lördag, april 08, 2006

Dampkakafoni, tinnitus och möbler

Äntligen!!!!!!
Första dagen då allt illamående och värk och tryck i kroppen och magkurr och annat elände är som försvunnet och bortblåst!!
Hjärnan känns klar och redig.

Har tydligen tinnitus på ena örat=det hörande.
När jag låg med örat på för många kuddar så blev det plötsligt dödstyst.
WTF? Tänkte jag. Blevo jag döv??
Vart tvungen att prata högt för att höra om det var nån skillnad på ljudet.
Krafsade mig på örat osv.
Jag tror inte jag hör sämre, men det känns så underligt då det är så tyst, men väldigt skönt samtidigt.
:-)
Nu hör jag ett väldigt litet sorl igen, men förut var det som om en vattenkran stod på för fullt hela tiden.
Har länge tänkt att jag har tankebrus i skallen på grund av adhd, som jag antagligen har.
Det är ett himla oväsen i min skalle för det mesta och nu först förstår jag HUR tröttsamt det nog egentligen är.
Ja trött vet jag ju att jag är, men svårigheten är att hitta vad som tröttar ut mig mest.

Alla inkommande intryck är jobbiga.
För folk med adhd är det på grund av att hjärnan har en sämre förmåga, för att inte säga obefintlig sådan, att sortera alla intryck och skärma av alla som sen är onödiga att fästa nån uppmärksamhet vid.

Om jag får bort brus i örat så är jag 1 problem fattigare, eller rikare, men jag inte rik på problem då.
;o)

Annat som tröttar ut mig är alla i vår npf:iga familjs pillermanier.
Ropade ju in 4 villalarm+6 st nycklar som är larmade så att de börjar pipa om man visslar på dem.
Givetvis har son och sambo pillrat upp vartenda paket och spritt innehållet i hela vardagsrummet, efter att först pillrat, slamrat och tjattrat om dem och hållit på så att jag nästan blev galen.

Sonen har jämt nåt i händerna som skakas och pillras på.
T.ex element.
Jamen halåååååååå!!!!
Vad kan man mer göra med ett element än att sätta på och stänga av det och låta det få stå i sin hörna?
Jo man kan krama det och vicka på det och stänga av , sätta på, stänga av sätta på, slingra sladden runt knävecken för att sen vicka det i sidled.
Sparka på det så att det trummar och låter.

PUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag ååååooooåååårkaaaaaaaaaaaar inte mer!!!!!!!!!!!!!!

Så har vi det hemma hela tiden och är det inte sambo son som håller på så är det jag själv eller alla vi 3 samtidigt.
Jag hatar oljud.
Hatar stök.
Är för fan pedant instängd i en värkande förlamad fet kropp som inget förmår.

Men här hoppar inga halta löss inte!!!
;o)

Fast min semesterdröm är numera att få bo 3 månader på ett kloster.

I dag kommer mängder med möbler hit föressten.
Har shoppat loss av en familj på orten som flyttar idag.

Grannarna är änglar.
De kom först in med jättefina guldglittrande dörr-ringklockor som vi fick.
Sen inte nog med det så fick sonen en underbar LYX-kontorsstol i rött.
Fan vad snygg och fan vad många roliga spakar..
he he..dom kan han ju roa sig med att pilla på i sitt rum sen så kanske jag får se lite på tv.
;-))
Igår fick jag inte höra ett endaste ord av vad de sa på tv, förrens son och sambo somnat.
DOM pratade HELA jävla TIDEN!!!!!!!!!!
Det var ju så ska det låta t.ex på tv.
Kunde inte höra ett skit.

Ja ja!
Sånt är livet och jag klagar inte för dessa 2 är dom jag älskar mest på hela detta jordklotet.
När dom inte tjattrar och stökar så saknar jag dem ju oerhört.
Ja eftersom det är ju bara då dom är bortresta som det inte låter.
;-)
Over and out!

4 kommentarer:

Klockan april 08, 2006 5:36 em , Anonymous Anonym sa...

*gapskrattar* Gud, vad jag känner igen det där med att alltid pilla på nåt och aldrig en tyst sekund så länge man sitter tillsammans! =) Som tur är har vi ju minskat familjen med en person (exet) så numera är det väl jag som står för kakafonin och sonen för allt pill. Dottern vill att mor ska hålla tyst...

Ikväll blir det inga problem med att hålla truten. De visar Stephen King filmer hela kvällen på Showtime!! Det blir popcorn, saft och soffläge.

*kram*

 
Klockan april 08, 2006 5:53 em , Blogger Min kopp te! sa...

;o)) Gapskrattar jag mä!
Men Mia då! Är du den där som låter mest hemma hos er?
;o) Här ser du en till som kan låta.*pekar på mig själv*
Egentligen är det ju ganska kul, komiskt det hela.
Som nån sån här tv-serie typ vänner som vi tittat på så länge nu.
Köpte flera säsonger och jäklar så dom håller på och kacklar och rör sig yvigt och är impulsiva.
Det är charm med stort C tycker jag.
:-)
Tänk att bo i en tyst liten ordentlig ntv-familj.
Ryyys skräckfilm ju;o))))

ÅÅåhhhh! Vad bra att du skriver om att det är Stephen king i kväll.
Såg ju det på reklamen och tänkte att NU ska jag kolla.
Har inte läst hans böcker men dock Dean R koontz böcker och dom älskar jag och nån har sagt att de två är en och samma person, men ja det är ju inte säkert alls förstås.
;-)
Bara tv:n funkar för den där parabolen snurrade igen för det blev storm ute huxflux, men M klättrade upp på taken och rattade in den igen.
:-)

Massa kramelikramar! och ha en riktigt najs myspyskväll också!
Ankie

 
Klockan april 09, 2006 12:28 fm , Blogger RedAngel sa...

*ASG*...ja det låter som en kakafoni det där med allt rasslande! Fast..å andra sidan, skulle de sluta så skulle du säkert på panik & springa & titta på dem stup i kvarten!!!

Ah...semester på ett kloster hahaha ja det skulle nog vara skönt. Det e väl en önskesemester för alla föräldrar, mellan varven!

Jag har pip i öronen...som typ tv´s testsignal...kommer lite då & då. Innan jag koppla vad det kom ifrån, så var man ju knäpp...sprang som en ekorre & leta ljud...för att sedan konstatera att det ringer i skallen på en *S*. Jobbigt!

 
Klockan april 09, 2006 12:29 fm , Blogger RedAngel sa...

ah förresten...kul med gulliga grannar & nya möbler...sånt gör ju en happy happy!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida