måndag, juni 12, 2006

Social varelse (lingonv-start)

Mår i dag?Väldigt dålig i morse med huvudvärk

Motion?Klev upp för berget här med min syster:-)

Humör?Gott

Värk på en skala 1-10?Händerna lugnade ner sig sen i går och är bara på 3 och ryggen korvade sig så den är på 7 fortfarande


Vaknade och mådde skit. Lingonv startade.
Men sen kom syster och vår mamma hit och jädrar vad på gott humör jag blev då.
:-)
Märker hur stort enormt behov jag är av att träffa folk IRL nu och de allra närmaste i synnerhet.
Man är trots allt en social varelse och avståndet som internet utgör mellan oss människor, även fast vi då pratar genom att skriva, utgör ett hinder som är påtagligt när man inte fått vara nära andra människor på mkt länge.

Jag tycker om att vara ensam och måste få gå undan och vila mig , men sen sonen och sambon bodde i stan i veckorna och jag var ensam i över 2 års tid i veckorna här ute i stugan så har jag inte känt nåt som helst behov av att få vara ensam här hemma.

Det var en sån lättnad då de flyttade ut hit för gott, efter att sonen äntligen kunde det då han slutade grundskolan och inget fanns kvar som höll oss fast vid förorten där skolan ligger.

Nu ska jag koka spagetti och göra köttbullar i ugnen.
Orkar inte röra i hop soppa och ungspannkaka som vi först tänkte äta.
Tänk er kokhet soppa i den här värmen!
Blääää!
:-)

En stare sjöng som en tok utanför sovrums-balkongdörrren.
Herregud! De måste vara fenor på att härma andra fåglars läten för det var en hel reportear av olika höga vackra fågelläten.
Lät som i den djupaste djungeln som sång från papegojjor vissa av dem..hihi.
:-)

Det är som utomlands nu=värmen känns som sådan och är lite torrare i dag, med lite vind och varmare, men skönare än i går.
Då svettades jag underligt nog inte och brukar inte svettas på semestrar utomlands heller när vi är i Grekland och på Cypern vill säga.

I går ,då fick jag ligga med iskall blöt frottehanduk hela dagen.
Nu i dag har jag också använt den, men det var därför att plötsligt var det fuktig svettvärme inne i sovrummet.

I morgon ska jag äntligen till husläkaren och berätta om att jag tagit bort Plendil och fråga hur 17 jag ska komma undan mitt äckliga mående beroendes på medicinerna. Hur man trappar ner på dem osv.

Blodprover kommer jag alla ggr få en lapp med mig hem om så vi får åka ner i övermorgon tidigt och ta blodprov.

Sambon ska äntligen få sitt blodtryck mätt som ju varit högt förut, men han har väntat för länge med att ta blodtrycket så han vet ju inte än om han behöver mediciner eller inte.

Hur som så är läget bra i dag, även om musklerna osv inte är ok.

Ses!

1 kommentarer:

Klockan juni 14, 2006 6:33 em , Anonymous Anonym sa...

Tjooohooo.. det funkar juh :) Du har du tid en kortis? Lite hamsebygge somjag vill ha en kommentar om. Maila mig när du ser detta. Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida