torsdag, februari 09, 2006

Inflation i trevliga bloggar med listor

Har surfat lite på nätet och faktiskt nu stött på flera bra bloggar som jag nog ska ta och länka till framöver.
Hittade detta hos en t.ex.
Chribbes blog
1. Vad heter du?Ankie.

2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag vill heta det jag heter och har aldrig tänkt på nåt tjejnamn men om jag var kille skulle jag vilja heta=Kriczhan

3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Ingen har berättat så det lär nog vara nåt väldigt skumt he he:-)

4. Vilket stjärntecken är du?Kräfta...mkt,,,mkt kräfta

5. Vilken årgång är du? 59

6. Vart bor du? Stockholm

7. Bott utomlands? Nix

8. Flyttat antal gånger? Närmare 15 tror jag.

9. Vart skulle du vilja bo?Australien

10. Vilken skolklass?Åhå! Nä ja är för gammal men går väl i årskurs 3 på klockantios html-skola;-)

11. Vad vill du bli när du blir äldre?En krutkärring som min mor som snart fyller 80 och har 10ggr så bra kondis och ork mot vad jag har





UTSEENDE

1. Hur lång är du? 161.5 cm.

2. Hur mycket väger du?Under 100 hoppas jag

3. Hårfärg och frisyr?
mörkt med blonda slingor just nu annars granitgrått.

4. Ögonfärg?Grönmilerade

5. Mest nöjd med?Att jag rett ut vår sopiga ekonomi ex antal ggr under stor vånda och vansinnig ångest

6. Minst nöjd med? Att jag är så jävla gnällig och svag och inte orkar nåt då jag mår dåligt. T.ex har värk eller mår illa.

7. Skostorlek? 39.

8. Glasögon?Ja!.

9. Gar du några piercingar/tatueringar?Nej.




FAVORITER

1. Filmer? Frida , filmen om Frida Kahlo alltså

2. Låtar? Åh jag har så många, men det har inte lyssnats på musik i denna familjen för vi är för okoncentrerade då vi är tillsammans alla 3.
Det är sant!!! Helt sjukt för jag mår inte bra utan musik. Älskar hårdrock ala Black Sabbath och många av klassikerna som t.ex Deep purlples sweet child in time osv..Åssa Uffe Lundells låtar.

3. Årstider?
Våren

4. Mat/dryck?
Vitlökskryddad mat och rödvin

5. Djur? KATTER

6. Färg?purpur

7. Parfym?Poison

8. Tv-program?Crime night och CSI, animal planet, debatter, osv

9. Ämne i skolan?Dagdrömma

10. Sysselsättning?Leka asgammal och vara pensio




KLÄDER

1. Vad använder du just nu för jacka?Lånar sonens vinterjacka med pälskrage i täckjacketyg

2. Vad använder du just nu för skor?Ja he! Är inte ute så det är barfota inomhus som gäller

3. Favoritfärg på kläder? Svart.

4. Favoritmaterial på kläder? Bomull

5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? En t-shirt med trycket: "Autistic libaration".

6. Favoritaffärer? Mystikshoppar med mkt glitter i

7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? 0kr just nu

8. Favoritmärke?Generaoues

9. Vad har du för byxstorlek?xxxl

10. Vad har du för tröjstorlek?xxl




DITT RUM

1. Stort, litet eller mitt emellan? Har inget eget än

2. Vilken färg på tapeterna? ljusgula

3. Vilka färger går rummets inredning i övrigt?Mörk ek, röd soffa

4. Favoritmöbel i rummet och varför?Coola gamla skåpet med lådor och skåp

5. Vad vill du ändra där inne?ALLT

6. Vad har du där inne av följande:

a) Tv? Ja.

b) Video/dvd? Ja (på datorn).

c) Dator? Ja.

d) Stereo?Nej

e) Telefon? Ja (mobil+trådlös).

7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?snö och lite av grannarna mellan gran och tall

8. Vad gör du oftast i ditt rum? Har ju inte nåt eget rum?!

9. Vem förutom du brukar sova i din säng?Har ingen säng utan delar bäddsoffa med sambon

10. Favoritpryl i hemmet?DATORN!!!!!!



BLANDAT

1. Vad heter din morfar?
Fan det har jag glömt!

2. Var har du i din:
Jackficka just nu?
Har i princip inte varit utomhus sen vi slutade röka för 5 månader sen så jag tror där finns massa tobaksrester och fimpar

b) Jobbväska just nu?Har inget jobb , men förr hade jag en batong i en ficka med mig då jag låste kontoret. Tyvärr fick jag inte ta med den hem i nån jobbväska:-))

c) Handväska eller liknande just nu?En brun billig sak med många fack , inhandlad på Åhlens för ca 8 år sen

3. Vad är du beroende av?Nikotin och morfin

4. Vilket land kommer du i från? Sverige.

5. Vilken sorts lipsyl använder du? Inget.

6. Vad tror du på?Vetenskapen

7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon?Solitär häxa

8. Vad köpte du senast?Julklappar

9. Har du nåt husdjur? Nej.

10. Vad bor du i?47kvadrat stuga



Det är bara å ta med sig frågorna till den som känner sig manad.
Men coolt är ju om ni länkar till vart ni hittat listan så kan man ju surfa runt på så vis sen:-)

Mår siså där i dag.
Har ont i magen av nervositet inför husbygget och att det ser så inihelvet djävligt ut här.
Skitiga golv..=Äckligaste jag vet då fläckarna består av läsk och hår och kaffe och damm.:-(
De är överallt...gääääääääägggueäääääläbbigt!

See ya!

3 kommentarer:

Klockan februari 10, 2006 2:51 em , Anonymous Anonym sa...

så, nu har jag svarat på samma frågor som du, resultatet finns i dagens dagboksinlägg....*ler*

Hoppas du får en lugn o skön helg!
Kram Caroline

 
Klockan februari 11, 2006 9:37 fm , Anonymous Anonym sa...

Jisses vilken lång lista, men den ska jag göra senare ikväll och länka till dej. Visst får du skriva ordet i nyaord-listan (som jag letat efter men inte hittar).

Bra ide´att göra gallerilänken i en ilsken färg, för den hittade inte jag heller förrän du påpekade att den fanns

Ha en skön helg////M

 
Klockan februari 13, 2006 12:33 em , Anonymous Anonym sa...

Norpade med mig dina frågor. :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida