onsdag, juni 28, 2006

liten lägesrapport

Mår i dag?Bra

Motion?Nej

Humör?Sov bort en tung deppatack hela dagen

Värk på en skala 1-10?Ryggen 5 och händerna 1

Skriver en rad eller 2 här då jag ser att det är så länge sedan.
Varje gång jag tänkt blogga så blir jag yr och liksom åksjuk.
Måste ju vara en psykologisk reaktion, men jag förstår den inte.
Mysko värre.

Blev utan min antideppmedicin i några dagar då bilen gick sönder så M inte kunde åka till apoteket och själv kan jag inte gå fram och tillbaka flera km till bussar.

Det började att gunga rejält i huvudet på den 3:e dagen.

Bilen visade sig ha problemet som enkelt löstes=ett hjul som inte satt fast som det skulle. Satt allltså löst vilket är förenat med livsfara om det skulle ramla av i högre hastigheter.:-(

M fixade. Han fixade sen vår röda bil som stått i högt gräs sedan förförra julafton då den gick sönder.
:-)
Nu har vi en reserv utifall att nåt strular i vinter.

I morgon kommer syster och min mamma hit och ev systers familj för att fira min födelsedag i efterskott.
Fyllde år på midsommar den 23:e i år.

Förr om åren var den 23 juni alltid på midsommarafton, till de ändrade.

Har en historia att berätta kring detta, men jag tror jag ska spara den till min hemsida och lägga den där under länken ::Ockulta sanna berättelser::

Jag tror faktiskt att jag nu struntar i allt vad hemsidor heter därför att jag först och främst vill prioritera vår sons behov och eftersom jag verkar klara mindre och mindre och tidsuppfattningen minskar mer och mer för varje dag som går, så minskar även mina sista krafter.

Det är jätteläskigt för det kan gå typ 4 dagar och jag tror att det gått bara 1.

Har satsat mkt på matlagning och att prata med sonen och ja finnas där om han behöver prata och sen har jag satsat på att åtminstone komma ut en liten linte stund per dag och så har jag satsat resten på att försöka planera och skriva upp saker.

Att jag satsar betyder inte automatiskt att jag lyckas.
Har ÄNNU inte kommit iväg till vårdcentralen för blodprov:-((( Som ett exempel.

M åkte ner i morse men det var aslååååång kö av pensionärer där.
Han gav upp då han var väldans hungrig av nattens fasta.

Jag har fastat varenda natt efter midnatt i hopp om att komma i väg på morgonen, men det är antingen nåt fel på mig, M eller bilen då.

Skäms som fan för detta och husläkerskan går nog snart på semester och hon måste tycka att vi är rent av underliga väl?!

Har inte heller begripit vilken tid man har på sig, eftersom det står olika tider överallt.
På en skylt som M såg i dag ska det vara öppet mellan 8 -16...Men hur i hela friden ska man veta??
När jag inte får veta sånt så brukar jag inte våga chansa och stoppar huvudet i sanden likt en struts.
Får alltså panikångest av sånt...:-(

Nåt kul att berätta då?!
Jo M har satt upp en jätteställning för vi ska ju måla huset.
Har fått låna av grannen och denna når upp ända till taket..Tjohooo!!
:-)
Det ska bli så skoj att få färdigställa huset till ett rött hus med vita knutar.
:-)
Denna vit-lila grundfärgern vi har på huset nu tycker jag ger fel känsla.
Jag har sett fram emot nåt lantligare.
:-)

NU avrundar jag.
Ha det bäst! Hoppas ni inte glömmer mig medans jag är borta så här mkt, därför att jag glömmer INTE er!!!!
Lovar!!!
:-)

2 kommentarer:

Klockan juni 30, 2006 8:01 em , Anonymous Anonym sa...

Ooooh, har du fyllt år?
ETT STORT GRATTIS I EFTERSKOTT.
Jag var på landet fem dagar och surfade nada pga att vi var internetlösa. Förstår helt att du prioriterar din son; sånt är viktigare än allt annat.
Önskar dig en bra helg Ankieraring.

 
Klockan juni 30, 2006 10:12 em , Anonymous Anonym sa...

Ja, grattis i efterskott! *ler*
Det är jättekul att kika in på erat husbygge. Det måste verkligen vara ett kärt äventyr.
Kramis Laila

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida