söndag, april 16, 2006

Börjar bli vän med huset

Mår i dag?Mycket bättre

Motion?Skuttat runt mellan rum och gått i trappor upp på vinden,och strykit duk

Humör?Gott!

Värk på en skala 1-10?5

Är så nöjd nu och är piggare om än att jag fort blir trött i kroppen men jag har orkat så pass i dag att jag har smörjt hela mig, efter duchen och det brukar jag inte orka annars och så jag strukit 2 st dukar.
Hör och häpna!
;o)
Nu ska vi bära ner bestick och göra tacos och äta ägg+sill+gräddfil först och sen tacos på det.
MUMS!
:-)
Har haft besök av vår närmsta granne i dag och vi gick runt i huset och kikade.
Gud vad det var trevligt!
:-)
De är otroligt rara människor i den familjen.
Det var extra skoj då de ringde på dörren för det är första gången nån som besökt oss ringt på dörren.
Hihi:-))

Vi poppar hemsk flummusik av värsta hårdrockstuket.
Gamla Deep Purple-låtar ..ha ha ha..Herregud ..jag minns ju hur jag älskade detta vrålandet av gitarrer och wowaw woaw..(stavar man så?) och trumsolon och hesa röster osv.
Har inte hört dom här låtarna på många år eftersom skivsamlingen legat nerpackad. M hittade en gammal sterio med skivspelare i gömmorna som han ställt upp nu så nu ska vi lyssna igenom ALLT.
M har massor med proggmusik t.ex.
Nationalteatern och ja allt möjligt.
Älskar älskar älskar att lyssna på musik, men inte ens det har vi kunnat gjort här i fängelsehålan då det varit så stökigt.
Nej ! NU får jag sluta gnälla över vår söta lilla stuga , för som stuga är den ett riktigt charmtroll.
Men inte som åretruntboende.

Nu börjar en ny epok och det är underbart utomhus.
Fåglarna kvittrar och vi såg 2 st flygande tranor på himlen.
I går såg jag för första gången en korp som satt still så jag kunde kolla på den.
:-)
Fina djur är dom!

Grannen berättade nu att lodjuren som gick förbi deras hus för många herrans år sen. Jo de hade suttit stilla på jordkällarens tak.
jag som trodde att de bara fått se skymten av förbipasserande lodjur.
Detta är ju nåt enormt egentligen.
Vårt område är som ett mininaturreservat där inte ens lodjur känner sig hotade.
:-)
Eller var, kanske man ska säga, men lodjuren har ökat här i upplandstrakten och vi är väldigt nära uppland.
Kanske man får se nåt igen?
Gärna en varg eller en vargflock.
Vill se.

Nu svälter vi ihjäl och jag som satte på en kastrull med ägg nere i huset..hjälp..måste rusa...hej hej...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida