tisdag, april 11, 2006

Inflyttningsdag/långt ifrån färdigt

Mår i dag?Bättre i magen men apatisk

Motion?Nej om inte vända sig i sängen räknas?

Humör?Väldigt apatiskt men inte ledsen

Värk på en skala 1-10? 3


I dag är den dag man borde stått färdigpackad med alla möbler i en stor flyttbil.
Så är det inte här.
M ska flytta allt själv med hjälp av sonen och det kommer att ta tid, kanske ända fram tills sista april då vi måste vara ute ur lägenheten.

Det vi tänkt göra i kväll är att ta med frukostgrejer och ´sova över på madrasserna där.:-)

Just nu är besiktningsmannen inne i huset och han har stannat hela dagen och snickrar dit lister och går igenom huset och lappar och fixar sånt som snickaren skrivit upp åt honom, tror jag det var.

Många vill hälsa på då vi är färdiga och det blir vi nog inte denna sommar he he.
Alltså jag tror att folk tänker sig att man flyttar in på en och samma dag, så som man brukar göra vid flytt till hus eller lägenhet, men det är inte så den här gången.
Det är lite annorlunda.:-)

Behöver ju köpa fler möbler och måste ta lite pengar varje månad till det.
Kan inte åka till en möbelaffär och bara storshoppa för vi har inte lånat pengar till möbler utan måste ta från lönerna.

I går fick jag känningar av medicinutsättningen=yrsel och illamående.
Blev nästan skraj för nu vill jag verkligen få bort den här medicinen.

Funderar på att sen be om att få byta till nåt annat slags morfinpreparat som inte härjar runt med signalsubstanserna i hjärnan på samma sätt som Tramadol gör med en.

Jag tål ju uppenbarligen inte det eftersom jag blir HELT passiviserad och trögttänkt och långsam och glömsk och t.o.m ångestfylld av såna.

Om om om jag sen får prova nåt centralstimulerande medel mot adhd så kanske jag kommer upp ur den här underaktiva dyng-ler-gropen, utan att för den skull bli maniskt överaktiv. Dopaminet får ju hjälp av t.ex amfetamin att nå synapserna och sina receptorer på rätt sätt och då ska man ju slippa må så här utan bli bara helt normal-aktiv igen och framförallt piggare och klarare i hjärnan.

Nu tror jag nämligen att jag är på väg ur min depression och fått bort min värsta ångest.
Tack vare den medicinen jag nu trappar ur för jag mår ju skit av den på det andra sättet som jag just beskrivit.
Men den hjälpte mot depressionen och det är ju as-bra.
:-)
Möjligen trappar jag ur denna för tidigt, men jag pallar inte med den. Det är obehagligt som fan att bara ligga i en säng hela dagarna och inte kunna tänka ordentligt.:-/

Åh vad jag längtar efter att få ta tag i min hälsa och gå ner i vikt och få dricka vin igen och dansa på en äng, klänga i skogen, skratta och umgås, spela kort tills tidiga morgnar, gå till havet och bara kasta mig i det!

Om ni bara visste hur helvetet kan te sig olika. Jag menar .. Ni kan säkert ha haft ert helvete som sett ut på ett annat sätt och mitt helvete har sett ut så här.
Aldrig trodde jag att nån i ett modernt samhälle kunde hamna i vår situation.

Men nu vet jag bättre och kommer ALDRIG ifrågasätta om nån berättar om nån som lever i misär och inte klarar sig själv.
Sånt kan hända även den bäste om den får fel mediciner och råkar i sjukdom.
Tänk på det! Alla som gillar att döma andra människor.

Ni får lov att gå 100 mil först i den ni ska dömas skor, före ni ens kan yppa er om saken. (ett utslitet citat som jag skrivit om lite-)

Vill bli frisk nog så jag kan vara med och röja i det lilla huset , men det är nog inte helt troligt att jag blir i tid, för det behöver saneras på en gång.

Det stinker helvete här inne och är SÅ skitigt överallt att mängder med både kläder och saker måste slängas och vi får klorintvätta valda delar av både golv och väggar.

Pratar öppet om detta då jag inte skäms en enda meter för detta.
Det är så att vi gjort vårt yttersta efter våra förmågor och vet ni.
Jag tycker vi klarat detta bra.
Även om själmordstankar kommit och gått då man hållit på att börja skämmas.

Skam borde förbjudas som känsla , tycker jag, förutom i ytterligheter som om man får för sig att begå svåra brott mot sina medmänniskor.

Men vi skäms ju fan hela tiden för om en hårlock ligger fel, eller om man glömt nåt osv.

By the way. Upptäckte att inga telejack eller tv.-kontakter var iskrufade.
Vi ringde telia som kommer samma dag som sotaren den 18 April.
Bara en sån sak gör ju att vi måste hålla hus här uppe i lilla huset ett litet tag till.

På Långfredag ska jag till psykologen för en heldag med tester.
Ska bli intressant å se om jag klarar av att göra dem , eller om jag sitter där också och bara stirrar och vill gå och lägga mig i närmsta säng.Har faktiskt ingen aning hur ståndaktig jag är nu.
Har gjort såna avancerade tester, men inte samma tester då, på arbetslivstjänsters ställe inne i stan.

Det var otroligt omfattande tester för att kunna se vilket yrke och studier jag behövde byta till efter det att jag blev skadad.

Är detta lika omfattande så får vi väl dela upp detta på fler tillfällen kanske?

Den som lever får se.
Nu börjar plötsligt må bättre känner jag.
Tog treo för en stund sedan.
Magen har inte bråkat på minst en kvart eller så ju??!!
Very Goood!!!
:-)

See ya later!

3 kommentarer:

Klockan april 11, 2006 2:50 em , Anonymous Anonym sa...

Hej.

Tycker verkligen om ditt sätt att skriva. Rakt och utan scrupler. Tycker faktiskt att du är rätt humoristisk. Och det är det inte så många som är utan att det blir överdrivet! Hoppas att alla flyttar går bra.

Kram Gerd

 
Klockan april 11, 2006 7:53 em , Anonymous Anonym sa...

KRAM!

 
Klockan april 11, 2006 8:03 em , Anonymous Anonym sa...

Du skriver verkligen rakt på sak om allting, både hur du mår och hur det verkligen ser ut runt er!
Strongt gjort, tycker jag!

Själv har jag värk både här och där, då jag kommit på att fibromyalgin inte gillar sängen jag sover i... *suck*
Måste köpa tjock bäddmadrass snart, så jag får sova lite bättre, utan värk!

Kram Caroline

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida