!
Ankie

 
Klockan september 12, 2006 7:07 fm , Anonymous Anonym sa...

Har du kollar upp Devon Rex och Cornish Rex, två krullhåriga kattraser, som en del allergiker tål?
Jag vet flera på kattforumet som har katt trots att de är allergiker, då de tar flera BRA mediciner, och en del har så att säga vant sig vid katter pö om pö, och då har allergin avtagit bit för bit.
Hoppas du kommer på något sätt att ha katt trots allt, de är ju så goa djur!

Kram Caroline

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida