söndag, juni 18, 2006

Mår braaaaaaaaaaaaa!

Mr i dag?BRA!!!!!

Motion?JAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Humör?SUVERÄÄNT!!

Värk p? en skala 1-10?Ryggen är en 7:a efter ca 10 min gående, men vid sittning=0. Händerna en 4 efter att ha pysslat lite


Noterar bara kort och glatt att jag idag har cyklat och t.o.m trampat en del i uppförsbackar...
:o)
Mår mycket MYCKET bättre i dag.
Det har tagit flera dar sen jag slutade med Plendil att må så här pass, men väldigt skönt att få reda på att det var den medicinen mot blodtrycket som ställde till det för mig.

Har varit med utomhus och vattnat och klurat på framtida trädgårdsprojekt.
Kan nästan inte sitta still nu då energin får flöda fritt utan att jag mår illa och blir yr.

Spolade även av alla fönster och fönsterbleck från gula lager med pollen som gör att sonen nyser sig fördärvad här så fort vi vädrat.

I går orkade jag hämta saker i *huset som gud glömde*
och bära ner dem hit och jag tvättade en tvätt i maskin för allra första gången sen ja bergis sen 1 år tillbaka i tiden och så hängde jag tvätt i torkskåpet.

Det var precis på pricken vad jag hann med innan arsel-muskeln och dess diskbråck gav sig till känna genom enorm smärta och dessutom högg det utefter nerverna i benen bakom och på sidorna av knäväcket???

Nu har M skruvat i hop en stol till mig som jag kan bära med mig på tomten och sätta mig och vila då och då, eftersom värken försvinner helt då jag sätter mig ner.
:-)
Sommaren är räddad.

Nu längtar jag och ser fram emot att få åka till havet och bada och om ingen kör oss så kan vi cykla jag och R.
:-)
So long!
Pling plong!!!

4 kommentarer:

Klockan juni 19, 2006 7:16 fm , Anonymous Anonym sa...

Så härligt att du mår bra!

Cykla är sommar... ;-)

 
Klockan juni 19, 2006 8:15 em , Anonymous Anonym sa...

men va underbart det var att läsa dessa rader!!! det var du värd!

 
Klockan juni 20, 2006 10:13 fm , Anonymous Anonym sa...

Hittade dig via bloggportalen då jag anmälde min blogg dit idag. Själv lever jag utan värk, inte mer än nån annan men har oxkså fått diagnosen ADHD i vuxen ålder. Började medicinera idag! Jag är inte lika duktig som du att blogga, kommer mig för ibland men blir lidande för jag måste ha med bilder. Nån knäpp idé jag fått och då tar det för lång tid så jag uppdaterar bara ett par ggr i månaden tyvärr. Hoppas ändå få se dig där. Jag skulle gärna läsa din dagbok, du skriver så befriande, så jag får väl maila då! Ha det toppen bra med allt. Virri

 
Klockan juni 20, 2006 7:35 em , Anonymous Anonym sa...

hej, jag vill också bada i havet, här finns det bara skitiga sjöar. så bra att du fått en stol att bära med dig, så du kan sätta dig när värken slår till. själv så händer det inget på min sida nu, skriver väl som du i bloggen ibland, har lite mycket nu , jag ska hålla tummen att värken inte är fördjävlig för dig, själv så är jag utan värk i kroppen men i knoppen är det värre :) kram på dig, leila

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida