onsdag, november 16, 2005

Skriver lite till....

..Oki inlägg nr 2 samma dygn och det kan nog bli 3 om jag vaknar innan midnatt.
Har tagit 2 propavan och först tog den ena och då borde jag lagt mig, men dator började knorra och jag såg att ett främmande ip-nummer hade loggat in på min c-panel..VA?!
Blev totalt nojjig då jag inte kunde ladda upp filer och kollade lite snabbt och såg det där hemska ipnummret.
Mejlade stackars ManuFrog websupport och skrev att det var kris osv.
MEN då kom jag på vad det var för fel.
JAG har laddat ner en google-grej till som ska göra att man surfar snabbbare..
DOM har då tydligen ett eget ip.nummer som jag surfar med.
Myskopysko, men så är det.
Jag hann t.o.m blockera ip-numret och hade tur som en tok att c-panelen låg kvar som öppen sida för annars hade jag ju blockat mig själv..*ögonen snurrar*:-%

Vill även meddela alla som börjar undra varför jag inte skriver i gästböcker och kommenterar att jag varit väldigt off efter den djupa deppdykturen som började för lite över en månad sen.

Har därför mest ritat och pillat med kod och surfat spontant utan att behöva tänka efter och skriva hos folk.
Har helt enkelt inte orkat.
Har hela tiden försökt få i gång mig själv, men lyckades väl inte så bra med det, men lite gjorde jag i alla fall då jag torkade golv.
:-)
Sen har jag blivit lite nojjig.
Det är få som besöker mig och då får jag såna här tankar att de nog inte vill ha besök från mig heller.
Tänk om det är ett fint sätt att dra sig undan mig och mitt babblande??
Såna tankar får jag.
I bland vill ju folk att man ska förstå vad dom menar med fina vinkar,men såna är jag ju så fasansfullt dålig på att uppfatta och när jag väl anstränger mig för att försöka begripa så slår det över åt andra hållet och jag kan då tro det allra värsta i stället=de vill bli av med mig,men vågar och vill inte säga nåt ......

:-(

Nu eldar vi i brasan på morgonkulan och jag slog på ett vedträ med yxan och fick tokont i händerna:-(
Krampade, men det har nu nästan släppt.
Bara det här jäkla domnandet som gör att jag inte har nån känsel.
Har hela tiden tryckt för hårt med sånt som t.ex osthyveln och så gör jag jämt om jag ansträngt mig som då jag råkade torka golvet fläckvis.
Då försvinner känseln och det är som sand och alldeles hett i handflatorna på insidan och så blir dessutom skinnet alldeles skrynkligt på insidan och svullet och slätt på utsidan???!!
Hur fan kan det bli så?
Har frågat läkare flera stycken som bara skrockar att jag inte har dålig blodcirkulation åtminstone.
1 läkare sa att det är ju självklart att det blir så då dom är inflammerade.
JAHAAA!!
Men varför har ingen svarat mig det förut då jag frågat så många ggr.?
:-/

Nu är hela familjen i gång och sonen fick sova lite längre då M ska skjutsa med bilen.
Jag är aprädd då han ska köra eftersom han ännu inte bytt till vinterdäck.
Har en grym nojja ang detta med blikörningen.
M kör och har kört pricfritt i över 25 år så jag borde inte vara så rädd.
Har tvångsbeteenden och måste be honom köra försiktig precis varenda gång vi pratar innan han ska i väg nånstans.
Det känns som att om jag inte säger det så kommer nåt hemskt att hända och jag kommer få skuldkänslor resten av livet då jag inte bad honom köra försiktigt typ:-(

Nä nu är jag neggo igen..
Over and out!

4 kommentarer:

Klockan november 16, 2005 10:17 fm , Anonymous Anonym sa...

Åhh, du är alltid lika snäll Ankie!
Jag har också varit usel på att skriva hos folk, men så är det ibalnd och inget man ska känna sig dum över. det är helt ok!

Åhh vilken häftig ritplatta! Har du provat ännu? Vill också ha! Fast till vad? haha

Igår var vi hos vår uppfödare för de behövde hjälp med deras splitternya bärbara dator. Gissa om jag blev helt sjuk?! Jag vill också ha en bärbar dator!!! VILL VILL VILL!!!!

Men det går ju inte för de är så dyra och vi får ju inte ta nåt på avbetalning tyvärr...

Knåpar med WP för fullt, jösses vad jag beundrar dem som grejar det där!
Jag får hjälp av en god vän just nu, ja hon är faktiskt inne på mitt konto just nu o knåpar för fullt, så himla snällT!!!! Jag vill ju få in den på min vanliga hemsida så en hel del behöver göras om! Det jag är yute efter i första hand med wp är kategorierna, så himla smidigt att kunna dela upp det man skriver i olika kategorier för då kan man söka på vissa saker. Och då kan jag samla allt jag skriver om på samma ställe, som dagbok, hunddagbok, viktdagbok, hemljuvahem, tjejsnack mm. Perfekt ju!

Vad skoj att du pysslar med en ny layout! Ska bli spännande att se sen!

Nu ska jag kika hur det går för min sida! haha, håll tummarna!

STOR BAMSEKRAM!!! /Saija

 
Klockan november 16, 2005 10:52 fm , Anonymous Anonym sa...

Varit här å snokat...

Annars pillar jag mest med sönderklösta tapeter. Varit på krigsstigen med honkatten både igår och idag. Är TRÖTT på hennes nycker! *suck* Funderar på att låta henne komma till katthimlen. Hon är ju så speciell att ingen annan skulle orka med henne, förmodar jag. Ska dock göra ett sista försök på två månader med ny klätterställning och en massa leksaker. Funkar inte det blir det sorg i familjen! *hänger läpp* Älskar henne verkligen från tass till huvud, men det går inte att tapetsera om en gång om året pga henne, ekonomiskt sett...

Måste bara berätta att sen vi sänkte dosen på Risperdal för L så har han blivit gladare och mer pratsam! Kan du tänka dig...Min L pratsam?! Det var väl c:a 6 år sen han kvittrade & bubblade helt naturligt sist. Ska bli så skönt att återfå "min" son igen. Det har varit några tuffa år för honom, den lille gossen.
Känner mig stolt över att jag inte lyssnat på skolans bönande om att behålla medicinen. Jag känner min son bäst själv och vet att han fixar livet utan psykosmediciner. Rävgift! *spottar & svär*

Tror nog att du har rätt så många besökare ändå, Ankie! Jag brukar ha c:a 6-7 i veckan på min blogg. Hej & hallå! Och av alla dem är det mest du, Andrea & Milo som skriver. ibland känner jag mig verkligen övergiven, fast då pausar jag och fyller dagarna med annat istället. Det är ju inte meningen att hemsan/bloggen ska vara ens allt när vi är begåvade med så mycket annat i livet; barn & gåbbar (som i ditt fall) som förgyller tillvaron...

Men du...
Pöss, Köss & Kram!
Nu ska jag röja vidare i vår rövarkula.
=)

 
Klockan november 16, 2005 12:03 em , Anonymous Anonym sa...

Hallå bästaste vännen min! Jag vill först bara säga att jag är in på din hemsida varenda dag flera gånger och kollar alltid din blog oavsett jag fått mail eller inte, då det inte alltid kanske fungerar, orkar däremot inte alltid kommentera, själv får jag ju aldrig några kommentarer i min blog av andra, det är bara du min vän som kommenterar där inne och det är jag så glad för, får iof mail av ett par stycken som av någon anledning inte vill kommentera öppet så att säga. Men det är inte särskilt ofta det heller. Hur gick det förresten med sotarna, visst skulle dom komma ? Kom nyss tillbaka från centrum har köpt kattmat, tänkte ta en promenad men var visst alldeles för nyvaken så jag orkade inte.
Känner igen mig precis i det där med att du måste säga "Kör försiktigt" till M, här har vi värsta "Hej då ritualer" i morse sov jag när mina ungdomar skulle gå till jobbet, det känns alltid så konstigt då jag missat säga Hej då till dem. Så vinkar jag ju alltid till dem när dom sticker iväg, det är också något vi alltid måste göra. Som du säger man tror något hemskt ska hända om man inte säger dom där sakerna man alltid gör. Nu ska jag fortsätta med att uppdatera min hemsida, har du sett vad jag gjort med din gnistrande stjärna inne på sidan med pentagram? Kallar min grafikavdelning KraxaArt om man klickar där kommer man till en meny till mina alster!! Ha det så gott och var rädd om dig vännen!! Kramilikram Annica

 
Klockan november 17, 2005 2:24 em , Anonymous Anonym sa...

Jag har blivit fullkomligt urdålig på att kommentera eller skriva i gästböcker. Är sämre på att besöka sidor också, nu blir det nästan bara sådana som dina med RSS-flöden. Så även om jag inte skriver här ofta, så kikar jag in emellanåt!

*Kramelikram!*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida