torsdag, mars 30, 2006

tapetvalen vi gjort

Godaggens! Här ser ni de tapeter som vi valt.
Observera att golvet är mörkare i ek, än vad ev bild visar. Dessa tapeterna kommer från Borås tapeter som jag även länkar till .Om ni klickar på bilden så kommer ni dit.
Ta INTE med denna bild för guds skull, då det är boråstapeters bild.

I dag har även en sotare varit här och kikat på skorsten och spisarna i lilla huset för att se att inget blev skadat under sprängningen.
Det såg bra ut sa han.

Vi käkade frukost tillsammans. M har ju jobbat i 16 timmar i ett sträck. Först med bilen som ska besiktas i morgon och sen med sitt vanliga jobb på natten.
Han var så trött, men vi blev tvugna att städa undan det värsta då sotaren måste in här och titta sig omkring.
Både M och jag har snorvärk i våra ryggar så vi stönade och nästan skrek av smärtan medans vi städade.

Vi hatar för övrigt sopborste och skyffel=det mins ergonomiska som finns:-/

Jag struntade i att händerna värkte och gav M en rejäl omgång med massage.
Han var ju grön i ansiktet av smärta och trötthet.

Nu ska jag strax sova.
Det är inte klokt , men det är som det är med detta dygnsvändandet.
R ska laga sig lite tacos själv har han sagt:-)
Annars finns det fullt med annat käk att värma på i kylen och frysen.

Nu har även taket lagts och det är SÅ snyggt!
Rött tegel.
Foton på det kommer snart.

See ya!

2 kommentarer:

Klockan mars 30, 2006 4:29 em , Anonymous Anonym sa...

Vad roligt med tapeterna och vad snygga dom såg ut!! Vad trevligt att äta frukost med sotarna.
Låter jobbigt för M att jobba i 16 timmar fy vad trött man skulle vara!!
Hur går det för R förresten, har han fått någon praktik plats?

Ha det gott
Kramilikram Annica

 
Klockan mars 30, 2006 10:34 em , Anonymous Anonym sa...

Hej svejs! Äsch jag trodde att sotarn hade fikat med er, han äter väl inte i nya huset;-)? Läkarna hade nog fel angående min farmor, hon led nog inte riktigt av hypokondri, men hon pratade om sjukdomar ständigt men hon var ju sjuk även på riktigt och hypokondri är ju iof en allvarlig sjukdom i sig. Däremot så var hon alltid orolig för att något hänt oss när vi åkte till dalarna, hörde hon på nyheterna om en bilolycka i dalarna var hon säker på att det var vi som var med i olyckan, det spelade ingen roll om det inte ens var i närheten av där vi åkte. Så var hon vad det än gällde, så fort något hänt, ja då hade det drabbat någon vän eller släkting, hur som helst, jobbigt var det och synd tyckte vi om henne såklart.

Såg du att jag lagt in en länk till hemsidan Kenth gjort, alltså inte hans egna utan den från reumatikerförbundet? Han har lagt in så fina bilder där på pelargoner och åkerfräken??

Såg du bilderna på min son som jag tog då jag gjorde hans dreadlocks?
Jäklar vilket jobb det var!!!
Finns en rödlänk i början i texten att klicka på för att se honom.

Lade även in länkar till två bilder på mina ungdomar, det är två rätt nya bilder.
All rödfärgad text är länkar som går att klicka på!!

Vad härligt för er att få ta er ett bad förstår att ni uppskattar det!!
Är det inte lite jobbigt att byggubbarna liksom ska bo i nya huset innan ni flyttar in, jag skulle känna det som att då är dom liksom där först, men det kanske bara är jag som är lite löjlig då det gäller sådant.

Minns nu att du i en tidigare kommentar frågade mig vad jag tyckte om något som gällde R och hans skolgång/praktik mm och att din syster tyckt något och din mamma också, du frågade i alla fall mig vad jag tyckte. Jag håller alltid på att man ska följa det som känns rätt för en själv sin egen familj/familjemedlemmar så att säga. Det bästa är att känna efter vad som känns bäst tycker jag. Jag tycker ni ska göra som ni tycker, minns att jag tyckte det lät bra det du skrev.

Håller tummarna för att det ska bli så bra det bara kan för R !!!!

När kan vi komma och hälsa på i sommar då? Skulle vara så bra om vi kunde komma då Kenth har bilen med sig, vet inte alls nu när han ska ha semester, men det blir efter midsommar någon gång tror jag. Faan vad spännande att få se nya huset, skit coolt ju!!

Näe nu ska jag snart gå och lägga mig!

Ha det gott!!
Kramilikram Annica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida