tisdag, september 19, 2006

tradedoubler problem

Mår i dag?Förkyld

Motion?Nej

Humör?Vart sur på min snuttesambo i morse, men nu är jag glad igen

Värk på en skala 1-10?4


Har gjort om i bloggen och hoppas att ni inte får ont i ögonen av ljusa färgerna.

Har försökt få ordning på mina annonser hos tradedoubler, som inte synns för mig på datorn här.

Har sökt hjälp på nätet och även mejlat dem ang detta.
Har letat igenom hela datorn efter nån inställning som kan vara fel.
Har scannat med diverse program och krasdhat runt med verktyg inne i datorn, som skulle kunna hjälpt mot det här problemet då jag kollade i idg-forum där en kille hade exakt samma problem så jag gjorde exakt så som han gjort, men vad hjälpte det
Nada!!!:-(

Har klivit runt och kollat växtligheten här på tomten och hör och häpna, men det växer ca 10-talet tomatplantor utanför våran sovrums-balkongdörr.
:-)
Det måste vara gamla frön från vår tidigare kompost som vaknat till liv flera år i efterhand.
Så jäla coolt.
:-)
Även söta violer i skarpa färger växer hux flux "vilt".

Jag har tagit kort, med nya lilla kameran, men tyvärr har vi inte lagt in programvaran här än, så jag får visa fotona senare.

NU ska här käkas.
Har sett på politik på tv och mått så illa över de här 4 ni vet.....urk!
De kommer sabotera för folk genom att riva upp fackliga rättigheter för det är ju det som arbetsgivarna i företagen , di sma, kräver för att kunna anställa, säger de och så denna jävla missuppfattningen om vad arbetsgivar-avgifter egentligen är för något.
Jo det är vad en anställd kostar.
Vi har avstått lön i förhandlingar som avsatts till sociala kostnader som arbetsgivarna ar fått i uppgift att betala in ÅT oss.
De är bara administratörer av den avgiften, men det låter på dem som om de är pålagda nån slags utgift.
Sänker man arbetsgivaravgifterna så sänker man nämligen lönen för de anställda och inget annat.
Om man skär loss kostnader för sociala försäkringar så måste vi ta från lönerna och själva leta upp privata lösningar.
*suckar djuuupt*
Ja jo visst?!!
..Man ska ju klara sig själv som Moderaterna säger och då får man bli sin egen sekreterare , osv.....
-Nån som orkar det efter att ha kommit hem från ett skitigt jobb utan bra skydd i form av arbetsrätt???
De vill också slippa ta ansvar för en del av sjukförsäkringen och lägga över detta på försäkringskassan och vem betalar det kalaset tror ni?
Ja just det, vi som jobbar och betalar skatt.

De ger med den ena handen och tar tillbaka med den andra.

Vi är jätterika just nu efter att Persson och gänget sanerat budgetunderskottet.
Då passar borgarna på att slå BLÅ dunster i ögonen på knegarna och de arbetslösa.

Men jag tror ingenting förrens jag ser det och rör de arbetsrättslagstiftningen då jävlar.

Klart slut!

2 kommentarer:

Klockan september 19, 2006 7:16 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Ankie!

Tycker det är skönt med dom ljusa färgerna, lättläst och behagligt :)

Av tradedoubler ser inte jag något heller, om det nu är här i bloggen dom är utlagda, och jag är lika glad för det :P Kör iofs med AdBlock mm på Eldräven, kanske det påverkar?

Kramis!

 
Klockan september 20, 2006 7:36 fm , Anonymous Anonym sa...

Tomater är gott! Jag är en sån som alltid köper hem färska grönsaker men glömmer bort att äta upp dem. Tror jag skulle äta mer om jag hade en tomt med odling på. Skönt att bara kunna plocka vid behov, liksom.

Jag f-bannar sjukdom och elände ty jag är nu sjukare än sjukast. Imorse kunde jag inte ta en ton rätt i gapet utan lät som en 14-årig gosse i puberteten. Rösten åkte både hit och dit...*suck*

Tror jag har förträngt "de eländiga 4" Brukar vakna och inbilla hela landet i röd ställning igen. Man kan ju alltid hoppas på att de blir ovänner värre om ett par år och måste avgå eller nåt. 2 år är ju bättre än 4. *skronk*

Må gott!
;)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida