tisdag, februari 14, 2006

Klistersläpp å bloggar

Hihi!:-))
Jag behöver inte skriva mer blogg, eller rättare sagt jag har inte tid
då jag läser på bloggen hos Grafik från Miaumuzzimo, se länk-knapp i högerkanten
Puppy ass. En djävul i rött.

Därifrån hittar jag sen till 2 till ascoola bloggare=Chribbe och Nislons blogg

Har inte suttit vid datorn längre stunder utan försökt att vända på dygnet genom att sova katastrof-mycket och lääänge och nu så har jag fixat det.

Har varit duktig satan i dag.
1-diskade mastodontdisk.
(hade hysteriskt lite vatten då vattnet fortfarande är fruset i kranarna)
2-sopade och sopade och sopade golvet i köket.
3-torkade med kokande vatten och massa medel.

Sen räckte inte vattnet till att tvätta mig och så var våtservetterna slut...Urk! Fick använda den sista till hela mig;-))

Har sedan lagat mat omständigt så det blev gott..Med omständigt menar jag att jag koncentrerade mig på att inte lämna spisen.,
medans jag stekte fläsk och gjorde löksås och värmde kokta oskalade potatisar i micron.
Allt serverades sen med äppelmos till och en kanna saft.
(jädrans nu är dricksvattnet snart slut också. Har det i petflaskor)
Redan innan fyllde jag 2 svarta sopsäckar med petflaskor, tomma sådana, och jag lovar att jag tror det är flera hundra där i nu.

Sonen har också vänt dygnet rätt och i dag var han värsaduktig och städade hela sitt rum själv.
:-)
Jag fick krama honom också.
Helt otroooligt ju.
Har jag inte fått gjort på år och dar.
Den autistiska sidan av honom, tål ej beröring.
:-)
Känner mig SÅ nöjd nu.

Tror jag fick mer ork av att jag fick veta att ett penningbekymmer som antagligen inte finns ens, verkar vara över.
Kan inte berätta om vad, men jag oroade mig antagligen SVÅRT och kröp i hop i fosterställning så fort jag kom åt.

M var hemma i stan och hade fått post som tyder på att allt ordnat sig redan.

Kan inte fatta att jag jämt reagerar med att bli kataton på problem jag inte ser nån ände på.???

M sover då han varit vaken i minst 1 dygn och jobbat natt och spelat bowling innan jobbet och så var en tant i lägenheten och besiktade den så
då kunde han ju inte sova alls stackarn, men han sa sig vara pigg i morse då han kom hem.

Har en del skojjiga händelser att berätta om , men det är för underligt att jag aldrig kommer i håg dem då jag skriver här??
Kan absolut inte skriva så där bra som Puppy och gänget.
Inte här i bloggen i alla fall.
I mejlinglistor så kan det gå bättre , men sen jag fick min värk i händerna har jag haft så svårt att skriva att jag liksom är så störd av det onda dunkandet och domnandet att det stör min
talförmåga som ska såsa ut på pappret , eller rättare sagt på dataskärmen:-/

Tycker det är mäkta roligt att läsa en blogg på slang och har en sån stark känsla av att språket som Puppy använder sig av ,är mig väldigt bekant.
Kanske för att vi pratade så där nästan i förorten där jag växte upp?!
:-)
Dejavu eller va det häter?
Stavar fel med flit...

Nu orkar inte fingrarna knattra mer för det är mildväder ute och det gör oooont i tassarna ankies...
Over and out!

7 kommentarer:

Klockan februari 14, 2006 3:10 em , Anonymous Anonym sa...

Du skriver bRA och vi alla skriver efter bästa förmåga. Slang tycker jag blir jobbigt i längden och ibland undrar jag om inte en del gömmer sig/använder andra vägar för att de helt enkelt inte behärskar språket. Du skriver BRA!

 
Klockan februari 14, 2006 3:10 em , Anonymous Anonym sa...

Jag glömde att skriva att jag gladdes så åt din kram.

 
Klockan februari 14, 2006 6:57 em , Blogger RedAngel sa...

*S* And aj tank jo... här anki, så får du en film jag gjort! Tyckte den va väldigt passande!ENJOY

http://www.grapheine.com/bombaytv/play_uk.php?id=731242

Och till Lindansaren...iaf jag använder det som en krydda, så man kan relatera till komiken på en annan nivå.

Torra meningar, känns inte alltid så roligt..men förstår vad du menar! För vissa behärskar inte språket & slanget ÄR deras språk!

 
Klockan februari 15, 2006 1:22 em , Anonymous Anonym sa...

Det fina med bloggvärlden (tror jag har skrivit ett inlägg nånstans på min blogg om det här) är att alla som förut aldrig skulle bli publicerade eller lästa nu kan nå teoretiskt sett miljontals med människor med sina texter. Det är skitcoolt. Vissa skriver mindre bra, men har massa läsare ändå, so what om minsta kommatecken inte är rätt (kolla Skugges tidiga texter, mååånga fel). Om jag vore dig skulle jag inte nojja (tycker inte du har nåt att nojja över nämligen vad gäller skrivandet) och istället bara dunka ut texterna pang pang pang. Dessutom är du Sabbathfan! Fett coolt. Hårdrock!

 
Klockan februari 16, 2006 12:45 fm , Blogger RedAngel sa...

Exakt...håller med Chribba & dina storys du berättar hos mig, det jag läser här, du är ju stöpt ur samma form!!!

Att du inte kan skriva, får du lura någon annan att tro va *S* WE DON´T BELIVE YOU!!!

Man behöver inte gått poppius (=journalist skola, för de som inte visste) för att ta bladet från munnen! Det är ju det som är charmen med bloggandet!

 
Klockan februari 16, 2006 12:52 fm , Blogger RedAngel sa...

just det...vet inte om du läst om smurfknarket...men skrev att propavan, var allergitablett ursprungligen, som senare visa sig vara för stark!

så...på mig funka den inte alls, blir på sin höjd seg dagen efter!

Kör zopiklon i perioder nu, för jag behöver själva insomningen, resten sköter sig självt (ja, om man inte är apsjuk & snorar som en häst & hostar upp lungor)inom 30 min sussar jag sött!

Ett annat tips är stilanoct eller as I say STILLA KNOCK!

Vet att tex om man har hjärnskador, som det så fint heter så kan vissa preparat inte hjälpa, man måste få speciella...om nu din diagnos räknas under det, så ta ett snack med farbror doktor, eller ta ett ändå & fimpa propavan...för de verkar ju inte hjälpa dig heller!

Massa löve/RED

 
Klockan februari 16, 2006 1:11 fm , Blogger RedAngel sa...

hehe...hej IGEN...*S* kolla just puppyart sidan & tacka, bocka & buga! Din bild va supersnygg!!!

Slänger på dig lite galna tips om måleriet här, om du har svårt att hålla i en pensel...så klipp en bit av skursvampen hemma, så längde det inte är detaljmåleri så kan man banne mig använda allt!

(kör ju som sagt inte skolmålning a la fina skolan, utan hittar på allt möjligt)

Det kostar en förmögenhet att införskaffa prylar, men du kan ta en gammal spackelspade & dra ut färg med, om man gör berg tex.

Undrar om inte sånna där gummigrepp som man har på pennor, skulle passa på en pensel?! Vet att det finns massa hjälpmedel, för tex reumatiker...kanske finns nått man kan smälla på en pensel?!

Tänker lite högt nu va *S*, har förslitnings skador i höger hand, så jag vet vad du pratar om! Ska fundera lite mer...återkommer lejter med vad jag har kommit på!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida