torsdag, april 20, 2006

EGO

Har hämtat en egolista från Ninaweb
Här har ni mitt lilla ego då da.
Reser helst till?

Turkiet, Cypern, Grekland

Tidning jag gillar?

Just nu är det nog ingen. Jo! Serietidningen Helge gillar jag

Favoritsite?

Jag kollar ofta vad Red angel har skrivit

Fikar gärna på?

Köksbordet i nya huset vi fått byggt här

Favoritbutik?

Carlsson möbler i Åkersberga

Favoritfärg?

Turkosblått hav

Favoritmärke? -

Är helt ointresserad av märkesvaror.

Favoritdjur?
Katt

Stjärna jag vill träffa?

Jag är för blyg och tror inte det skulle ge nåt att träffa en stjärna som då är en främling IRL för mig och jag för denne.


Motionerar?

I fantasin, annars genom promenader i skog och mark

Senaste fyndet?
Ett fantastiskt badrumsfint möblemang bestående av en stor bred spegel med spotlights och hylla nertill för 2000kr , helt ny i förpackning som annars kostar ca 4800kr

Fulaste färgen på kläder?
Inget jag bestämmer över, men jag tycker inte om gula kläder för gult får mig att känna mig leversjuk

Senast sedda film på bio?
Harry Potter och den hemliga bägaren, nåt sånt.

Senast köpta skiva?Det är så länge sen att jag inte minns

Sparar till?
Möbler. I första hand en amerikansk stor härlig soffa till vardagsrummet.


Väntar på?
Att mamma och syster ska komma hit på Söndag och att Andrea och Lotta ska hälsa på sen i vår.

Pålägg som gäller?
Sardiner på burk

Dagens dryck?
Saft+kaffe+ vatten

Senaste boken du läste?
C.Gillbergs: 1 barn i varje klass,
den nyreviderade upplagan fr 2005..inte utläst än, men ändå

Senaste maträtten du åt?Hamburger-mål-hämtmat

Senaste klädesplagget du bar?
Grå kjol med randig t-shirt och orange kofta.

Senaste repliken du yttrade?
Kör försiktigt!!! (till mina älsklingar som kör möbler och saker från 1:an vi flyttar i från)

Senaste personen du träffade?
Sambon

Senaste personen du pratade i telefon med?
Mamma

Senaste personen du fick brev av?
Andrea

Senaste gången du sov? I natt tills kl 10.30 i morse

Senaste saken du köpte?

En handväska, grön, på Lindex

Vad har du gjort idag?

Åt frukost, klädde mig och tvättade av mig för att träna mina adl-funktioner. Måste lära om på nytt att inte flamsa omkring i pyjamas hela dagen.


Hur tidigt stiger du upp?
Tidigt??? Jag lägger mig ofta på morgonkvisten

Vilken färg har du på håret?

Blond-gråhårig med svart-granitgrått vissa partier

Vad har du för färg på ögonen?
Gröna med lite strimlor av brunt och blått i

Är du uppväxt i stan eller på landet?

Staden på vardagar och vid ledighet på landet

Var har du ont?

Underarmar-händer ,Ryggen och spridd smärta i hela kroppen

Kan du stå på händer?
Nej! Men har kunnat och t.om gå några steg på händerna

Vad lyssnar du på för musik nu?
Försökte få igång Enya, men högtalarna är urkopplade

Vad tycker du om idrott?
Pingis och konståkning, att kika på alltså

Vad har du för klocka?
Flera stycken. En som ser ut som en regndroppe med silvrigt armband och en Tissot med brunt läderarmband. Båda bör hittas bland flyttsakerna hoppas jag.


Sämsta sport?

Hatar all sport som låter fan, bilsport t.ex:-(


Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?
Skulle aldrig fysiskt klara av det och troligen inte heller mentalt. Har ingen lust heller.


Vilken årstid tycker du bäst om?

Våren

Brukar du sjunga i duschen?
Nej! Utan i bilen

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
Se svaret ovan ang sport jag gillar.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Tror? Jag vet!:-)

Vad är viktigast för dig?
Hälsa och Harmoni med familjen.

Laddar du hem musik och film från internet?

Det händer inte på grund av oteknisk och feg Ankie

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Fixa med tomten här och sätta av pengar för sonens framtid.

Vad är det bästa med julafton?

Glittret, ljusen, myset och Sillen

Tänker du mycket på ditt utseende?
Va? Vill du jag ska bli mörkrädd..?Förr var jag ung och vacker, men nu är jag bara<<>/b>

Vad får dig att slappna av?
Sambons närvaro, Andreas röst , musik.

Tänker du ofta på sex?
Äter antideppmediciner och har inte så stark drift i grund och botten, men heller inte så svag, så räkna ut det själv.


Är du skyldig någon pengar?
Inte nån privatperson i alla fall.

Är du mörkrädd?
Periodvis är jag så rädd att psykologhjälp kan bli nödvändig. Ser därför inte allt för läskiga filmer typ exoricisten på tv, bio.

Bär du glasögon eller kontaktlinser?

Glasögon

Tycker du matte är svårt?
Skojar du? Jag är mattegeniernas motsats. Har t.o.m papper på det , trots normal IQ.



Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Nej! Tvärsom är det knäppt att betala så mkt extra för,
om det inte är nåt väldigt snyggt förstås:-)

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling?
Pengar eller en båtkryssning i Turkiet:-)

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
Olika, oftast på eftermiddagen.

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska?
På döda ting och genom oljud som kommer ur min strupe och då är de synd om den som kommer förbi som måste höra på mig.


Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Nej! Men i bland önskar jag att det inte gick att få tag på

Bor du utomlands?
Wrong-planet-syndrom kanske gör att jag bor både i Sverige och i yttre spejs?

Hur länge varade ditt längsta förhållande?
19 år och fortfarande

Har du piercing?
Nej

Vart skulle du helst vilja ha piercing?
Ögonbrynet, näsan

Bråkar du och dina syskon ofta?
Nej! Syskon(et) och jag bråkade färdigt i 30års- åldern:-)

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?

Me myself and 1...skojar.tror jag..hostar..Min/vår son så klart!!

Läser du ofta böcker?

Ja sammantaget genom livet så har jag vrålkäkat böcker av alla
slag utom tantsnusk och harlekin osv i den stilen

Vad föredrar du för sorts filmer?

Thrillers och livsöden

Vad slösar du mest pengar på?
Små söta prylar, med magiskt stuk..Kan vara vad som helst..Nu ska jag slösa dem på blommor och växter. Och inomhus ska vi leva efter Feng scui eller hur det stavas.

Vill du gifta dig?
Ja

Vill du ha barn?
Gammmuffen har gjort sitt i den vägen.

Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma?
Nej! Inte ens om folk är här

Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för?

CSI och så Andarns makt och hemsökta hus och så den här Kvinnliga domaren, som jag glömt namnet på.

Vilka länder har du varit i?

Spanien, Finland, England, Turkiet, Danmark, Grekland , Monte Carlo, Ex Jugoslavien då det var just bara Jugoslavien, Italien, Israel, Cypern.

Vilka ställen har du bott på?

Hässelby, Bredäng, Hornstull, Lilla Essingen, Sköndal, Bagarmossen, Åkersberga

Vilka husdjur har du?
Inga

Vad förknippar du ordet skolstart med? -

Då sonen börjar skolor om höstarna.


Solar du ofta?
Lagom och aldrig att jag ligger still..rastlös som fan.


Är du bra på att laga mat?
Ja! Enligt andra, men just nu inte ofta, på grund av sjukdom.

Var badar du helst?

I vår skogsjö och i salta havet med långgrunt varmt vatten nån km härifrån

Vad dricker du för alkohol?

Whiskey,Martini bianco, vin, iskalla nubbar och öl

Vad använder du för droger?
Mediciner är droger så ja jag tar flera sorter.

Vilka djur är du mest rädd för?
Hajar och en del hundar.



Vad tycker du om monarkin?

Tycker den är skrattretande men den får vara kvar som anonnspelare för Sverige

Vilken musikstil tycker du bäst om?
Magisk och överjordiskt panflöjt, gittarr och sång+Hårdrock

Vilka språk kan du?

Svenska, och engelska+ en gnutta tyska


Har du någon gång skadat dig allvarligt?

Ja! I en graviditet, på fel ställe.+ mitt öra+ en fucking jävla idiot
som örfilade sönder mitt enda hörande öra så jag ibland hör bara 40% sammanlagt:-(


Vilken kändis är hetast?
Persbrant enl pressen, men enligt mig äro Uffe Lundell alltid en hot hot mr poet.


Gillar du att dansa?
Bara dicso och sväva runt då igen ser.

Vad har du för klädstil?

Har tappat bort mig, då jag varit innebohem på grund av sjukdom ,
men annars är svarta jeans och t-shirt och glittrande draperande svarta blusar det jag gillar.


Är du flygrädd?

Ja, mer och mer ju oftare jag flyger konstigt nog.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen?

Bra för de anställda, men lite tråkigt för rökarna

Hur vig är du?
Menar du överrörlig? Så Ja a! Ha ha ha...Man kan nog vika mig på mitten i så fall , men är nu helt slapp i alla muskler och kan inte själv åstakomma ens en knäböjning.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten

Vilken är din favoritglass?
Finns storstrut fortf.?

Tror du på ett liv efter döden?

Jag vet att nåt existerar bortom, men inte hur mkt och i vilken form ,
mer än att det går att meddela sig om man har tur.

Kanske inte ens alla kan fortsätta där..?

Vilket kaffe sörplar du helst?
Löfbergs lila mellanrost.

Vilket mobilmärke föredrar du?
Har inte kunnat jämföra

Vill du gå ner i vikt?
Ja men enbart för att få hälsan åter och slippa kvävas av dubbelhakan

Vad har du för personlighet?
Har ni sett på helt hysteriskt? Är en mkt paradoxal personlighet som kan vara knäpptyst och lyssna eller så vrålbabblar jag så att jag tillsist hyperventlierar..

Har du varit deprimerad?
Varit? Ja och är på väg att tillfriskna

Tycker du om sushi?
Nej men var nyfiken tills häromdagen då min psykolog ingående beskrev frånvaron av smaker.
;-)

Tror du på livslång kärlek?
Ja (Kärleken är evig det är bara föremålen som växlar..*skojar*)

Vad äter du helst när du ser på film?
Popkorn och kolor

Lever dina föräldrar tillsammans?
Ja! Men pappa är död och synns inte, men han finns där.

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
Ja. Faktiskt skulle jag nog gilla judo eller liknande.

Har du tandläkarskräck?
Nej! Jag har tandhygienistskräck jag.

Vad heter du i mellannamn?
Inte ens med mitt dubbelnamn Ann-Christine kommer jag upp i den mängd som krävs för ett mellannamn.


Är du en morgon eller kvällsmänniska?
Ingetdera , utan är nattmänniska

Var är du född?
Gamla Sabbatsbergs sjukhus

Biter du på naglarna?
Jag biter där i bland och pillar på allt. S.K scin-picking.

Är du beroende av något?
Morfin, Kaffe, nikotin

Vilka internetsidor besöker du varje dag?

Några forum,
Puppy ass,
Cordelia,
La landa kid,
Kraxa+ hennes hemsida som man når därifrån,
Nikkes index,
Andrea klockantio,
åsas sida,
Gothic witch,
Tette,
Där jag är
Ninaweb
Och många
fler, men kanske inte just varje dag, men i perioder är jag där fler ggr om dan t.ex:-).

1 kommentarer:

Klockan april 23, 2006 9:49 fm , Anonymous Anonym sa...

Kul att läsa Ankie goes ego ..
du skriver så beskrivande bra.
Ooooh, blev sugen på resa till Turkiet nu. :-)
Kram kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida