måndag, juli 10, 2006

Musik , minnen, framidshopp

Mår i dag?Tung i hela kroppen, svag svettig

Motion?Nej kan inte röra mig

Humör?
Mkt gott:-)
Värk på en skala 1-10?
Ruggen 5 och händerna 2

Sitter här och är stenhög på 70-talsmusik, med bl.a Backman turner overdrives låt :You aint see nothing yet!
Black Sabbath!
Fan vad han var snygg, vacker Ozzy som ung.
Hade jag stött på honom då, hade jag gift mig direkt..ha ha:o)
Förstår hans fru Sharon att hon står vid hans sida än i dag.
Han sjunger överjordiskt. Kan inte vara nåt annat än sänd från gud hemself!

Alice Cooper da! Oj ojpj vilka minnen jag får då jag lyssnar på hans låtar.
Welcome to my nightmare o sånt:-)

Vilket innehållsrikt liv man levt ändå, minns jag plötsligt då jag lyssnar genom denna kavalkad av låtar.
Det var adhd-action i parti och minut och nu mernar jag inte att det var nåt dåligt, utan väldigt bra att jag då hade en sån enorm energi och nyfikenhet på livet.

Var iofs jämt halvt olyckligt kär hela tiden, men jag ville vara i det tillståndet=fylld med kärlek och förälskelse och vemod.
Olyckligt kär betyder väl egentligen att man inte alls får den man älskar? Men jag var både i hop med alla de jag blev kär i och slutade det med att det blev slut och vi hade strulförhållanden av och till istället.
;-) Var alltså inte helt ouppnåbara partners jag föll för.

Var helt trippad på musik och hade jämt en bandspelare tryckt mot örat och överallt hemma hos folk spelades sterion hela tiden.

Man levde som i ett tonsatt konstlandskap av allt är vaqckert och tillåtet typ.
:-)
Så nu på 90-talet 2000-talet får jag min beskärda del av stillestånd och saktmod och icke- händelser.
Ska bli ändring på det då jag frisknar till.

Kan t.ex bli själaglad och hög bara på tanken om att t.ex få gå in i skogen och plocka blåbär.
Det är lite som roar mig nu (Ulf Lundell-låt)
Men är det verkligen lite att njuta av naturen och sin familj?
Nähä! Inte om man sett sig omkring och provat saker innan. Tycker jag.

Då är detta nåt enormt stort att få bara vistas och andas in friska luften och alla miljarder delar som en natur består av.

Just nu funkar inte min kropp, så jag sover och vilar och ser på tv mest hela dagarna , eller ska vi säga nätterna?!:-)

Jag har en tunghetskänsla av svaghet i kroppen som hindrar att jag rör mig och med tanke på både diabetes 2 och en STOR underfunktion av sköldkörteln pågår samtidigt inne i kroppen så är det nog därför det känns så.
Är väl förgiftad av för lite, mycket hormorner?!

Fick i alla fall den absoult hittils bästa informationen av en dietist i ett forum
:::Läs Hannas inlägg här:::

Det som är tråkigt nu är att jag inte orkar surfa och skriva i era gästböcker och bloggar och inte heller orkar jag besvara debattinlägg , så som det senaste jag fick i min gästbok..Nu tycker jag inte om att man debatterar t.ex adhd om det finns eller ej, i just min gästbok, men jag lekte med tanken på att ge ett riktigt svar på det inlägget, vilket jag VET att jag skulle orkat , INNAN underfunktionen ställt till det så att hjärnan jobbar allt för sakta och trögt.:-(

Inte underligt att jag inte klarat sociala möten de senaste åren, då jag inte kan tänka ordentligt ju.

Jag samlar det jag vill säga och orkar med just nu här i bloggen, så får vi hoppas jag kommer igen inom 1 år i alla fall och blir mer spirituell och energisk igen.
DÅ ska ni få se på fan!
;o)
Ha ha..Ni vet inte än hur jag kan vara alltså.
Ingen känner den vilda Ankie..då den sidan har hon inte visat på mkt länge.
:-)

Kram och tack för era underbara kommentarer här hos mig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Exit!

2 kommentarer:

Klockan juli 10, 2006 12:12 em , Anonymous Anonym sa...

Hej, hopp Ankie!

Ursäkta på att jag är dålig på att posta kommentarer, men jag följer dina dagar via RSS :)

Det märks att vi är samma årgång, för vi lyssnar på samma musik...

Ha det gott tjejen!
*Bautakram!*
/Mimo

 
Klockan juli 10, 2006 8:24 em , Anonymous Anonym sa...

Vill bara kika in och tala om att jag är här då å då.

Ha det gott i sommar.
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida