lördag, juni 10, 2006

Pillerdektektiven

Mår i dag?Halvbra men svettas och har värk

Motion?Nix nix nej nada

Humör?Halvtbra

Värk på en skala 1-10?Tänder/tandkött 4 händerna 7 och ryggen 7

Har i dag tagit Levaxin igen och ingen mjölksyra kändes i musklerna.
Nästa steg är att ta en av blodtrycksmedicinerna för att undersöka om vilken av dem som ger dessa otäcka fenomen?
Jag gissar på Plendil jag.
Men den ska jag testa sist.
Först ut är Coozar.
Tar den lite senare i dag utifall att så jag kan få må bra en stund.

Morgonens första medicindos med smärtstillande tog inte alls så jag har svettats kopiöst här och haft ont under tugg-tänderna både upptill och nertill i munnen+ snorvärk i armar och rygg:-(
Är också sjukt sömnig hela tiden på grund av värken och det är så att jag inte klarar att ducha.

Hade velat ta ett bad nu medans de andra symptomen håller sig borta, men det går inte då jag är så här sömnig+ förvärkt.:-(

Känner mig usel som inte klarar av att strunta i att det känns jobbigt och ducha i alla fall.:-(
-Det måste ju finnas folk som är mkt sjukare än mig som duchar likförbannat eller hur???

-Har noterat att magen inte är lika svullen & stor nu då jag hoppat över de här 3 medicinerna=Levaxin mot sköldkörtelns underaktivitet. Coozar= mot högt blodtrycke. Plendil=mot högt blodtryck.
-Är inte heller vätskefyllt runt underbenen.

-Har fortfarande magkatarr så det skvätter om det och tar därför novalocid flera ggr per dag.

Minns iofs att när jag låg på sjukhuset. som barn. så ansågs det ofta att jag var för sjuk för badkaret och duchen så då tvättade de mig med tvättlappar liggandes kvar i sängen.

Nu ska sonen få lite mat som jag orkat laga till.

M jobbar över och har brytit sin semester för detta ändamål.
Money Money.

Syrran kommer hit på Måndag.
Hon har varit i Norge och spelat in en reklamfilm.
Innan hon började plugga till psykolog så var hon skådespelar i flera år och har spelat på dramaten med flera stora kända skådespelare.
::Här kan ni se hennes meriter och olika pjäser och fina foton på min syster:::
I alla fall tjänade hon bra på den reklamfilmen och hade hoppats på att få pengar då hon och hennes dotter ska åka till Paris . En födelsedagspresent till dottern då.
I alla fall så hinner de inte få pengar så jag tänker bidra med lite av den varan som hon får då hon kommer hit, eftersom jag är skyldig henne stålar.
Det blir så kul att träffas och få prata i lugn och ro.
Oftast är ju alla barnen med och mormor och så vidare och då blir man så ofta avbruten.
Det är också roligt så klart de ggr man ses allihop, men att nån gång få prata själva är ju inte heller fel.
:-)

I övrigt kan jag knappt stå ut tills på Tisdag då läkaren kan få förklara hur jag ska käka medicinerna och om vi kan ta bort nån av dem och byta den som gör mig
sjuk värre.

Just nu börjar jag att tvivla på att jag har njursvikt, eftersom att jag mår så pass mkt bättre i dag då jag skippade medicinerna.
Kanske har de negativ inverkan på njurarna så att de känns som njursvikt, bara medans ämnet finns i kroppen s a s.?
Ja inte vet jag......

Hoppas att kunna sluta prata sjukdomar här i bloggen så snart som möjligt.
Vill inget hellre än må bra.
Inga sjukdomsvinster har jag som man kanske kan tro. Många tror ju på att man kan behöva sina sjukdomar för att slippa annat i livet som känns svårt.
Men så är det inte för mig.

Jag hde mer än gärna fortsatt jobba och det hårt i mitt anletes svett , (då det är endast då jag trivs och gör bra ifrån mig. Blir sjuk av att det går sakta och om andra sölar osv.)
och särkilt önskar jag att jag fått varit med och byggt här på sommarstället och gjort i ordning på tomen..

Men allra mest sörjer jag att jag inte kan gå promenader med vår son och t.ex åka med honom på roliga saker och ha trevliga upplevelser.
Önskar mig energi nog till att sitta med honom och t.ex träna skrivning.

Nu har sambon dyslexi och kan ju inte dirkekt hjälpa honom och vi har alla 3 i familjen svåra koncentrationsproblem
så vem ska hjälpa sonen då här hemma?
Man vet ju att barn som har välbeställda och utbildade föräldrar får mkt hjälp av dem och kanske
fler släktingar och kontakter så att de sen får bra jobb och betalt.
Medans låginkomstagare och arbetares barn hela tiden ligger efter hjälplöst när de behöver hjälp.

-Det finns ingen, men kanske man ska sätta upp lappar om att nån kan få komma hem hit och vara betald läxhjälp?

Det vi gjort otroligt bra med sonen är att vi alltid alltid läst högt för honom. Varje kväll och då och då på dagarna också.
Kanske därför som han har mkt mindre problem med läsningen?

Nu pallar jag inte att skriva men har märkt att äntligen tog smärt-medicinerna så nu känns fingarna jättebra huxflux.
:-)
Over and out!

1 kommentarer:

Klockan juni 10, 2006 1:44 em , Anonymous Anonym sa...

Hej. Skönt att höra att du har EN hyfsad dag. Här har det varit fullt upp med skolavslutingar och operation sanering i förrådena och matkällaren. Nu är jag less.....

Jag äter Citolapram (antidepp) och jag märker av att jag glömt medicinen. Inte samma dag men jag kan känna mej lite mer "nere" ett par dagar efteråt. Jag vågar inte sluta med den för jag vill inte bli så sjuk som jag var förra vintern.

Hoppas att du får ha en tid utan värk nu!

Kram Gerd

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida