torsdag, december 29, 2005

Blandat babbel

Händer ingenting egentligen.
Nyss fick jag en iskall kattpäls på benen.
Gosegosegosemyyyys, säger jag bara.
:-)
Kissen fick lite kokt fisk och pratade med mig så det stod härliga till.
Gud vad det är gulligt då kissemissar kurr-pratar med en.
:-)

Vi har åter inget vatten i kranarna, men det kanske jag redan berättat?
M hittade jättebilligt vatten på flaskor så vi har så det räcker+3 stora dunkar att använda till tvätt och disk.
Värre är det då med kläderna som är skitiga..hm!
Tur att sonen har jullkov och vi kan strosa här i vad kläder som helst som t.ex sommarens shorts.
:-)
Känner mig inte alls lika uppriven som förra gången då vattnet försvann.
Jag kan försiktigt säga att höjningen av dosen seroxat, antideppmedicinen, har tagit rejält och jag mår
utmärkt bra.
Tack vare att utetemperaturen är densamma i flera dagar så hålller sig även händerna i shack.

I går satt jag och kollade in massor med roliga javascript och blev så trött tillslut att jag nästan somnade
då jag pratade med mamma i telefon.
Sa i princip bara:*hejdå mamma nu somnar jag*.
& det gjorde jag också vid 20-tiden i går.
Vaknade först kl 7 och lade mig igen och drömde så mycket att nästa gång jag vaknade vid 8-tiden så trodde jag
att det redan var kväll.
M skrattade åt mig så förvirrad och stirrigt förskräckt såg jag ut.
ha ha ha:o))))

Det här snöovädret muntrar upp mig.
Älskar då det är livat i naturen.
Det är dessutom vackert ute med all snön.

Dumt nog behöver M åka till stan för att dels hjälpa sin mamma vars el har gått och för att hämta resterande räkningar och nu går man ju inte gärna ut.
Han får nog vänta tills på Fredag eller i värsta fall nyårsafton.

På nyårsafton ska vi bara vara hemma , tror jag.
Ev kommer nån hit, men det är osäkert.
Man kan ju inte ens stå på verandan och skjuta raketer så jag är glad om det inte kommer någon alls jag.
:-/
Ska bli intressant att se hur tomten blir då dom sprängt berget här och gjort platt mark runt nya stora huset.
Då kanske folk kan gå utan att snubbla på stenar och stubbar.
Men samtidigt älskar jag våran tomt så som den är, med sin dramatik och urskogsegenskaper.
Svårt detta, men vi måste ju bo.
Nu bor vi inte utan finns mest bara till i väntan på att få utrymmen att röra oss på.
Sonen är helt stel i ryggen och nyss sa han att han måste börja träna.
Jag föreslog vedhuggning.
:-)

-Vad ska ni göra vid nyår?
Kram på er!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida