lördag, januari 21, 2006

Busväder

I dag är det riktigt vinterväder med mkt snö och blåst.
M stannade i stan för säkerhets skull.
-Hur ska det bo då vi inte har lägenheten kvar?
Vi måste ha nån annan än denna 5000kr-halvt-skrothögen, men vill inte förtala den för mycket
, bilen, för den rullar ju troget i alla fall:-) Ända sen jag minns inte när? 1 halvår sen? 1 år?

Mår fortfarande bra, men gjorde knäböjningar vid brasan som var ovanligt svårtänd
i morse och det var så svinkallt att vi bara var tvugna att elda.
Har ju inga muskler, eller rättare sagt otränade- till -max-muskler.
Sonen stod och aplåderade åt mina gymnastiska övningar för det är ju bra för mig påstår han.
:-)

Katten kom in en vända men var för rädd för brasan så han gick ut igen i ovädret.
Jag blir iofs rätt glad åt det för jag vill inte ha astma just nu då jag mår bra i övrigt psykiskt.

I dag blir det lövbiff med stekt potatis och bearnesås, eftersom vi inte kan göra potatisgratäng då ugnen är sönder.

Nu får ni se några foton på katten.
Fick fixa till hans ögon så ja dom är inte lika fina på honom som i verkligheten för han har gula vackra mandelformade ögon ju.

Kissen ligger och är lika svart som fotöljen.
Han sov så jättegott här med tassen utsträckt.

Lite tydligare ser man honom här då jag lyst upp fotot.

Oj! Här är en annan *katt* Min älskade Misse ju.

Här är ett äldre foto då katten var här och det är den bilden som inte är så bra med ögonen.
Man kan ju ställa in på red eyes i psp och jag gjorde det men fick inte ångra sen??:-/ Konstigt nog, för det ska man kunna göra.

Nu är jag färdigskriven med dagboken för i dag.
Ajö!

2 kommentarer:

Klockan januari 21, 2006 9:52 em , Anonymous Anonym sa...

Ja du, just nu känner jag igen både gamla bilar och kyla.

Bilen är det körförbud på och ska repareras och kallt som att är det - både ute & inne.

Men det blir väl bättre med både det ena å det andra bara det blir sommar *ler*

Ha det gott
Monica

 
Klockan januari 21, 2006 9:53 em , Anonymous Anonym sa...

kallt som att??? hmmmm....undra om det inte ska vara "attan"

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida