lördag, februari 18, 2006

Mår dåligt och rasism

samma dag..
Mår fan skit nu.
Det är så konstigt.
Om jag tar treo i bland så mår jag ju bättre, men dom kan man ju inte käka för magens skull mer än max 2-3 ggr per vecka och då ett intag.

Blir så här narkolepsitrött och hela kroppen viker sig liksom.
De som har riktig narkolepsi ramlar ju omkull för att muskeltonusen/spänningen som håller musklerna spända försvinner helt på dem då de får sina sömnanfall och så är det ju också då vi som inte har :::narkolepsi: ::ska somna. När vi sover menar jag.
I bland somnar jag inte då detta sätter in och det är då jag tror mig få uku-upplevelser.
Jag tror att om jag inte stretar emot då så ska jag flyga ur min egen kropp och det finns de som varit med om det..Läs här hos ::Melpomene:: om det fenomenet.
Just nu är jag väldigt grinig.
Blev ju toksömnig runt 14-snåret och somnade djupt men sov oroligt.
Blev uppschasad av sonen som blir som ett enda stort tics hela han då han oroar sig för nåt.
Nu är det om M ska åka och handla och vakna som saken gäller.
Då hasar han omkring och ställer frågor högljutt (han kan inte sänka rösten på grund av diverse funktionhinder).
Nu tyckte han att jag har alldeles för jobbig blogg för att jag måste skriva in säkerhetskoden innan jag kan trycka på publicera-)
Vi är hungriga och griniga bägge 2.

Låg och funderade innan jag somnade och det var om om all världens tankar invaderade min skalle .
Jag ser jämt tankar som i en film med bildrutor ungefär.
Nu stockade dom sig ovanpå varann i flera lager och jag försökte fånga nåt minne av dom alla och analysera, men det gick inte och får jag inte analysera färdigt så mår jag fan fyisiskt illa.
Blir yr och tankspriddare än vanligt.:-/

När jag skulle öppna en petflaska med vatten i köket-
M har ju fyllt på dem i kranen i 1:an i stan.
Ja då bubblade det kolsyra ur den?????????????
Hallå..Jag kikade på flaskan och det var en kola-flaska med vatten i.
Kan vanligt vatten kolsyra sig tänkte jag och öppnade en till.
Amen.......va??...där var det också massa kolsyra som bubblade och fräste....
DÅ väckte jag M för munnen var som sandpapper och jag vågade inte dricka ur dom där.
Han hade tankat i riktigt kolsyrat vatten på jobbet.
:o))
Så var det mysteriet löst..vänta nu måste jag dricka igen.................ÅH VAD GOTTTT!!!!!!

I alla fall så ångrar jag det jag skrev om indiern.
Inte själva storyn, men varför måste jag nämna hans ursprung för?
Har det nåt med att göra att han är galen??
Nä skulle inte tro det va...:-(
Man får se upp med sina egna uttalanden som främjar rasism.
Nån tjej på lunar har ju skrivit om att hon ville att svartingarna skulle åka hem till sina länder.
Nåt sånt och åkt dit för vad heter det nu då.....ja för att ha uttalat sig kränkande om en grupp.
Jag tycker det var HELT rätt.
För om man ska resonera som att hon bara var lite rasse och nassar är mycket rasse så de brotten måste beivras före man går på henne så kan ju inte snuten ta t.ex småtjuvar och då skulle de med den logiken bara jaga mördare eller nåt.
Det gäller att slå till på alla plan på en och samma gång om man ska stävja brott och brott mot människors värdighet och sårande tillmälen är fan i mig inte okej.:-(

Jag läste hos min bästa vän i dag, som verkligen fått känna på detta med grov rasism.
Hon är svensk.
::Läs det hon skrev i dag.:::
Det är verkligen tankeväckande kan jag tala om.
Så om jag satt och råkade ha svart hudfärg och var född i sverige, eller bodde här, och nån på mitt jobb kläckt ur sig nåt sånt som den där lunarbruden så hade jag känt en stor tung gråtklump i halsen.
Fy fan vad tanklös man kan vara i bland.
Jag ska vakta käften händanefter.
Man får gräva där man står och jag vill inte på nåt sätt bidra till fördomar och hat mot andra människor.
Punkt och over!


2 kommentarer:

Klockan februari 18, 2006 11:54 em , Blogger RedAngel sa...

Jo, men det är för jävligt! Vart med om det på andra sätt, är ju som sagt vän med allt & alla, vi skulle gå ut ett gäng "blandade hudfärger" och jo då, vissa av oss fick inte bli insläppta, för det var vip & allt skitsnack!

Sen får vi "vita" höra att ah, skönt slapp babbarna?! Titta på vakten & bara...det är mina vänner du just avvisat & nej tack, vi bränner våra dollares på ngt annat ställe! Trippeti tripp...så gled vi 20 pers ur DEN kön!

Har en bekant, som är adopterad, som pga sin hudfär ska åka hem & är en apa?! Till vilket hem?! VA?!
Säger bara NÖTTER!

 
Klockan februari 19, 2006 3:43 em , Blogger Min kopp te! sa...

Jag de har iq fiskmås och korsdrag mellan öronen och proteser til hjärtan:/
Bra gjort!!
ha ha ha..20 pers hade dom nog inte räknat med skulle avvika.:-)
Detta borde kunna vara ett superbra påtryckningsmedel.
Man kommer överrens om att alla lämnar kön om nån blir diskriminerad. Bara en tanke..:-)
Kramelikramar!
Ankie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida