fredag, november 25, 2005

Mår så där

Mycket om mående just nu men jag vill skriva upp så jag minns då jag ska berätta för läkare om hur jag mår och jag glömmer så himla snabbt då jag mår bra hur jag mått innan.

Har haft ganska mycket värk i kroppen och händerna i dag och antagligen är det en kombination av en förkylning som satt sig på musklerna och väderomslag till milt väder.
Har inte hängt med i väderleksrapporterna över huvudtaget och lika bra är väl det.

Jag tycker antideppmedicinen som är som seroxat, fast heter nåt krångligare, har hjälpt så att jag sover bättre och är ganska många kilo lugnare.
Inte så stirrig och nervös och yr.
Förmodar att ökade dos+tilläggsdos av blodtrycksmedicinerna också kan ha fått ner blodtrycket en aning.
Blir dock fortfarande trött då jag sitter vid datorn och orkar inte rita grafik t.ex.
Försökte nyss så jag vet:-(

I dag har jag varit lite grinig också på dels några såna här som snor grafik.
Ja jag är så usel och simpel att jag skvallrade till de rättmätiga ägarna om vad jag hittat.
Nämner dock inga namn eller hänger ut nån här.
Men att jag reagerade i detta fallet var för att personen i fråga sålde andra kända artisters grafik på cd-skivor för 5 euro.
Inte särkilt skjysst med andra ord då artisterna själv jobbat som fan för att få till så fin grafik och även säljer egna alster på cd-skivor.
Nu får de själva avgöra om det är rätt eller fel.

Sen får jag som säkert alla andra också får=vidarebefodrade mejl med roliga historier.
Jag försöker mejla varje person som sänder sånt till mig och be om att få avstå.
Det beror på virus-risken.
Jag vill inte spridas runt i okändas adresseböcker eller bland folk som säljer min epost så att jag blir ännu mer nedlusad med spam än jag redan är.
Jag vet att jag är löjligt petig kanske med detta, men ska det vara så svårt att bara hoppa över mig då?
Jag menar alla som är med på att få såna FW-mejl kan de ju fortsätta skicka till.
Jag blir jämt jättearg då jag får såna FW-mejl från några som jag bett nu bergis 6 ggr om att inte sända såna till mig.
& då läser jag inte innehållet helt enkelt för att jag är så jävla förbannad.
Kastar bort mejlet och försöker lugna ner mig.

Jag kan ju bara stoppa avsändaren så dom hamnar i min papperskorg och jag gillar mina mejlvänner och vill ju ha mejl från dem, bara inte såna där mejl.
Man kan skicka som hemlig kopia men jag har fått lära mig att inte ens det hjälper för kikar man på egenskaper och klickar fram huvuden där så ligger allas mejladresser synliga ändå:-(

NÅN som vet nåt mer om detta?
Finns det nåt som man kan göra för att vidarebefodra mejl på säkra vis?

Jag gör mig ju nu osams med gamla kära vänner och ja det vill jag inte men kan inte rå för mina egna reaktioner här.:-(

Jag skrev nu och sa att jag blockerar mejlen då jag inte blir respekterad.
Är jag för hård då?

I dag orkade jag laga massa mat, men känner att min dåliga kondition gör mig andfådd och utmattad så det stannade vid att jag lagade maten och dukade lite och sen fick M duka resten och M och R får duka av bordet.
NU orkar jag inte skriva mer..
See ya!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida