torsdag, maj 25, 2006

Vardagsrum och vardagshjälp och vardagsinköp

Mår i dag?Tung i hela kroppen igen

Motion?Nej

Humör?Bra

Värk på en skala 1-10?Ryggen 2 händerna 4

I dag tog jag Plendil igen, eftersom jag haft ont i huvudet varje morgon då jag vaknar. Tänkte att kanske det ändå är så att blodtrycket gått upp.
Men jag skulle INTE tagit Plendilen för direkt så blev jag så där tung som bly i hela kroppen och kunde knappt gå och fötterna fylldes med vatten så att t.o.m huden rörde på sig:-(

Måste få tag på husläkaren i morgon eller nån av de andra läkarna så de kan tala om för mig hur jag ska göra i fortsättningen.
I alla fall så är Plendil min fiende hädanefter;)

Fick hem soffgruppen i dag och JÄKLAR vad snygg den är. Mkt mkt snyggare grön färg än på fotot jag visade er i bloggen i går.
Helt fräch och så fruktansvärt bekväm.
Snurrfotöljen är skönast så klart:-)

Risken är väl att man inte går och lägger sig i respektive sängar om natten då man ska sova och sover i sofforna i stället..he he:-)

Höll på att köpa ett rosa litet bubbelbadkar också, men det gick inte helt in så det skulle se konstigt ut märkte vi då en del skulle liksom sticka ut vid ena kortändan så man ser in under badkaret..
Synd..
Så här såg det ut:

Otroligt fint ju.
Men vi tycker vi inte har råd med detta utan det är ju ren lyx som vi får avstå i från.
Nu har vi köpt bara nödvändiga saker i princip som t.ex bilen och sofforna och ett gäng trasmattor för bara 200kr och kökstolar för endast 10 kr för alla 6 stolarna sammanlagt.
Bokhylla och lyxigt gladbord med sex nyklädda vita stolar för enbart 2000kr sammanlagt.

Sen köpte jag villalarm och nyckel-pipare så att vi ska hitta husnyckar mm..:-)

Fönsterbelysning köpte vi också.
Vi hade inte några möbler kvar sen vi flyttat till 1:an och kastat gamla slitna hemska möbler som vi haft förut i 4:an och 3:an som vi flyttade ifrån.

Just det ja.
Säng med sängbord och sänglampor köpte vi också för endast 670kr för allt sammanlagt.
-Kan man få billigare möblemang?
Rekommenderar alla att handla på både blocket.se och tradera.com.
Då man får saker som ser helt nya ut för struntsummor.
Fördelen är ju att man ser foton på grejerna och dessutom kan mejla och försäkra sig om att de är i gott skick.
Och på tradera.com kan man också mejla säljare och be att få komma hem till dem och titta innan man bjuder på auktionen.

Nu när jag inser att jag inget arbetsminne/närminne har så har jag kommit på hur jag ska göra med blommor.
Brukar ju oftast ta dö på dem, just genom att ingen här i familjen vet vart de ska stå eller vad de ska vattnas med och hur ofta.
Jag tog helt sonika av plasten ,med text om hur de ska skötas, och lade under faten på blomkrukorna.
:-)
Då kan vi läsa på tills vi lärt oss.
Bara att lyfta på krukan och läsa ju.
Bra va?

Snart ska en kompis till mig som är utbildad på att hjälpa folk med adhd/npf att få struktur i vardagen.
Hon ska komma hit och det ska bli spännande att se.
Vet bara än så länge att hon kommer hit med en s.k laminatmaskin för att göra särkilda minneskort, tror jag , men är osäker..he he:-)

Här hittar ni hennes företags hemsida t.ex.
Vardagstaktik

Är i alla fall på gott humör i dag också.
:-)
Over and out!

1 kommentarer:

Klockan maj 27, 2006 5:04 em , Anonymous Anonym sa...

Vilket gulligt badkar du spanade in... :-)
Precis i min smak.
Kul att läsa här hos dig men jag är dålig på att kommentera..
Förlåt.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida