lördag, april 22, 2006

Sjuk ev allergisk

Mår i dag?Illamående, snorig långt ner i halsen, apatisk

Motion?Kommer ju faen aldrig vara så frisk att jag kan gå ut.:-(

Humör?Svajigt och deppigt, lite ångest igen föressten, men det ska väl bokföras under *Mår i dag*?

Värk på en skala 1-10?2 för händerna 8 för ryggen


Nu börjar pinan med ryggen då jag ska sträcka ut den genom att ligga på fast madrass i ca 3 veckor. Förra gången så gick det nämligen väldigt bra och jag som haft konstant svår värk därbak i flera år, blev huxflux mkt bättre i ryggen.

Kunde inte sova i natt utan låg i sängen i många timmar och var klarvaken, sen då jag slumrade till hörde jag mig själv snarka och väcktes av det och upptäckte att nåt blivit fel i halsen. Var tvärsemot täppt i näsan så det blev tydligen fri ingång med luft ner i halsen där det bubblade och hade sig på hög volym.
Skumt värre.

Tog nu först 1 st allergitablett och svidandet i halsen har blivit bättre direkt.??
Fattar ingenting, för så brukar inte min allergi visa sig.

Yr är jag mest hela tiden. Inte gunget från nedtrappandet av antideppmedicinen, utan den andra yrseln som liksom gör mig illamående som då man var gravid.
Äckligt jobbigt är det.
Sen har jag åter gråt-känsla och ångest..
Fan i helvete om jag måste höja Seroxatdosen i alla fall:-(
Tänk om jag aldrig kan sluta med den?:-(
Få gå omkring i en värld av illamående, sura uppstötningar, dålig sexlust och tröga tankar osv?:-(

Har en chans till förklaring till mitt dåliga mående och det är om Levaxin-dosen är för dåligt inställd.
Jag önskar att det är så får då kan man ju höja den så får jag må bra igen.

M håller på att städar vår äckliga sanitära olägenhe=lilla huset.
Jag LIDER med honom och önskar inget högre än att jag fick hjälpa till.
Vi har faktiskt inte fått ett enda erbjudande om flytt eller städhjälp av en endaste människa.
M kände nog på sig det och planerade därefter. Han kommer nog bli klar i tid ändå, tror vi.
Så är det då stora delar av vänkretsen droppar av ifrån en för att man råkat bli sjuk och antagligen är skrämmande i deras ögon.

Det finns naturligtvis förklaringar till att en del inte kunnat hjälp oss , därför att dom är också sjuka på olika vis. De hade kanske visst erbjudit sig att hjälpa.
Blessed be !
Over and out!

3 kommentarer:

Klockan april 23, 2006 9:43 fm , Anonymous Anonym sa...

Hejsan!

Hoppas du känner dig lite piggare i dag.

Jag ska städa balkongen för våren är här och det ser för bedrövligt ut där ute efter vintern.

Sommardäcken ska också på i e.middag.

Ha en go söndag
Kram Monica

Ny adress: http://mjsson.com

 
Klockan april 23, 2006 11:05 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen!
Usch va jobbigt att du ska behöva må som du gör. Känner lite igen det där med att "ska man aldrig få vara så frisk att man kommer ut". Det blir en ond cirkel. Utan frisk luft mår man skit men med värk både här och där och ångest, hur enkelt är det då att få den där friska luften du så väl behöver? När jag har värkfria dagar (vilket faktiskt är ganska ofta just nu) så gör jag ofta FÖR mycket. Vilket resulterar i att jag har noll ork dagarna efter istället. Borde lära mig att göra lagom....*suck* och jag tror mig förstå att du är likadan. Man blir sååå glad när energin och orken finns så då gör man saker nästan som i ett rus. Sen kommer baksmällan. Är din värk reumatisk? Minns inte, vi har säkert diskuterat det nån gång. Fick dundertabletter i höstas och dom har verkligen funkat. Salazopyrin EN heter dom. Nej, jag måste ge mig ut i solen och se vad min lille ligist hittar på =)
Många många kramar och hopp om en bättre dag idag!
Kramisar igen

 
Klockan april 23, 2006 3:46 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Ankie. Inte kul att du mår dåligt. :-(

Kanske flytthjälpen uteblir just för att ni har så nära att flytta över och kan ta det helt i er egen takt. Det är ju ingen som ska flytta in efter er i stugan antar jag?

Hoppas att ni trivs massor i huset.

Kram///M

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida