lördag, februari 18, 2006

Blandat bubbel

God lunchtid!
Mår ganska bra.
Jobbade i natt så jag nästan grät av trötthet och hunger , vid datorn.
Sonen blev nästan rädd och bad mig äta och gå och lägga mig, flera ggr.
Skulle lägga in en jukebox på hemsidan , eftersom jag shoppade loss på webdesignprodukter också i går.
Handlade för ca 500 spänn=4 program varav 1 var gratis.
Dock fick jag inte in filerna tydligen i rätt mappar och jag hatar när nåt som ska vara enkelt bara inte funkar.
Principen..alla filer i samma mapp funkar ju fan inte här och inte heller då jag gjorde en undermapp???:-/
I alla fall är programmen underbara..Jukeboxen var ny så än vet jag ju inte hur pass bra den är..
-1Coffecup firestarter (som man gör flachiga grejer med)
-2CoffeCup webjukebox
3-Coffe cup Direct ftp (som är asbra och om jag minns rätt kan man ladda upp hela mappar med den:-)
Sen fick jag ett program gratis=
4-Coffe cup lockbox..som fixar ens lösenord.
Har nu i ca 3 års tid provat deras program gratis x antal ggr och kommit underfund med att dom här kan jag inte leva utan så då köpte jag dem till slut.

Här kan ni även hämta en (helt gratis) skitbra html-editor.
CoffeCups alla program
Jag kodar inte i den utan i anteckningar, men jag kan i bland ta in sidor och rätta dem där inne och lägga in bilder då jag känner mig för lat...:-)

Läser just nu i aftonbladet om en idol=Lennart Nilsson. Fotografen..
Han skriver bl.a om att vårt umgänge med djur har sitt pris.
Vad mkt han kan den mannen om människokroppen.
Impad är bara förnamnet.

I går övade jag även på att göra film i windows moviemaker-program.
Fasen det ser ju rätt enkelt ut, men jag måste hitta bilder som passar i filmer.
Texter och innehåll hittar jag på tokdårarnas bloggar.
Ja ! Ni vet dom som är i bloggarnas krig.
Red, Chribba och Nislon.
Chribba har tydligen skrivit en bok som är utgiven=Betong tror jag den heter.?!
En bok till ska det vara ...måste kolla upp detta.

Over and out!
Det snöar satan och grannen äldar upp trädgrenar efter att byggjobbarna röjt för att bygga hus där.
Undrar om vi också måste hugga ved och röja gren??
Vi som har typ 10 mastodontgranar som ska väck?

Se ya!

3 kommentarer:

Klockan februari 18, 2006 1:19 em , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen! Tack för dina kommentarer i min blogg ! Ja dom är så flitiga mina barn, att dom bara orkar, tänk när vi var i deras ålder fanns det hur mycket jobb som helst. Hur som helst börjar min dotter på Sabis i nästa vecka som praktikant. Sonen söker jobb som en galning, men rätt var det är dyker något säkert upp. Hoppas det går bra för din son, skulle han plugga vidare eller hur var det? Tänk vad roligt det är det här med erat husbygge, förstår att ni längtar efter att få flytta in!! Näe nu ska jag röja upp här sonens tjej kommer ikväll. Ha det så gott. Kramisar Annica

 
Klockan februari 18, 2006 11:38 em , Blogger RedAngel sa...

Mohahaha...OCH där stod programet jahapp! Första man blir blind på...!

Betong hette ena & den andra heter Festival...kan krigssegraren berätta nu när vi alla VET vem som äger vem :P

Brukar se de böckerna poppa upp på nyligen, när jag pingar!

 
Klockan februari 19, 2006 3:19 em , Blogger Min kopp te! sa...

Tackar för namnen på böckerna.
Nu ska ja kålla vad en finnig fjortis med dubbla flarrbottnar till glasögon kan tänkas ha skrifit.
:o)))
Kramelikraaaaaaaaaaam!
Ankie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida