onsdag, juni 14, 2006

Läkarbesöket osv

Mår i dag?´Bra, men sömnig

Motion?Nej men i går så vattnade jag alla blommor

Humör?Gott

Värk på en skala 1-10?Händerna 3 ryggen just nu 0

Är väldigt sömnig mest hela tiden, men mår hyfsat i dag. Sov dock tills kl 17.
Nu blev det svalare också så kanske det är därför som inte benen känns så konstiga?

Nyss åt vi kina- hämt-mat=GOTT!!!
Någon ringde vid 13-tiden tror jag det var eller om det var vid 17-tiden?
Mängder av signaler gick fram.
Det förstod jag eftersom jag måste bäddat in ringningarna i en dröm.

När jag tillslut hittade telefonluren så ringde det en sista gång och när jag lyfte luren 1 sekund efter sista signalen så las luren på.
Är inte det jäääävligt typiskt va?:-/

Orkade tyvärr inte åka och ta blodprov i morse eftersom jag inte kunde somna på hela natten trots att jag var as-trött och helt förbi av matthet efter äventyr på vårdcentralen i går och så handlade vi lite och pratade husfärger inne på färgaffären i går.
Så lite utmattar mig alltså totalt.:-(

Vår husläkare tog väl hand om både mig och M i går.
Vi fick gå in till henne samtidigt.
Fastän hon hade slut på sina patient-bokningar så tog hon sig an hela vår familj och nu är både M och R och jag listade hos henne.
Vilken enorm tur vi har, då hon är den mest lysande husläkare jag nånsin stött på.
Hon lyssnar färdigt och dessutom ger hon feedback så man hör att hon hört vad man sagt.
Hon gick igenom hela våra sjukhistorier och undersökte allt.
Båda vi har högt blodtryck t.ex.

Jag får byta Plendil mot nåt annat, men först ska hon se vad blodproven säger.

Min mage undersökte hon noga och hon kunde inte heller förstå varför den växt sig så stor då inte mina armar och ben är tjocka.
Allt har lagt sig på magen och runt halsen som en strypsnara.
Det tycks inte vara luft i den i alla fall.

M ska få kolla synen och lite annat hos en ögonläkare, av orsaker jag inte kan nämna här.
Han fick också urbra medicin mot restless legs och benkramperna han lider av. En sorts parkinssonmedicin.

Jag ska få gå till sjukgymnasten för träning av den där jävla arselmuskeln som håller på att ta livet av mig efersom jag inte kan röra mig på grund av den.

Husläkerskan föreslog att jag kunde prova att cykla och baka i havet, i fall att det kanske är så att muskeln håller sig i schack om jag har nåt att hålla mig i som cykelstyret t.ex.
Det gick ju så bra att gå i timmar på Coop Forum så länge jag höll i den lilla kundvagnen, så jag har gott om hopp nu att kunna cykla iväg och det bör jag göra i kväll då det är så svalt utomhus nu huxflux.

Jag fick en väderstation som tack för att jag köpt 2 nr av tidningen vetenskapens värld.
Den visar att vi har 28 grader inomhus, men det är bara 15 grader ute så nu öppnade jag massvis med fönster här.
:-)

I går gick jag faktiskt runt och vattnade alla våra nyplanterade blommor. Även fast jag var illamående och tung i kroppe och allt det där.

Först med regnvatten i kanna och sen med slangen, men på slutet så korvade sig arselmuskeln så pass att jag gick in skrikandes av smärta.
-Hur fasen kan nåt göra så ont????

I morgon måste vi upp för att ta dessa blodproverna för annars blir det väl aldrig av.
Det som är bra är att stället där husläkarna håller till är så himla trevligt och harmoniskt så det är inge svårt att sitta och vänta där.
:-)

Behöver jag nämna att husläkerskan sa att den här magen måste bort en del av den.?
;-))
Har nu ställt in mig på att helfokusera på att äta mindre kalorier och röra mig mer.
Det är enda sättet.
Ska börja direkt jag fått handlat allt jag behöver bara.

Lite har jag redan börjat som t.ex att bre tunnt lager med smör och diricka vatten till det som går att dricka vatten till + att jag lagar mat i ugnen som i går då gjorde jag köttbullarna i ugnen i stället för i stekpannan och jag spolade spagettin i kallvatten så då behövs bara yttepytte smör.
:-)
Bra va?

Nu kan jag inte komma på nåt mer att berätta.
Är glad att son och sambo kom hem för jag visste inte säkert vart de var då jag vaknade första gången vid 13-tiden, men jag misstänkte starkt att de var hos farmor som fyllde år i går.

Har hittat lite skoj som jag ska ge henne som jag ropat in på tradera, men ska samla i hop mer av den varan hon gillar. Nämligen =garner så hon ska få ett jätteberg med fint garn.
:-)
Kan ta ett tag att få i hop men ändå.:-)
Fick hem en ganska stor påse i dag med posten.
Har nu köpt ganska mkt , men väldigt billigt fortfarande.
Fick även hem en hög med dukar som var jättesöta och en del är till för julen. Jättesöta långsmala dukar för fönsterbrädorna t.ex.
Man handlar så otroligt bra grejer där och för struntsummor.

Har t.ex ropat in en tavla som jag tror är målad av en på orten här där vi bor. Det är en oljemålning, (fr 1959 då jag föddes) stor som är signerad.

Den ser ut att föreställa vår sagolika sjö och omgivning nere här som kallas för domarudden och drängsjön.

Slå-till-priset var 1500kr, men jag la bara 1 bud på 100kr och vann auktionen och fick alltså den för bara en hundralapp.
Jippie...:-)

See ya!

4 kommentarer:

Klockan juni 15, 2006 7:56 fm , Anonymous Anonym sa...

Hejsan!

Dricker det sista ur kaffemuggen å ska strax till jobbet. Helst skulle jag bara sitta i en go solstol ute någonstans. Solen skiner och himmlen är blå. Men, men....det blir väl semester så småningom.

Ha det gott
Kram

 
Klockan juni 15, 2006 9:33 fm , Anonymous Anonym sa...

En stor oljemålning bara för en hundring, det låter som ett riktigt fynd.

Jag tror både du och jag är "äppelmänniskor" som lägger på sej på mitten av kroppen. Jag skulle inte bry mej om min vikt om jag var ett "päron" så jag fick lite höfter och rumpa samt en midja. Det tycker jag är så fint.

Kram /// M

 
Klockan juni 16, 2006 11:56 fm , Anonymous Anonym sa...

Grattis till kapet, vad det gäller tavlan :) vad bra att husläkaren är bra...sånt gillar vi ;) Kram

 
Klockan juni 18, 2006 2:22 em , Anonymous Anonym sa...

Det kan nog ha varit jag som ringde. Jag kommer inte ihåg vilken dag det var.

Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida