onsdag, juni 21, 2006

Efter sol kommer regn

Mår i dag?Sådär halvdåligt

Motion?Nej

Humör?Deppigt en aning

Värk på en skala 1-10?Ryggen 7 och armar händer 4


Nu har det gått ett par dar och jag mår sämre i psyket igen.:-(
Inte fysiskt dock (bara värk och lite tung allmänt i kroppen) men problemet blir att jag inte rör mig på grund av deppressionsattacken:-(

Har nog minskat i vikt en del.
Ser numer ut att vara max i en enbarnsgraviditet i 7:e månaden jämfört förut då jag såg ut att vara i 12:e månaden med trillingar.

Kaffe är fortfarande inte lockande. Är enbart sugen på isglassar.
Annars ingen hunger eller matlust att tala om.

Hade kontakt med folk som kom hit och ringde om olika saker. Bl.a så sålde vi vår bil.
Hade som mest 3 pers i luren samtidigt.
Blev totalt slut efteråt.

Var överaktiv och euforisk den dagen , den som jag skrev sist om hur lysande bra jag mådde osv.
Det brukar alltid straffa sig med några sömniga dygn efteråt med gråthumör liksom.
På det viset kanske jag är en aningens bipolär (manodepressiv?)

Har nu laddat batterierna till kameran och hade velat fotografera runt huset här t.ex.
Därför att nu har det vuxit upp saker här ikring och är inte så mkt leråker längre.
:-)
Men i dag orkar jag inte fota tyvärr.
Ormbilderna som jag lovat ska komma upp, gör inte det heller på grund av denna orkeslösheten, men jag har framkallat riktiga foton på dem och sammanlagt framkallades 53 kort.
På husbygget här och på blommor osv.
Mamma ska få dem och ta med och visa mina mostrar hur vi bor numera.
:-)
Själv fattar jag inte att det är sant att vi har ett stort hus på en enormt vacker tomt, där solen *alltid* skiner.
Solberga är namnet så ja det gör skäl för sitt namn detta stället
Vi har sått en sommar-matta med olika växter som liksom kom på en rulle som var 3 meter lång och 36 cm bred.
Hoppas att den tar sig nu.
Krusbären kommer redan och så mkt sol som de får så blir dom söta och goda.
Ska koka krusbärskompott har jag tänkt.

Detta med min adhd+dcd orkar jag inte bry mig om just nu.
Har bestämt med min *coatch* och vän Lotta att vi ska ta tag i detta då jag fått min medicin så jag kan koncentrera mig bättre och lära om lättare.
Hon tyckte också det var bäst.
Man ska helst må optimalt i såna här situtationer då man ska strukturera vardagen.

Läkaren har inte ringt upp mig igen och jag har riktat in mig på att i första hand få blodproven tagna.
Det har inte gått än på grund av att M jobbar natt och måste käka då på natten och jag har vänt på dygnet igen, fastän jag fastat bergis 3 nätter nu för att kunna ta proverna...*suckar!*

Nu är det midsommarafton om bara nån dag och jag fyller år, men det kan mkt väl hända att den dagen passerar obemärkt=att vi glömmer bort att fira.
Så knasiga kan vi npf:isar vara nämligen.:o)
Man lever i nuet.

Har lite nojja då jag fick shoppingmani och beställde grejor som t.ex en pool och utemöbler för närmare 25.000kr..
Har avstyrt det hela. Hade tänkt betala av räntefritt.
Poolen verkade jättebra tills jag läste mer om den och ja man kan t.ex inte ha den ute om det är mer än 5-minusgrader.:-(
Det kan växa vissa grässorter som växer igenom plasten osv.

Nej! Vi tar nog och sparar pengar och hyr en grävare och sen gjuter vi en betongbotten och stopper ner en riktig pool i i stället.

Kan ta nåt år eller 2, men jag tror vi kan klara att spara i hop de ca 40.000kr som detta kostar.
Fick lite panik av att jag vill ju röra på mig och tänkte att om jag simmar och gympar i poolen så kanske jag mår bättre snart igen...så jag har alltid bra förklaringar till mina shoppoholic-attacker.
Kan lura vem som helst att hålla med mig om hur bra inköpet är ....Hm..

Nu regnar det ute och är lite kallt så jag stänger fönstren och sneglar på braskaminen, men är för svag för att hugga ved och sonen sover för natten redan.

Over and out!

1 kommentarer:

Klockan juni 22, 2006 9:41 fm , Anonymous Anonym sa...

En midsommarkram och ett grattis. (Här glöms inga födelsedagar inte!)

Hoppas att du får må bra. Efter regn kommer sol sägs det ju.

Kram Gerd

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida