torsdag, februari 09, 2006

Blodförgiftning?Rabies? Djurbett?

Vad mer kan man få av djurbett?????

Tänker inte vänta med att ta reda på det.:-(

Har nu 4 asdjupa "vampyrbett" på ena bakbenet och det uppstod en strid flod av blod som forsat i hela huset sen jag struttat runt och letat efter rengöringsmedel, sårmedel och plåster och bandage.

Missade dessutom 2 hål som det fortsatte forsa om.
Svårt är det att vrida på huvudet likt exoricistbruden för å se hur illa skadan tagit.

Nu börjar det rinna nåt genomskinnligt skit genom bandagen också..bläääärk!

Har ju tagit stelkrampssprutor men är faktiskt osäker på exakt hur länge sen det var.
Nångång då jag och M skulle på utlandsresa och det kan vara så länge sen som 18 år sen då vi var till Fuertoventura då jag var gravid i v 6.

Men jag har för mig att sköterskan påstod att jag ska ha skydd i 30 år, men det låter så lång tid och lite otroligt.

I alla fall var detta dagens rejäla chock att bli biten igen för typ 6:e gången och anfallen bakifrån helt oprovocerat så nu får det vara nog.

Detta är inte friskt och inte rätt av oss att uppmuntra en katt att komma hit som beter sig så och jag tänker även på andra små barn som kanske hälsar på oss och blir bitna.
Detta har jag inte tänkt på förut och blev alldeles kall inombords av tanken på att en sån olycka skulle hända:-(

Katten kommer att gå hem så det är ju ingen fara för hans egen del, men han är ett revir fattigare nu, tyvärr.
Här kan han inte fortsätta vara.

Nu ska här sprängas antagligen med början nästa vecka så ja det är lika bra att detta hände nu.

Men hur pass sjuk kan man bli då betten trängt så långt in i benet som minst 1-2 centimeter?

Blodförgiftning?
Hur vet man om man fått det?
Andra bakterier från möss och sopor t.ex?
Hur vet man?
Jag mår illa och är yr och chockad fortfarande:-(

Så sorgligt samtidigt då jag älskar denna missemånsen, och inte kan jag sluta känna bara för detta, men man måste ju ha självbevarelsedrift och tänka på andra i familjen och besökare osv.

Sorry!
Over and out!

1 kommentarer:

Klockan februari 09, 2006 2:52 fm , Blogger RedAngel sa...

Har alltid misstänkt att katter är farliga...efter ha matat brors kattunge med en rå köttbit & den jabba med tassarna som en tiger, morrade...innan den "anföll" köttbiten...iofs missade med en meter & slog skallen i underskåpet...men ändå!

Ring sjukvårdsupplysningen...är inte bra när djur biter genom skinnet, den kanske inte är vaccinerad...kissen...och man kan få allt möjligt skit av det, OM man har otur!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida