torsdag, april 06, 2006

tapeter och bilder kommer snart(antidepp-sluta med)Isoleringen har kommit

[edit igen 5 sek senare]Ja i dag kom de och lade en låång slang från en bil och sprutar nu in all isolering i väggarna på övervåningen. Tror faktiskt att allt är klart nu. Nån list till att spika kanske och besiktning. den 11april inflyttningsdag ju:-) Vi ska få köpa ett helt vardagsrum av en familj här i Åkerberga som jag ropade in de billiga ala 10kr för 6 stolarna:-) Hoppas bara att pengarna räcker[/slutt edit]
Måste bara notera först åt mig själv=minskade antideppmedicinen med 10mg (½tablett i dag)

En gardinkappa (för endast 39 kr för hela 7 meter,) jag ropade in på traderas auktion i går.
::kolla här:::
Blir glad av färgerna och de röda blommorna ser ut att passa kökstapeten perfekt..Ni ska få se sen då fotona på tapeterna kommer:-)

Japp! Nu har jag sett tapeterna och är nöjd med vardagsrummet särkilt och köket blev okej om än lite ljusare rött än jag trodde och R fick ju sin gråvita tapet som han gillar och men sen...SEN skräcken.!! iiiilllvrååål--> Vårt sovrum:-/ Inte bra färg. Helt fel grön färg.
Den är mörk och påminner om farbröders och tanters grönmörkmörriga tapeter från tidig 60-tal eller sent 50-tal.
Såna som kan sitta i mkt gamla lägenheter ute i förorterna , ni vet.(inte sjögrästapeter dock)

Men iofs så är dom ju rena och hela och med lite tavlor och lampor ska det kanske kunna bli snyggt ändå därinne.
Gillar även att de tapetserade inne i kläkammaren.
Kan faktiskt även matcha naturens mörka gröna färger utanför fönstren och balkongdörren .

Jag gick runt så länge i huset att när jag sen badade och var klar så höll jag på att inte komma upp ur badkaret. Så tjock har jag alltså blivit ..Måste vara 2 meter i omkrets minst känns det som.
Sen fick jag arselkramp igen och astmaanfall så jag mår inte bra.
Men jag mår bättre om jag sitter helt still här vid datorn, men rör jag mig börjar jag hosta och krampa och bli yr och mår illa...Fy fan så jävla trasig jag blivit genom de sista 5-6 åren:-(

Vet inte, men jag tror jag ska köpa mager mager färdigmat och stoppa i mig i några månader + såna här näringsdrycker med jordgubbsmak som man kan byta ut måltider emot.
Det är inte så att jag bryr mig om hur jag ser ut nu, utan hur svårt det är att röra sig och andas med denna enorma magen jag fått:-(

Blä för detta klagande inlägget.
Foton kommer så fort jag bara orkar tömma kameran.
Ses!

1 kommentarer:

Klockan april 06, 2006 11:31 fm , Anonymous Anonym sa...

Bästa kamrat Ankie ! Blir ledsen då jag hör du inte mår bra, håller tummarna för att det snart vänder och du ska känna dig bättre och piggare snart igen ! Och tapeterna ska du se som du själv säger kommer se bra ut med tavlor och belysning och när man får dit inredningen/möbler mm blir det så mysigt ska ni se!!! Usch känner exakt igen hur det känns när man inte orkar ta itu med viktiga saker såsom barnens skolgång och liknande, du ska se att det ordnar sig i alla fall och det finns nästan alltid någon mening med allt, tyvärr kan det vara svårt och se meningen med det då man inte mår så bra, särskilt då man mår dåligt av att man inte orkar. Ska bli spännande sedan att få se tapeterna!! Nu ska jag lägga upp min dotters byxor. Ha det så gott och var rädd om dig! Massor med Kramilikramar Annica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida